{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

Vakuum-membraner {{forumTopicSubject}}

Hej

Min cykel er begyndt at sprutte indtil den når over de 11.000 omdrejning. Hvis den er helt kold, har den heller ingen problemer. Jeg har læst mig lidt frem til at det måske kunne være de to membraner der sidder i kaburatorerne, så dem har jeg pillet ud. Der er dog ikke rigtig nogen synlige tegn på at der er hul i dem?

Jeg var lige forbi Karstens MC i Åbenrå, og her sagde de at de var fine nok? Kan der være andet galt?

Når den sprutter, trækker den heller ikke jævnt?

Mvh Carsten smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vakuum-membraner
  • #1   19. okt 2007 Jeg har ikke sat droslingskittet i. Jeg vil først ha maskinen til at gå helt rent inden jeg begynder på det pjat. Det er ret surt at skulle drosle en cykel der er så lille i forvejen smiley

  • #3   23. okt 2007 Når nu det højst sandsynligt ikke er membranerne så prøv at tjek for falsk luft.. Det er ikke utænkeligt det kunne være det.

    LP: Falsk luft kunne også lyde som årsagen til dine problemer. Passer jo meget godt med at det er kommet efter du har haft karburatorerne ude smiley

    Hygge


  • #4   24. okt 2007 Yes! Eller jeg plejer at bruge dieselstart, men går ud fra at det giver samme virkning smiley smiley

    Hygge


  • #5   24. okt 2007 P.S. Kunne egentlig godt forestille mig at dieselstart er lidt sundere for motoren end WD40... Det er jo trods alt designet til det.

  • #6   3. jan 2008 Jeg har forsøgt at tjekke for falsk luft, det havde ingen virkning.

    Jeg fik en privatbesked fra en meget flink herre, han kommer med følgende fejl:

    "så dit indlæg om at den går dårligt det kan skyldes at en eller flere kaburator løber over så den for for meget benzin det kan du se ved at tage tændrør ud og hvis et eller flere er meget sorte så for den for meget at leve af på den/de kaburatorer det kan skyldes at nål ventilen på svømmeren er defekt eller at der er skidt i den så den ikke lukker helt tæt"

    Hvad siger i til den? Har ikke haft lejlighed til at kigge nærmere på det, men det vil jeg igang med nu her. Kunne det være fejlen?


  • #7   5. jan 2008 Carsten: Det er da et godt sted at fejlsøge... Det er bare underligt at den så kun gør det ved omkring 11.000 omdr. Hvis jeg var dig ville jeg nok prøve at tjekke membranerne igen, og så virkelig være grundig. Der skal kun et meeeget lille bitte hul/revne til før de opfører sig tosset.

    K4: Korrekt - der er to karburatorer på den lille gixxer, altså dobbelt karburatorer. Men der er dog forskellige dyser for hver cylinder. Så prøv evt. at tjekke om det er samme størrelse dysse der sidder i.

    Hygge



  • #8   5. jan 2008 Jeg har bar kigget rigtig godt efter. Jeg var meget forsigtig med dem i forhold til mekanikeren hos Karstens MC og han sagde også at de fejlede intet - det sku være meget værre som sagde han.

    Og desværre er de lidt dyre at skifte med mindre man er sikker på at det er her fejlen ligger. Hmm, jeg må prøve svømmerne efter.

    Godt med sådan en 250'er gruppe smiley


  • #9   5. jan 2008 Carsten: Okay. Og ja, de er ikke helt billige at skifte smiley

    Men hvis det var svømmeren undrer det mig bare at det ikke er et problem når den er kold... Bliver det et problem efter få minutter, eller går der flere kilometer?

    Hygge


  • #10   6. jan 2008 Hmm, vi snakker få minutter. Som jeg lige husker det, kunne jeg nå at køre små 2-3 km før det begyndte at komme?

  • #11   6. jan 2008 Hmm... Det kan da godt ske du skulle prøve at tage et kig på svømmerne... Stopper den med at sprutte når du kommer over 11.000 omdr?

    Hygge


  • #12   7. jan 2008 Jae, umiddelbart derefter. Dvs. jeg kørte i med ret høje omdrejninger, ellers gik den simpelthen så dårligt.

    Tak for hjælpen so far, det blir nok marts/april før jeg for tid til at kigge på den, jeg er nemlig lige flyttet til Århus, men hun står stadig hjemme i Sønderjylland smiley


  • #13   7. jan 2008 Carsten: Okay.. Det lyder godt nok lidt underligt i mine øre smiley Hvor i Århus er du flyttet til?

    Anders: Korrekt - hvis man er uheldig kan man brænde stempler af hvis man ikke tænker sig om når man roder med dysser. Men det er altså ikke sådan noget der sker hvis man tænker sig bare lidt om (lader være med at gå flere trin ned i dyse), og lader være med at køre flere hundrede km med en mc der ikke kører som den skal smiley
    Men der er heller ingen der har snakket om at skifte dyser. Jeg var bare lidt nysgerrig efter om det var de samme dyser der sad hele vejen over - for hvis det er tilfældet er det jo nok ikke der man skal lede efter problemet. Så ville det i hvert fald være underligt at det kun er den ene cylinder der soder til.

    Hygge


  • #15   8. jan 2008 Mark:Det var da en god idé - bortset fra at jeg satser stærkt på at have solgt den lille til den tid smiley Men der har nu længe været snak om noget mini-gixxer-kom-sammen, så det ville da være alle tiders hvis der kunne komme noget op og stå smiley

    Hygge


  • #17   8. jan 2008 Jo jo - jeg har skam en SV'er til at holde smiley

    Hygge


  • #19   9. jan 2008 I Viby smiley

    Hygge


Kommentér på:
Vakuum-membraner

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce