Shovelhead langtursråd søges... {{forumTopicSubject}}
Hej,
Har kørt på min '72 super glide i nogle få måneder og nu er den sat op for vinteren. Næste sæson er det planen at køre lidt længere stræk ad gangen og i den forbindelse spørger jeg, meget bredt, til lidt vinterinspiration på værkstedet. Jeg vil jo godt sikre mig at den kan tage længere ture (400 til 600 km med små pauser) og vil høre hvad der skal særlig opmærksomhed på. Jeg har kørt mindre ture (60-70 km) uden problemer og den kører i det hele taget fint. Men måske er der nogen der har erfaring med længere ture og dertil hørende udfordringer?
Tænker at adskille og skifte pakninger, ledninger/kabelsko, møtrikker/bolte m.m.
sep 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 165
Har fundet en fejl på min, efter nogle længere ture: Når den bliver godt varm, så står tændspolen af, der kommer simpelthen ikke gnist. Så er der ikke andet at gøre end at vente til den er kølet lidt af, så starter den uden problemer igen. Ret irriterende fejl!
Lyder som en god idé at skifte pakninger, er selv i gang på min. Hvis du hiver toppene af, så få tjekket dine ventiler er tætte, samt at toppene er plane.
aug 2012
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 38 Svar: 135
sep 2011
Følger: 22 Følgere: 22 Emner: 42 Svar: 474
Mener da min onkel har noget på sin gamle shovelhead så han ikke har problemer med tændingen på længere ture...
Han har kørt til amsterdam hvert år på sin.. Men han skulle stille platinner på vejen der ned indtil han fik noget mere moderne sat i.
Mvh Nikolai
aug 2012
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 38 Svar: 135
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 9 Emner: 40 Svar: 1.059
men når det er sagt vil jeg helt klart anbefale en elektronisk tænding
aug 2012
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 38 Svar: 135
sep 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 165
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 9 Emner: 40 Svar: 1.059
aug 2012
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 38 Svar: 135
sep 2011
Følger: 22 Følgere: 22 Emner: 42 Svar: 474
Men det er da ihvertfalde en god investering med mindre at man gider at stille platinner i vejkanten
aug 2012
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 38 Svar: 135
sep 2011
Følger: 22 Følgere: 22 Emner: 42 Svar: 474
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 850
Og hvis du har tænkt dig at skifte diverse pakninger, så find en Clymer eller Haynes bog til den, så kan du få tjekket om alt er som det skal være ved samme lejlighed.
Alternativt kan du finde en hel del her: http://search.ebscohost.com/
Brugernavn; Arborg
Kodeord: Arborg
Linket er rundsendt af Crazy herinde fra.
Jo mere vi skilte min ad, jo flere fejl kom der. Men nu er alt det mekaniske også i orden. Så mangler jeg "bare" at få trukket ledningsnettet om, da det smeltede i foråret
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.391
En luftkølet Mc bliver varm - og en med støbejerns cylindere afleder ikke varme så godt som en med Alu.
Derfor er mit råd: (til alle med en luftkølet mc motor) Får dig en oliekøler til den med termostat og sørg for din motor ikke går mageret eller all for fed.
Samt ved en Shovelhead og andre ældre motorer er det en god ide at skifte olie tit - det er ikke så dyrt og det giver længere levetid på ens dele.
En shovelhead kan faktisk køre rundt med en del defekte dele uden du mærke det. Men olie fortæller en historie den ikke kan lyve sig fra.
aug 2012
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 38 Svar: 135
Fenris. Jeg er helt enig. Har i mange år rodet med gamle Land Rovers og de bliver bare ved, sålænge der er olie på. Det er helt sikkert at jeg har en oliekøler på til næste sæson, måske du kan anbefale en?
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.391
Der er mange olie køler på marked - bare det du får en på er bedre end ingen.
Bare husk at du skal have en termostat på den.
http://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?page=%2158419
aug 2012
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 38 Svar: 135
Shovelhead langtursråd søges...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside