{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Voks og motordæksler
  • #1   13. feb 2009 Det kan du sagtens.

    Hvis du blanker dem op med autosol først, og så giver dem en tre fire lag voks med polering imellem, så kan du holde dem selvlysende blanke en hel sæson bare med vand og sæbe og aftørring.

    Vokser du noget, der bliver for varm, bliver det gulligt, men det poleres meget let op igen med en lakrenser eller autosol, hvis det er blank metal.

    Lydpotter og afgangsrør, vokser jeg aldrig, men nærmest alt andet


  • #3   13. feb 2009 Tak for de gode råd!
    Dækslerne er ganske rigtig sorte. Rart at vide at hvis det går helt galt på grund af varme, kan det fjernes igen uden at gøre skade.


  • #4   13. feb 2009 OK, jeg tænkte ikke lige over, at motordækslerne på en plasticintruder er sorte. Autosol på blanke metaldele, Lakrenser om nødvendigt eller slipoline på lakerede flader forud fo voksning, hvis noget skal poleres reelt op.

  • #5   14. feb 2009 Knud,
    Du har desværre lidt ret i det med plasticintruder. Plasticdele vil
    blive udskiftet med dele i et mere lødigt materiale henad vejen.


  • #6   14. feb 2009 Det kan jeg egentlig heller ikke, og opfatter det bare som venskabeligt
    drilleri..
    Men indrømmet Knud, de laver sgu ikke cykler som i 80'erne mere;)


  • #7   14. feb 2009 Det er bare venskalbeligt drilleri.

    Der er intet i vejen med de plastmaterialer man laver nu, tværtimod, de er fremragende.

    Da jeg var barn, for mange, mange år siden, var plastic et skældsord. Det er med de moderne materialer i stor udstrækning gjort til skamme. Den eneste fordel, metal har i forhold til er det temperaturbestandighed.

    Derfor kan man stadig undre sig - en plasticinstrder er 40 kg tungere end en Intruder lavet af "rigtig" metal. Det er da sjovt .-)


  • #8   14. feb 2009 Det blev også opfattet sådan:)
    Jeg tror at en af grundene til at cyklerne er blevet tungere er alt det miljø-relaterede udstyr der skal på nu om dage. Har lige fået de originale potter til min hjem. De vejer altså pænt til, til gengæld larmer de ikke mere end end min gamle cylinderklipper fra Ginge:)


  • #9   14. feb 2009 Jan J

    Jeg er da helt klar over, hvad du mener.

    VS intruderen og VZ intruderne er grundlæggende to forskellige cykler, der deler en og samme drivlinie. Rørrammerne er meget forskellige og især forgaflerne er helt forskellige. Dertil kommer de meget forskellige udstødningssystemer. VS er en easy rider cukel, mens VZ er en fat-boy kloning

    Disse ting har mere betydning end de 3-4 kg der er til forskel mellem diverse skjolde og tank.

    Det ændrer stadig ikke ved min undren - en lang mere moderne konstruktion af langt mere moderne materialer bliver 20% tungere. Det er jo ikke som med biler, hvor man fylder centrallåse, stålbure, ABS, el-rudehejs airbags og lignende vægtøgende ting i.


Kommentér på:
Voks og motordæksler

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce