300 visninger
|
Oprettet:
demontering af generatoren {{forumTopicSubject}}
har set det enkelte gange at nogen har demonteret generatoren på bane cyklen, man ville jo fjerne en del modstand i motoren og vægt på cyklen og bare lave det med et multi stik så i med laderen når man er i i pit, men synes ikke der er ret mange der gøre det, er der nogen grund til det eller gider i bare ikke at lade op hver gang i pit eller skifte batteri lidt oftere eller hvordan
tænkte også på at man jo kunne tage svinghjulet af da man så heller ikke skulle bruge det til noget mere eler tager jeg fejl,
det må da give et par hk mere
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.528
Desuden yder motorerne i dag så meget og komponenterne er så langt nede i vægt at gevinsten er alt for lille.
Hvis man fjerne svinghjulet bør man ihvertfald sikre sig at tingene er i balance, da man jo pludseligt fjerner en del vægt fra den ene ende af krumtappen.
Jeg har dog set flere eksempler, hvor man blot har fjernet svinghjulet uden det har haft nogen negativ effekt.
sep 2005
Følger: 28 Følgere: 25 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 259
Og som Anders skriver, så har de fleste cykler i dag sprøjt, hvor specielt højtryksbenzin pumpe og injektore kræver meget strøm (mere end et batteri kan levere i længere tid).
Til de fleste nyere 600ere kan man købe et letvægts svinghjul, men det koster £$€.
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 782
Man får tilgengæld en motor der lettere spinder op. At den så også hurtigere taber omdr. hvis der lettes lidt på gassen, og kan have svært ved at gå ordentligt i tomgang må man leve med.
Med de nye LiFePo batterier er det ikke noget problem at køre uden generator. Heller ikke på en motor med sprøjt. De kan typisk lades op på 15 minutter med den rigtige lader, og har ca 4 gange så stor kapacitet som et bly batteri af samme størrelse.
demontering af generatoren
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside