{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Galfer vs Braking
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #1   14. jan 2012 Jeg købte kina skiver til 1500 kroner til min.

    http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39379

    Prisen op til Galfer eller Braking kan jeg ikke se blive retfærdiggjort på nogen måde.

    Købte dem her: http://stores.ebay.co.uk/neverlandus


  • #2   14. jan 2012 er skiverne slidt ned,eller er det bare for lir.
    eller er bremserne ikke helt så gode, som du kunne tænke deg


  • #3   14. jan 2012 .

  • #4   14. jan 2012 Jeg turde ikke sætte kinøjser bremser på min cykel. Har set for mange kiniser ting som godt nok ser ud som andre mærker, men kvaliteten af produkterne er bare for ringe.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #5   14. jan 2012 Hvorfor svine noget til man ikke kender?

    De Kagizume skiver jeg normalt køber til gadecyklen, er 100% identiske med Galfer skiver, og har samme finish.

    Arashi skiverne som jeg linker til højere oppe, er lige så fint hvis ikke bedre forarbejdet end Galfer de skiver jeg har sammenlignet dem med.

    Og kvaliteten kan ikke siges at fejle noget, når de overlever på en baneracer med 120kilo smedebasse ovenpå i gentagne nedbremsninger fra 280 til 60. På gadecyklen er det ikke helt så kraftige påvirkninger, men de spiller stadig 100% her efter 16.000km...

    Det med kina skiver er i mange tilfælde en skrøne og noget ammestuesnak.


  • #6   14. jan 2012 Hvis man så skal vælge mellem galfer og braking, hva skal man så vælge?

    Grunden til jeg skifter dem, er at jeg skal ud og købe nye fælge, der er valget faldet på et sæt magnesium fælge fra PVM. Så synes jeg jo personligt at når nu jeg er igang, så skal bremserne da også lige have en tur.
    Og tror i bund og grund at det er fornuftigt med lidt opgradering af bremserne, med min kørsel så kan bremserne vist næsten ikke blive for gode smiley


  • #7   14. jan 2012 Har braking på min,er meget tilfreds.
    Virker super super fint,men om de er bedre end andre ved jeg ikke.

    M.v.h


  • #8   14. jan 2012 Sajmon, jeg sviner dig ikke til, men ytre min mening om kinesiske produkter, som jeg har set en deltil igennem tiden fra mit arbejde, og det er ikke ret meget godt der er kommet ud af det.
    Mennesker vægter deres sikkerhed på forskellig måde, jeg køber f.eks også styrthjelm efter hvad jeg mener er bedst for mit hoved i tilfælde af et styrt, og det er ikke en hjelm fra T. Hansen til 899, lige som jeg gerne vil være sikker på at bremservirker når jeg komme med 250 og skal bremse for enden af lang siden


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #10   15. jan 2012 Jeg opfattede det ikke som tilsvining af mig, men et produkt du ikke kender.

    Man skal være forsigtig med at skære alt over en kam - f.eks er meget af Arlen Ness' tøj lavet i kina, på samme fabrik som Berik og Alpinestars - men de mærker vil jeg vædde med du ikke ser skævt til.

    Vi er rørende enige om at kina også producerer en hulens masse ragelse af, i bedste fald, super lav kvalitet...

    Bare ikke de her bremseskiver... smiley


  • #11   15. jan 2012 hvad med brembo 320mm. og så får du nogle spacer med til at ligge under dine kaliber.
    og så led efter et sæt yamaha kaliber fra r6 eller r1 ,så virker det.

    jeg har selv brembo kaliber på min. men det var før jeg vidste at yamaha kaliberne passed lige over på.


  • #12   15. jan 2012 ja man skal passe på med at sige kineser lort, når man køre japansk motorcykel.
    på ledningsnettet til min cbr600rr står der foreksempel, made in china...
    og det gør der også på rigtig mange orginale reservedele man får hjem.
    og det er alle japanske mærker... smiley


  • #13   15. jan 2012 Se det er jo også interresant med støre skiver smiley
    Kunne være man skulle overveje det...
    Hva er så bedst? 4pot eller 6 pot kalibere?

    Tror altså ikk jeg tør det med de kineser skiver. Har haft nok uheld med cyklen. Bla. derfor der skal nye fælge på...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #14   15. jan 2012 Uden at vide det med sikkerhed, er mit gæt at Galfer og Braking er lavet samme sted.

    Den slags ting er der ingen penge i at forarbejde selv, så det sender man til østen og får lavet.


  • #15   15. jan 2012 Jeg kører med PVM magnesium fælge og galfer superbike skiver.. Det virker ganske godt smiley

    se billeder her:

    http://www.motorcykelgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumId=5215


  • #16   18. jan 2012 Du kan jo også vælge en sæt EBC skiver, koster typisk ikke så meget som Galfer skiver, men skal det være galfer eller braking, så havde jeg valgt galfer... om de så er de bedste ved jeg ikke, men plejer at være dem man går efter hvis man skal have "kvalitet"

    Og det med sikkerheden i kina skiver... vil garantere at der ikke sker noget katastrofalt, de bliver højest skæve ligesom alle andre skiver, de knækker altså ikke midt over mens du bremser smiley


Kommentér på:
Galfer vs Braking

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce