{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

Koblingsspørgsmål... {{forumTopicSubject}}

Hey, Harley peeps smiley
Vil prøve og se om jeg kan få det her formuleret nogenlunde forståeligt og høre jeres mening.
Det er da ikke normalt, at hvis jeg sætter min harley er slukket, jeg sætter den i første gear og holder koblingen inde, og trækker den frem og tilbage, så "trækker/slæber" baghjulet efter?

Den gjorde det ikke sidste år da jeg havde den ude og køre, og vi har ikke haft pillet ved koblingen, så forstår ikke hvorfor den gør det nu?

Og vil I ikke også mene at baghjulet skal rulle frit?

På forhånd mange tak og god dag til jer derude smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Koblingsspørgsmål...
  • #1   28. apr 2013 Ja hjulet skal rulle frit med kobling trukket.
    Er det længe siden den har kørt kan kobling godt hænge
    Lidt.


  • #3   28. apr 2013 Det skal vist bare have lidt gymnastik. Pas nu på når du sætter i første med tændt motor, gjorde det engang inde i skuret, og filebænken kom lige pludselig meget tæt på smiley arbejd med koblingen med varm motor, så er problemet vist løst...

  • #4   28. apr 2013 Har også et spørgsmål med kobling
    Min kobling begyndte i år at glide i koblingen når den fik lidt rulle

    Satte nye plader og fjedre i og alt var fint fint de første 20 km
    Så f.... om den ikke gjorde det igen smiley
    Strammede fjedrene lidt op, det hjalp lidt, men den gør det stadig i 4 gear (4 trins) når den skal lave noget

    Hvor meget skal man stramme fjedrene op ? det er de røde heavy duty


  • #5   28. apr 2013 Palle.
    Shovelhead koblingen kan virkelig være en bitch at få til at gå ordentligt!
    Det lyder dumt, for du synes sikkert dit kabel går nemt, men 8 ud af 10 gange skal det af og smøres! Også selvom du du kikker og prøver og det ser ud som om det er tip top. Men vandringen på koblingen er meget lille, og der skal virkelig ingenting til før den skrider. Check også kuglen på justerskruen ( om den overhovedet er der), kan den køre frit. Røde fjedre skal ikke skride medmindre du har sat turbo på. En meget vigtig detalje, som kun kan checkes med yderprimær af, koblingen skal lukke samtidig hele vejen rundt. Arbejd koblingen med startet motor og sluk.. Hvis du ikke har kickstarter, så kør med starteren mens du kikker oppefra hvordan koblingen slår sig. Man kan ikke bare spænde møtrikkerne ens omgange. Pladerne skal stå ens når de kører rundt med koblingen trukket. Der findes ikke ens fjedre og hvis du har trefinger ligger trykket også uens. Hmm svært at forklare...


  • #6   29. apr 2013 Per
    mange tak for dine råd
    Kommer til at tænke på den kugle , er det en der ligge løs ?
    Har haft just skruen af - der var ingen kugle for enden
    Det er den gamle model med 3 spænde bolte på ende dækset og 10 fjedre
    Har målt afstanden hele vejen rundt med skydelære, det ser ens ud
    Koblings kablet er nyt


  • #7   29. apr 2013 Der SKAL være en kugle i enden. Den er er ikke løs, men presset ind i bolten. Hvis ikke den er der går tingene bolt mod trykstang, og så kan du ikke justere. Trykstangen æder bolten, skift den og prøv igen, gerne uden de stærke fjedre, da de kun øger presset på den lille sølle kugle. Trykstangen roterer om kuglen i koblingssiden og lejet i højre side af gearkassen. Lys evt lige ned i hullet til gearolie påfyldning på gearkassen ( den store skrue i højre side), du skal kunne se om det flade lille nåleleje er ok.

  • #8   29. apr 2013 Har skilt koblingen igen
    Der er ingen kugle på bolten og det ser heller ik ud til at der nogensinde har været nogen
    Bolten er bare flad og det samme er trykstangen


  • #9   29. apr 2013 Kigger lige i bikeline katalog
    Der er bolt både med og uden kugle

    Men online kan jeg kun finde den med kugle
    Må prøve med en ny MED kugle


  • #10   29. apr 2013 Arghhhh - nåle lejet så ok ud
    MEN kunne se at låseringen var knækket , så trykstangen var lige til at trække ud smiley


Kommentér på:
Koblingsspørgsmål...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce