{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.637 visninger | Oprettet:

Shovelhead langtursråd søges... {{forumTopicSubject}}

Hej,
Har kørt på min '72 super glide i nogle få måneder og nu er den sat op for vinteren. Næste sæson er det planen at køre lidt længere stræk ad gangen og i den forbindelse spørger jeg, meget bredt, til lidt vinterinspiration på værkstedet. Jeg vil jo godt sikre mig at den kan tage længere ture (400 til 600 km med små pauser) og vil høre hvad der skal særlig opmærksomhed på. Jeg har kørt mindre ture (60-70 km) uden problemer og den kører i det hele taget fint. Men måske er der nogen der har erfaring med længere ture og dertil hørende udfordringer?
Tænker at adskille og skifte pakninger, ledninger/kabelsko, møtrikker/bolte m.m.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Shovelhead langtursråd søges...
  • #1   22. nov 2013 Rens karburatoren og tjek tændingsanlægget.

    Har fundet en fejl på min, efter nogle længere ture: Når den bliver godt varm, så står tændspolen af, der kommer simpelthen ikke gnist. Så er der ikke andet at gøre end at vente til den er kølet lidt af, så starter den uden problemer igen. Ret irriterende fejl!

    Lyder som en god idé at skifte pakninger, er selv i gang på min. Hvis du hiver toppene af, så få tjekket dine ventiler er tætte, samt at toppene er plane.


  • #2   22. nov 2013 Tak, havde ikke lige tænkt ventilerne ind i arbejdet, god idé.

  • #3   22. nov 2013 Kan man ikke få en moderne tænding til sådan en shovel så man slipper for de problemer?

    Mener da min onkel har noget på sin gamle shovelhead så han ikke har problemer med tændingen på længere ture...

    Han har kørt til amsterdam hvert år på sin.. Men han skulle stille platinner på vejen der ned indtil han fik noget mere moderne sat i.

    Mvh Nikolai


  • #4   22. nov 2013 Hej Nikolai. Jo, man kan sagtens få en mere moderne indretning. Det er et spørgsmål om hvor meget man vil betale.

  • #5   22. nov 2013 Eller hvor meget bøvl man gider Ken smiley

    men når det er sagt vil jeg helt klart anbefale en elektronisk tænding


  • #6   22. nov 2013 Har elektronisk tænding på. Overvejer at skifte med en ny, bliver nok Ultima Ignition kit og måske en Mallory distributor.

  • #7   22. nov 2013 Jeg har også elektronisk på min, en Crane HI-4, men dengang nogen skiftede den, glemte de lige at der også skal en anden tændspole på med mindre modstand. Vil tro det er derfor min er stået af...

  • #8   22. nov 2013 hvorfor skifte, virker det du har ikke ??

  • #9   22. nov 2013 Der er ikke nogen der har set min tænding før og der er løse dele i den, altid spændende. Det er en god følelse, syntes jeg, at vide hvad der er skiftet og hvornår det er skiftet, når cyklen er købt uden historik og iøvrigt har passeret de 40 og formodentlig er på vej mod overgangsalderen:-)

  • #10   22. nov 2013 Troede ikke at de var ret dyre sådanne elektroniske tændinger.. smiley

    Men det er da ihvertfalde en god investering med mindre at man gider at stille platinner i vejkanten smiley


  • #11   22. nov 2013 Afhænger af hvornår man syntes noget er dyrt. Mallory distributor koster 3200,- Hvis der så samtidig skal skiftes andre dele, kan det jo hurtigt løbe op:-)

  • #12   22. nov 2013 Arhh ja.. det løber altid hurtigt op det skidt. smiley

  • #14   22. nov 2013 Få autohjælp til den smiley Hvis du ikke har noget historik på den, og ikke ved om motoren har været renoveret, eller hvor langt den reelt har kørt, kan der meget nemt komme noget ved længere ture. Det vil bare være træls at komme 3-400 km hjemmefra og få et nedbrud, og ikke kunne køre videre.
    Og hvis du har tænkt dig at skifte diverse pakninger, så find en Clymer eller Haynes bog til den, så kan du få tjekket om alt er som det skal være ved samme lejlighed.
    Alternativt kan du finde en hel del her: http://search.ebscohost.com/
    Brugernavn; Arborg
    Kodeord: Arborg
    Linket er rundsendt af Crazy herinde fra.

    Jo mere vi skilte min ad, jo flere fejl kom der. Men nu er alt det mekaniske også i orden. Så mangler jeg "bare" at få trukket ledningsnettet om, da det smeltede i foråret smiley


  • #15   22. nov 2013 Og lige en ting det der er blevet sagt.
    En luftkølet Mc bliver varm - og en med støbejerns cylindere afleder ikke varme så godt som en med Alu.
    Derfor er mit råd: (til alle med en luftkølet mc motor) Får dig en oliekøler til den med termostat og sørg for din motor ikke går mageret eller all for fed.
    Samt ved en Shovelhead og andre ældre motorer er det en god ide at skifte olie tit - det er ikke så dyrt og det giver længere levetid på ens dele.
    En shovelhead kan faktisk køre rundt med en del defekte dele uden du mærke det. Men olie fortæller en historie den ikke kan lyve sig fra.


  • #16   22. nov 2013 Theis. Jeg har fået den hjem fra USA og den er købt ud fra fotos. Det er jo altid et sats, men jeg tror nu jeg har været rimelig heldig. Den kører fint, men skal have skiftet en del småting (lejer, pakninger m.m.). En del af årsagen til at jeg har købt en ældre HD er at jeg vil lære og det gør jeg med værktøj i den ene hånd og Haynes i den anden. Jeg er afsindig fristet af at aflevere den og få den tilbage helt fikset, men så har jeg jo ikke lært så meget:-)

    Fenris. Jeg er helt enig. Har i mange år rodet med gamle Land Rovers og de bliver bare ved, sålænge der er olie på. Det er helt sikkert at jeg har en oliekøler på til næste sæson, måske du kan anbefale en?


  • #17   22. nov 2013 Det theis siger med at hvis man åbner sådan en gamle hund så finder man ud af den står langt være til end man troede.

    Der er mange olie køler på marked - bare det du får en på er bedre end ingen.
    Bare husk at du skal have en termostat på den.

    http://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?page=%2158419


  • #18   22. nov 2013 Den ser faktisk fornuftig ud. Trænger til at få skiftet ledninger, men i første omgang bliver det bare nye kabelsko, det er ofte nok. Har skiftet topstykker, udstødning, carb., igen række andre ting og den ser faktisk ok ud når man roder lidt ved den. Nuvel, den trænger til nye møtrikker, bolte, pakninger, lejer og lignende, men i min verden er det jo småting. I bund og grund er den sund, de kunne sgu lave MC'er dengang:-)

Kommentér på:
Shovelhead langtursråd søges...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce