Ventiljustering på F4'er, hvad mere? {{forumTopicSubject}}
G'aften folkens
Jeg har planer om at rode lidt med cyklen inden alt for længe, da den tikker lidt fra motoren. Den har ikke fået justeret ventiler mens jeg har haft den (4 år), så det kan tænkes at være problemet. Uanset hvad, bør det vel gøres hvert andet år.
Vil så lige høre, hvad jeg ellers bør kigge efter når jeg er i gang? Jeg regner med at skifte tændrør, og der skal vist også en ny pakning til. Jeg har en carbtune, og renser karburatorerne i samme omgang. Olie osv. er allerede skiftet.
Min Haynes ligger 300 km væk, så kan ikke lige se efter i den. Vil bare gerne kunne bestille delene hjem, så jeg ikke skal vente når først jeg går i gang.
På forhånd tak
mar 2009
Følger: 11 Følgere: 107 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 1.334
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 233
Der står dog ikke så meget om, hvad man kan forvente bør være slidt. Min har gået 55k, så bør jeg forvente at mine shims skal udskiftes?
Og kan det desuden passe at det ikke er til at købe en pakning til cylindercoveret alene, men at det skal være en del af et komplet sæt til 1500,-?
mar 2009
Følger: 11 Følgere: 107 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 1.334
nu kender jeg ikke service intervallerne på en f4. men smider lige et billede op med et til min f2.
mar 2009
Følger: 11 Følgere: 107 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 1.334
jeg er selv ved at justere mine ventiler i dette øjeblik, og jeg har ingen ny pakning
mar 2009
Følger: 11 Følgere: 107 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 1.334
mar 2009
Følger: 11 Følgere: 107 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 1.334
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 233
Tak for svaret, jeg vil prøve med flydende pakning, og håbe på der ikke skal de store justeringer til.
God fornøjelse med din egen;)
mar 2009
Følger: 11 Følgere: 107 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 1.334
jo tak, mangler bare at finde.min.moment nøgle
apr 2009
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 18
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 38
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 233
mar 2009
Følger: 11 Følgere: 107 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 1.334
mar 2009
Følger: 11 Følgere: 107 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 1.334
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 233
Men den virker til at være nem nok at pille af.
mar 2009
Følger: 11 Følgere: 107 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 1.334
da jeg skiftede min hev jeg ventildækslet af for at sikre mig den stod på mærkerne. jeg tager ingen chancer hvid den nu skulle hoppe en tand eller 2
mar 2009
Følger: 11 Følgere: 107 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 1.334
jul 2013
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 543
Det er desuden et helvede at spænde lejeoverfald ned da det er ET stort samlet lejeoverfald.
mar 2009
Følger: 11 Følgere: 107 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 1.334
Selvom det er et helvede skal det jo gøres en gang i mellem
Du har helt ret, hvis de skal af så skal strammeren også af. Men han kan jo sagtens kontrollere spillerummet uden at ta den af
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 233
#Askar: Håber ikke det kommer så vidt så;)
mar 2009
Følger: 11 Følgere: 107 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 1.334
fra knastkæden eller toppen ?
jul 2013
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 543
Og en knastkæde tikker ikke, hvis den gør noget så skralder/rasler den.
Jeg tror på at det er ventiler der skal justeres. Desuden gør du dig selv en tjeneste ved at afmontere køleren først som sidst, så er det meget nemmere at kontrolere spillerum på udstødningsventilerne.
mar 2009
Følger: 11 Følgere: 107 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 1.334
Folk kan jo sagtens mene DE synes den lyder som en tikken. Min lød nærmere som marmor kugler inde i motoren
askar har helt ret, få køleren så langt væk du kan.
Prøv lige at kontrollere om dine forrør kan være lidt utætte. Jeg har aldrig selv set det, men har hørt mange fortælle det kan forveksles med tikken/raslen, bare for en god ordens skyld
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 19
Ventiljustering på F4'er, hvad mere?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside