{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
458 visninger | Oprettet:

Suzukien er solgt {{forumTopicSubject}}

Hvis emnet ikke passer til forumet, sletter admin det bare. smiley

Det var på tide med en ny model, så jeg har solgt min GS500E. smiley
I stedet har jeg nu købt en GS500F smiley

Skøn maskine, kører lækkert, super vindbeskyttelse, masser af mekaniske ting og næsten ingen elektronik smiley

Sønikken har i den grad også godkendt den og vi har allerede snuppet de første ture smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzukien er solgt
  • #1   13. jun 2021 Hvad er forskellen på E og F-modellen?

  • #3   14. jun 2021 E-modellen er naked (F = Fairing) og har ikke oliekøler eller de opdaterede bremser.

    profilbillede
  • #4   14. jun 2021 Ser flot ud, nærmest som ny. Har desværre aldrig prøvet kåbe! Hvordan opleves det?

    Køge mc har en hel del gs'ere til salg, bliver helt fristet. Især nu hvor 2 af kørekammeraterne har skiftet 250 ccm kineserne ud med Hondaer fra 80'erne. VF SAPRE og VF MAGNUM, 750 ccm og 700 ccm.

    Og Tillykke Tim! Ser altså spændende ud! smiley

    Selv er Jeg p.t. nået til den tolvte cykel i min mc-karriere. Og slet ikke usandsynligt med nr. 13 smiley



  • #5   14. jun 2021 P.S.:

    De samler Suzukier i Kina i dag


  • #6   14. jun 2021 Tak for det, Lars smiley

    Det føles utroligt lækker med kåben. Det eneste turbolens der rammer mig, er på skuldrene, hænderne og hjelmen. Resten af kroppen hviler meget mere og cyklen føles bedre plantet på vejen.

    Et lidt højere vindspejl ville være lækkert, så min hjelm også går fra af turbolensen.

    Jeg kan varmt anbefale dig at prøve det, hvis du en dag får muligheden for det. smiley


  • #7   16. jun 2021 TILLYKKE med maskinen Tim og som Lars udtrykker: FLOT maskine smiley

    Selv slås jeg stadig med at få den nye Benelli TnT 125 indregisteret:
    Havde taget den lidt tunge beslutning, at købe en dataerklæring hos Autoconsult til 3.750 kr. Udgiften ville betyde,at det ville blive så som så med "en god handel" efter betaling af de ca. 3.500 kr i afgift.
    Ringer og spørger om det kunne være et problem at den "kun" er Euro 4 og årgang 2019: Svaret var; ingen problemer smiley
    For at være 100 %sikker stiller jeg et par dage efter samme spørgsmål pr. mail og får én time efter samme svar
    OK, fint jeg tager en masse fotos og sender oplysninger og venter ca. 3 dage smiley
    Så vågner Autoconsult pludselig op og finder ud af min min skepsis var korrekt, det kan IKKE lade sig gøre smiley
    Jeg spurgte færdselsstyrelsen omkr. denne autosation og det krævede iflg. Færdselstyrelsen, at de skulle være i stand til at handle 100 % professionelt, men med min 9.kl.folkeskoleeksamen er vi andre klogere end Autoconsult smiley
    For at det ikke skal være løgn har Applus - som svar på mail - skrevet at den kunne blive indregistreret med dataerklæring.
    Så med årsag i at Færdselsstyrelsen anbefaler Autoconsult bliver løsningen nok - selv om det er en dårlig løsning - at få kørt de sidste 1.500 km på markveje o. lign.
    (Den skal være 4 år eller 2.00 km for at blive synet som en brugt MC
    Men jeg har stadig ikke fortrudt købet: TNT 125 er tydelig bedre kvalitet end RKS, hurtigere med 4 ventiler og hele 2 sk. tændrør.
    Optimal MC for "de halvgamle" smiley




  • #9   16. jun 2021

    profilbillede
  • #10   16. jun 2021 Nå ja, så SKULLE den nye jo helst være en Kineser aht. gruppen smiley

  • #11   16. jun 2021 Lige en tastefejl: For at blive synet som brugt MC skal den være 4 år eller have kørt 2.000 KM og naturligvis ikke 2.00 km...
    (Det må være Autoconsult som gør Benelli-ejeren hjerneblæst smiley )


  • #12   16. jun 2021 Den har jeg kigget langt efter flere gange, og mødt et par stykker ude på vejene. Og tæt på at købe en. Hansens garanti-service afholdt mig fra det, som nyligt belært.
    Stort tillykke til Knud!

    Er den importeret? eller bare afmeldt?

    Mener de sidste nye eksemplarer hos Thansen var sat en del ned i pris!

    Kunne vist fås i hvid og sort!

    Har desværre slettet det meste af mit Benelli materiale.




  • #13   16. jun 2021 Det var en ung gut fra Horsens, som på 123 MC, som annoncerede den til 12.000 kr og selv med et kilometertal på 300 var lige i overkanten (den var købt d.21. 06. 2019, altså 2 år nu)
    Han var nr 2 ejer, hvor 1. ejer havde købt den uden afgift, men smidt det ret kostbare CoC dokument væk smiley Jeg fik den derfor til 9.000 kr (som jeg iøvrigt mener er en fair pris - når man tager i betragtning det SMADDER der er med indregistrering.
    I dag ville jeg finde ud af om den kunne komme under den ordning som hedder "Øvelseskørsel med fiktiv indregistering", ringede derfor til Motorstyrelsen for at finde ud af, hvad "fiktiv indregistrering" betød og komisk nok var der - i virkeligheden - ikke nogen som hedder fiktiv indregistring, men fik det råd at få den op på 2000 km - for som eksperten sagde, det er langt billigere i registreringsafgift når den har passeret de 2000 km.
    Det som er ret komisk ved den opfordring, er at det jo strengt taget ikke er lovligt bare at køre en masse på prøveplade - kun til det opgivne formål må man køre - jeg så så fundet ud af at man faktisk godt kan angive mere end én årsag for prøvepladen .. smiley
    Men sjov er den - den lille sorte maskine og nu, hvor benzinen er steget er det jo helt fint med et forbrug på 45,5 km/l iflg. MC guiden 2019.. smiley


  • #14   17. jun 2021 Flot med 45,5 km/l. Havde RKS'en oppe på ca. 40/l.

    Min MC4YOU 250 klarer 34 km pr. liter. De nye originale kina-karburatorer rutter ikke ligefrem med benzinforbruget. Faktisk så nærige, at jeg selv her i sommervarmen er nødt til at køre med choker de første 2-3 kilometer, da motoren forlanger ekstra benzintilførsel.

    Den gamle defekte karburator øsede benzin ud til højre og venstre, så der altid stank af benzin omkring maskinen. Absolut ikke brug for choker her.

    34 km/l: Er det normalt for to cylindre, 17 hk. og 233 ccm?


  • #15   17. jun 2021 Tak og lige over Knud smiley
    TnT'en har også altid været en flot model, som også jeg har kigget efter flere gange smiley

    Men sikke en masse arbejde du desværre skal ligge i den smiley

    Lars: Det kommer jo naturligvis voldsomt meget an på hvordan man kører osv, men 34 km/l lyder helt fint i min optik.

    Suzukien er også rigeligt til den magre siden med karbureringen og den popper også godt i udstødningen, når jeg slipper gassen. Problemet er bare, at min søn elsker det, og jeg må ikke dysse op og fikse det. smiley

    Med min kørsel, så svinger Suzukien mellem 24 - 29 km/l smiley


  • #16   18. jun 2021 Vil lige nævne, at Benelli BN 251 kun er opgivet til 24,4 KM/l, så i begge tilfælde vist ganske udmærket..
    Og nu jeg er igang med "min ufattelige store viden" smiley kan jeg lige nævne, at i slut 70erne sagde man, at kun 1/3 af benzinen blev forbrændt resten røg ligeud i udstødningen (men det skal vi nok ikke nævne for miljøministeren, som i forevejen er et hysterisk kvindemeneske smiley )


  • #17   18. jun 2021 Mit gæt er, at Benelli'en kan køre betydeligt længere på literen end kun 24,4km/l smiley

    1/3 af benzinen er lige til den gode side, men karburatorer der er gavmildt indstillet kan hurtigt blive meget tørstige. Det gode ved at have en gammel kværn om min: ingen Euro-norm, der skal overholdes til syn og den er godkendt til 91db. smiley

    Hysteriske politikere er der rigeligt af derinde i tosse-tinget, så de er hermed ekskluderet fra vore samtale. De skal ikke få flere "gode" ideer. smiley


Kommentér på:
Suzukien er solgt

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce