{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.827 visninger | Oprettet:

GSXR750 85-87 omdysning. Mikuni VM29SS {{forumTopicSubject}}

Efter montage af individuelle luftfiltre samt en mere åben udstødning på den gamle hest, springer den buk, og vil ikke karburere over 8-9000rpm. Den går klart for magert nu, men da jeg ikke kan finde et Dyno-jet til de tidlige Europa-modeller med fladspjælds-karburatorer, vil jeg høre om der er nogen der kan huske en passende dysning, eller ligefrem havde noget grej (dyser, nåle mm) der kan fikse problemet.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GSXR750 85-87 omdysning. Mikuni VM29SS
  • #1   17. apr 2008 fladspjælds-karburatorer ??? Det er da ikke det der sidder på den, altså på billederne under din profil..

    Hvor i landet bor du ??


  • #2   17. apr 2008 enig med ch
    der er ikke et eneste billede der viser fladspjæld. helt aml cv karburatorer.
    med andre ord. cyklen til et godt værksted. så må de opspore hvilket jetkit der skal fås hjem.
    personligt er der kun to jeg vil anbefale. mr dyno himself, eller vordingborg mc.


  • #3   18. apr 2008 ok. jamen det er også korrekt. den type dyser og nåle som et jet kit består af, er grundliggende det samme som der er standard i fldspjælder.
    men problemet er ikke så stort. du sparer pengene på jetkittet. den skal bare på bænk og dysses. hos en dygtig mekker. kan anbefale de samme jeg før har gjort. og jo, den kan nemt kører perfekt med enkeltfiltre. gjort det før og gør det stadig


  • #4   18. apr 2008 Tak Jens, det kunne jeg aldrig selv have regnet ud! Jeg omformulerer spørgsmålet, så chancen for at få et brugbart svar forstørres: Hvis der er nogen, der har dele (dyser og nåle) til Mikuni VM29SS, som får en GSXR 750 85 - 87 til at fungere med individuelle filtre og en halvåben udstødning vil jeg og især Frederik være meget taknemlige for at høre fra dem. Den går for magert opad, så der skal ret sikkert en større hoveddyse til, men det er sjældent gjort med det alene, hvorfor jeg forventer en anden nåledyse evt. med andre nåle også.

  • #5   20. apr 2008 Såvidt jeg ved findes der jetkit til de gamle 29mm fladspjæld..

    Dynojet Carb Kit 85-87 (Year), (Stage) 3

    Tjek http://www.tts-performance.com/catalog/product_info.php?cPath=87_152&products_id=2507&PHPSESSID=3255c3e86dc5fd754f9ec7275b9bf46e

    ellers et forslag til ændre karb. kunne være


    http://www.oldskoolsuzuki.info/

    1985-1987: F,G & H models

    "The carbs will be fucked if you buy one of these, guaranteed. In fact, check that the engine is basically sound on these older models before doing any tuning. For the early GSX-R750s, use 750J/K carbs from a breaker. They're 36mm and the best GSX-R carbs ever made."

    "Whether you're using the original 29mm carbs or a set of 36mm CVs, run a Stage 3 Dynojet kit with individual twin filters. You have to go to Stage 3 with the bigger carbs anyway because the venturis are too big for the old airbox."

    "Early GSX-Rs respond very well to a decent quality pipe. You want a 4-2-1 system, and Micron still does a fitment. Hindle also does a full system which works very well, but it's mild steel so needs to be looked after. You could even try retro-fitting the original exhaust system from a 750L with a slip-on can and that should work well when set up properly. All of the GSX-Rs need dyno time to make them work well. You can just bolt stuff on, but it'll never give the best results."

    "With the pipe on and the Stage 3 jet kit with 36mm carbs, you're looking at a 10-12% power increase (94bhp) at peak, and a much livelier mid-range. All GSX-Rs eat coils, so on early ones they definitely need checking or replacing. It's also the only bike ever made that needed an ignition advancer. The standard ignition is pretty woolly and an adjustable Simms & Rohm item will fill in the mid-range and give you better throttle response right across the rev-range."

    "Handling? 750J rear wheel goes straight in, as will the front end from any of the GSX-R series. The steering bearings are identical on all models, so there's no reason why you shouldn't stick in upside-downers if you like. The standard 750F/G wheels are so weak that you can flex the spokes with your hand. Best to change them, I think. A 17mm master cylinder (1000 Exup) for the brakes will transform the standard brakes and use SBS-RQ pads for maximum breaking."

    Håber du kan bruge det..


  • #6   21. apr 2008 Hej Kim.
    Tak for indlægget, som, specielt den sidste del, er yderst brugbart. Der er desværre stadig ingen hjælp mht jetkit for 29mm'erne, idet det viste kit på tts' hjemmeside er det samme som kan findes på Dynojets egen side, og som viser et kit til amerikaner-modeller, som har BST karborider, altså undertryks. Det ses tydeligt ved den lange bløde fjeder, der er med kittet. Måske er det rigtigste en gang 36 mm BST'ere, men det er dyrere (kaborider + kit), samt man mister den liflige raslen i tomgang fra fladspjældene! Tak anyway


  • #7   21. apr 2008 Der findes heller jet-kit til fladspjælds.. Du kan købe alle dele (Dyser, nåle mm) i løs vægt..

  • #8   21. apr 2008 Tak CH M. Ikke at det gør mig så meget med intetsigende indlæg, det krydrer altid at få gentaget det indlysende. At man kan købe stumper til enhver Mikuni er i hvert fald for mig kendt. Hvad der er mindre kendt men ikke mindre ønskværdig ønskværdig viden, ville være at få at vide HVOR man kan købe dem, og endnu mere interessant, HVILKE dele (dysestr, nålestr mm.) der skal til for at det spiller. Jeg er efterhånden ved at tro, at du har ret (hvis det er det du altså mener), at det ikke er så ligetil at finde et jetkit til disse karboratorer, men mit indlæg drejer sig jo for f... om netop den problematik!

  • #9   21. apr 2008

    Kan muligvis hjælpe med et sæt 36 mm karb i fejlfri stand, plus et sæt kn enkelt filtre nye og ubrugte..( mangler dog det omtalte stage 3 kit) før det virkelig spiller..

    Regner med at gå 7-11 i aften hvis den motor jeg ønsker ikke er solgt, og får derfor det andet i overskud..


Kommentér på:
GSXR750 85-87 omdysning. Mikuni VM29SS

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce