502 visninger
|
Oprettet:
Voks og motordæksler {{forumTopicSubject}}
Måske et dumt spørgsmål fra en begynder:
Kan jeg bruge voks (F.eks. Turtle wax) på motordækslerne på M800, eller bliver de for varme?
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Hvis du blanker dem op med autosol først, og så giver dem en tre fire lag voks med polering imellem, så kan du holde dem selvlysende blanke en hel sæson bare med vand og sæbe og aftørring.
Vokser du noget, der bliver for varm, bliver det gulligt, men det poleres meget let op igen med en lakrenser eller autosol, hvis det er blank metal.
Lydpotter og afgangsrør, vokser jeg aldrig, men nærmest alt andet
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 18 MC-er: 6 Emner: 55 Svar: 1.352
Dækslerne er ganske rigtig sorte. Rart at vide at hvis det går helt galt på grund af varme, kan det fjernes igen uden at gøre skade.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 18 MC-er: 6 Emner: 55 Svar: 1.352
Du har desværre lidt ret i det med plasticintruder. Plasticdele vil
blive udskiftet med dele i et mere lødigt materiale henad vejen.
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 18 MC-er: 6 Emner: 55 Svar: 1.352
drilleri..
Men indrømmet Knud, de laver sgu ikke cykler som i 80'erne mere;)
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Der er intet i vejen med de plastmaterialer man laver nu, tværtimod, de er fremragende.
Da jeg var barn, for mange, mange år siden, var plastic et skældsord. Det er med de moderne materialer i stor udstrækning gjort til skamme. Den eneste fordel, metal har i forhold til er det temperaturbestandighed.
Derfor kan man stadig undre sig - en plasticinstrder er 40 kg tungere end en Intruder lavet af "rigtig" metal. Det er da sjovt .-)
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 18 MC-er: 6 Emner: 55 Svar: 1.352
Jeg tror at en af grundene til at cyklerne er blevet tungere er alt det miljø-relaterede udstyr der skal på nu om dage. Har lige fået de originale potter til min hjem. De vejer altså pænt til, til gengæld larmer de ikke mere end end min gamle cylinderklipper fra Ginge:)
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Jeg er da helt klar over, hvad du mener.
VS intruderen og VZ intruderne er grundlæggende to forskellige cykler, der deler en og samme drivlinie. Rørrammerne er meget forskellige og især forgaflerne er helt forskellige. Dertil kommer de meget forskellige udstødningssystemer. VS er en easy rider cukel, mens VZ er en fat-boy kloning
Disse ting har mere betydning end de 3-4 kg der er til forskel mellem diverse skjolde og tank.
Det ændrer stadig ikke ved min undren - en lang mere moderne konstruktion af langt mere moderne materialer bliver 20% tungere. Det er jo ikke som med biler, hvor man fylder centrallåse, stålbure, ABS, el-rudehejs airbags og lignende vægtøgende ting i.
Voks og motordæksler
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside