{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
477 visninger | Oprettet:

Venstre udstødning oser {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogen der kan hjælpe mig. Min bonneville oser ud af det ene udstødningsrør. Der er nye tændrør, og tændingen er indstillet.
Der drypper en smule olie ved overgangen fra topstykke til udstødningens forrør.
Jeg fik motoren renoveret for nogle år siden, og problemet startede enlig der. Jeg har ikke kørt ret meget på cyklen siden max 500 km.
Ham der renoverede motoren sagde, at den bare skulle køres til, men jeg er begyndt at tvivle lidt på det udsagn. En anden klog mand sagde, at der evt. er en stempelring der er vendt forkert.
Jeg har afmonteret topstykke og cylinder, jeg har billeder af stemplet på den side der oser. Som I kan se, er der tydlige mærker, som om stemplet har ramt cylindervægen. Kan dette være årsagen til problemet, og hvad er løsningen?
Mvh Jesper


Kommentarer på:  Venstre udstødning oser
  • #1   16. aug 2019 Som stemplet ser ud så må cylindervæg også være revet slemt. Der er nok ikke andet at gøre end få cylindrene boret og 2 nye stempler
    Kan se du er fra Østjylland. Jeg vil forslå du kører til Iversens Cylinderservice i Horsens og viser stempel og cylinder til Poul som er indehaver af forretningen. Den slags burde ikke ske men måske har den kørt med forkert tollerance efter hoved reperationen. Hvis du selv skaffer nye overstørelses stempler er det vigtig du med bringer dem så tollerance kan tilpasses ved honingen. Pøj pøj med reperationen.


  • #2   16. aug 2019 Det KAN være du har belastet motoren lidt for meget for tidligt. Sådan en er jo fra en tid hvor tilkørsel var nødvendig. Som Thomas siger, af med cylindrene, opboring og 2 nye stempler. Derefter tilkørsel stille og roligt og et tidligt olieskift. Find brugermanualen på nettet, der står hvordan man gør. Der findes også en Triumph klub, og der kan du få råd om alt muligt.


  • #3   17. aug 2019 Hvids cylinderen kan spids hones ren kan du evt bare købe et nyt stempel, hvids den kun har kørt 500km, burde den anden ikke fejle noget, og så skift til 2 delt olieskrabe Ring, de holder meget beder en den gammeldags skrabe ring der seder i nu.

  • #4   17. aug 2019 Det ser lidt underligt ud, men jeg har haft samme problem.
    I mit tilfælde, var det en ring der havde sat sig. Ser man på dit stempel, tyder det på at ringen ikke er ude ved cylinderen.
    Skift ringene og sørg for at der ikke er noget koks hvor de skal monteres. smiley
    Lad høre hvad du finder ud af.


  • #5   2. sep 2019 Jeg havde engang en Bonneville, som lavede det samme, jeg havde selv justeret tændingen, men dengang var jeg ikke klar over at tændingen skulle justeres med fuld avancering, jeg fik den boret igen og nye stempler og korrekt tænding

    profilbillede
  • #6   27. sep 2019 Man skal også huske at de gamle Triumph har en lidt dårlig oliepumpe, der er meget følsom over for urenheder i olien. Hvis en urenhed ender i kugleventilen i oliepumpen, forsvinder olietrykket, men så burde krumtappen gå først.
    Jeg var ude for det for mange år siden, hvor den både smadrede krumtappen og rev begge stempler. Dengang kunne man få en oliepumpe fra en Norton der passede lige på, men der skulle svejses en "bule" på sidedækslet for Nortons tandhulspumpe var noget bredere. Det var ret udbredt hvis de skulle bruges til ræs.
    Jeg fik sådan en på, og det rykkede altså en del i studiebudgettet. En stempelpumpe med kugleventiler, følsomme for urenheder i olien, kombineret med et smøresystem uden filter var heller ikke smart.


  • #7   27. sep 2019 Jesper må vi høre .Har du fået den lavet?

Kommentér på:
Venstre udstødning oser

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




x