{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

Monosvinger og USD-Forgaffel {{forumTopicSubject}}

Ja, nu hvor jeg alligevel er ved at bygge min bandit om til en gang streetfight, kan jeg jo lige så godt gøre det fuldt ud... Planen er at få skaffet mig en usd-forgaffel og en monosvinger.. Jeg har lidt planer om at forgaflen ska´ være fra en af de tidligere GSX-Rér, da de kører med samme kronrørslejer som banditten (SSH901). Og det ser ud til at det også gælder hjullejer og skiver... Så det burde næsten være den bedst matchende til projektet...

Bagsvingeren er straks meget værre, den nemmeste svinger at opdrive er en VFR RC36 svinger, men den er desværre lidt længere end min std. svinger, og det vil komme til at se tosset ud, da jeg i forvejen allerrede har kortet at selve bagenden af min bandit, med den nye Hesa-Røv... Så øverst på ønskelisten står der nok en monosvinger fra en Duc, de skulle vist være lidt kortere...
Men mit store problem er at jeg ik´ ved hvordan og hvorledes med monteringen af den. Og om der ska´ fræses af svingeren eller tages lidt ud af stellet.. Eller måske enda begge dele...? Jeg ved at det kan lade sig gøre og har googlet som en gal for at finde en side hvor der evt, var en guide eller noget andet info der kunne bruges..

Hvis i kender til sådanne en side må i meget gerne sige til... :o)


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Monosvinger og USD-Forgaffel
  • #1   6. sep 2008 Det lyder som et vildt projekt.

    Jeg kan desværre ikke hjælpe, da jeg har 20 tommelfingre, men jeg glæder mig til at høre mere om projektet.

    Kender du Rolf herindefra? http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?UserID=1587

    Jeg ved han laver de vildeste ombygningsprojekter. Prøv at sende ham en PM.


  • #2   6. sep 2008 Ja, jeg har godt set den... men ville lige prøve med en tråd herinde før at jeg ville belæmre ham... Han har nok fået en masse henvennelser ang hans monosvinger igennem tiden... ;o)

  • #3   6. sep 2008 Ja, det gør han nok, men han skriver også i hans profil at han gerne hjælper... Så jeg ville ikke tøve med at spørge.

  • #4   6. sep 2008 Ja, har også googlet til min computer er rødglødende idag.. igen uden held.. Så nu spørger jeg ham til råds.... :o)

  • #5   24. sep 2008 Update :

    Ja, så er jeg nået lidt videre med projektet, og vil dele lidt ud af de par erfaringer som jeg indtil videre har gjort mig, til dem der evt står og leger med samme tanker om ombygning som jeg...
    Jeg er ik´ gået igang med USD-forgaflen endnu, men er istedet hoppet på projektet med monosvingeren..

    Standart svingeren på banditten er mellem akslerne ca 540mm og ca 220mm ved monteringen i stellet.. (Ved ændring kan der maksimalt blive 260mm monteringen i stellet)
    Og mener at den er med 20mm aksel.

    Jeg har nu købt mig en monosvinger fra en ducati og det ser lovende ud. Den er ca 460mm mellem akslerne og 245mm ved monteringen i stellet.. Og med 23mm aksel.. kædehjulet sidder ca 6mm forskudt væk fra center, men der er rigeligt med plads til at space det ud når Ducéns std. kædehjul udskiftes med et 530ér, hvor der selvfølgelig stadig bliver lidt tilpasning på.. Det eneste problem som jeg er stødt ind på er bagdæmperen. Den er nemlig monteret ovenpå svingeren på Ducén, og på Banditten går den igemmem svingeren. Dvs at de dæmpere jeg nu ligger inde med er ca 100-120mm for lange.... Så hermed en lille efterlysning på en dæmper på ca 180-200mm.. Laver en mere detaljeret købsannonce om den senere...

    Andre ting som jeg har fundet ud af er at en monosvinger fra en VFR400 NC30 burde være endnu nemmere at få til at passe på... Den har nemlig en akselafstand på 530mm og er 220mm ved monteringen i stellet.. (Jeg har ik´ selv målt efterpå vfrén, men har fået målene tilsendt fra en der havde en til salg)



  • #6   25. sep 2008 Fedt projekt!!

    Jeg ved ikke noget om bagsvingeren men forgaflen er absolut ikke noget problem. Jeg har brugt én fra en GSXR fra 1992 og bare flyttet alt over på når selve kronrøret som er lidt længere på GSXR'en. Så bare pres kronrøret ud af Bandittens bro og fræs ca. 10/100 af (så vidt jeg husker?!) der hvor den skal presses i broen fra GSXR'en og vupti... så er det bare at samle det igen.

    Såfremt man ikke ønsker at benytte toppen af broen fra GSXR'en kan man købe en ny ved louis.de som er beregnet til ombygning til streetfighter.

    Bare klø på!

    Mvh. Kim


  • #7   25. sep 2008 Hej kim...
    Tak for de gode råd.. Har lige været inde og se din og den ser rigtig godt ud... Jeg havde godt luret på at det skulle være en gaffel fra netop denne model og også i denne årgang, da jeg kunne se i mc-nøglen at de kører med samme lejrer... Og er da glad for at høre at der bliver mindre arbejde med at få den på end projektet med svingeren... ;o)


  • #8   12. feb 2009 Så kom der lige et nyt billede af projektet... Bagsvingeren er nu blevet svejst i stellet og usdéren monteret... Har dog bestilt bla. en ny gaffelbro til usféren fra tyskerland, så jeg venter bare på at der er en der får fingeren ud af nummeren og får den fræst og sendt op til mig..... :o)

Kommentér på:
Monosvinger og USD-Forgaffel

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce