{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.853 visninger | Oprettet:

Knastkæde ?????? {{forumTopicSubject}}

Hej Bol-Dor fans haha, er der nogen som kan hjælpe mig med hvordan man stiller en knastkæde????????, har to service bøger, den ene på tysk og den anden på engelsk, og jeg har fatted noget af det, men er ikke helt sikker så hvis der er nogen af jer som har helt styr på det vil jeg blive meget glad. mvh. jan k


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knastkæde ??????
  • #1   17. okt 2007 Hej Jan K.
    Motoren skal være driftsvarm. Lad den gå i tomgang. Den bagerste øverste lukkede møtrik løsnes et kort øjeblik og strammes igen. Den forreste kontramøtrik løsnes, bolten løsnes og strammes igen, kontramøtrikken strammes. Sådan, så burde begge kastkæder være stramme. Sådan står der sådan cirke om stramning af knastkæder i de fleste manualer. Jeg er gået over til at bruge følgende metode:
    Motoren skal være kold. ( under 35º).
    Generatordæksel afmonteres.
    Det lille dæksel i tændingssiden afmonteres.
    Begge lukkede møtrikker til knaststrammer A, de bagerste løsnes.
    Drej rotormøtrikken med uret.
    Når spidsen af tændingsknasten peger lodret ned stopper du med at dreje. Kæden har nu gennem den frie fjederkraft spændt sig selv.
    Begge lukkede møtrikker spændes.
    ”B-kæden”,den korte, strammes i sammen omgang ved at løsne kontramøtrikken (foran på cylinderen) og derefter løsne bolten. Proceduren er den samme som på A-kæden.
    Begge dæksler monteres.
    Med denne metode skal cyklen stå på midterbenet, ellers løber der olie ud i generatorsiden.
    Skal gøres hver 6.000 km samtidig med at ventilspillerum checkes. Når topdækslet er afm0nteret kan det samtidig ses hvor stramme knastkæderne er, om strammerfjedrene er ok, osv. Håber dette er til hjælp. Jeg synes den sidste metode er langt den bedste og sikreste.
    Mvh Henrik E.



  • #2   6. jan 2008 Jeg bruger samme metode som Henrik beskriver til sidst i hans svar.

    Det handler om at stille kædespænderne på det tidspunkt i krumtaps-omdrejningsforløbet hvor der er mindst pres på kæderne, (hvor de er slappest).

    Hvis man gør det imens motoren står i tomgang, kommer man ikke frem til helt samme resultat, og kæderne vil derfor være løsere.
    Det kræver naturligvis at man har ventildækslet åbent, så ja, samtidig med at man tjekker ventilspillerum er naturligt at foretrække.



Kommentér på:
Knastkæde ??????

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce