{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
491 visninger | Oprettet:

dækvalg til 1.trackday ;) {{forumTopicSubject}}

hejsa, synes nu det var på tide at lære cyklen lidt bedre at kende og deltager derfor i padborgs park mc-festival og glæder mig smiley

men har li sat et bridgestone bt016 på foran og har kørt ca 7000km på mit michelin pilot road 2 bagdæk og der er vel mønster til endnu 1500km. og det er ik såen at de er vildt flade på midten.

ville jeg få noget ud af at sætte det nye bridgestone 016 ???

og evt et godt råd når man nu har monteret et nyt dæk, synes nemlig at fordækket var meget glat de første par ture.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dækvalg til 1.trackday ;)
  • #1   27. maj 2009 Eftersom det er din foerste trackday, saa formoder jeg du skal koere i noget groen klasse. Hvis jeg var dig ville jeg beholde mit bt21 bagdaek paa. Det kan sagtens klare det du kommet til at udsaette det for...

    Mht. nye daek, saa har jeg proevet at koere paa bane paa min lille priller med naesten nye pilot powers paa. De foerste par pas foeltes det som om forenden gled rundt og det var sq ikke lige sjovt. Efter de foerste par pas gik det fint. Saa tag det stille og roligt og koer med stoerre og stoerre nedlaegning efterhaanden som tiden gaar.

    Mvh
    Martin


  • #2   27. maj 2009 det der festilval hvornår er det og hvem udbyder det

  • #3   27. maj 2009 De dæk du har på kan du fint bruge til din første trackday.

    Det farlige ved de nye dæk er, at der bliver lagt en "silicone" hinde på dækket for at konservere det, så det ikke tager skade af at ligge på lager. Indtil den hinde er fjernet kan dækket godt føles glat.
    Jeg plejer altid, uanset om det er til bane eller vej, lige at slibe let på dækfladen med fint smergellærred og det afhjælper problemet.

    Når man kører på banen tager det også et par omgange at få temperaturen ordentlig op i dækket så du har max. vejgreb, med mindre man benytter sig af dækvarmere.


  • #4   27. maj 2009 Padborg Park udbyder, d12/6-09

  • #5   27. maj 2009 bare gå ind på padborgs park hjemmeside, el søg i forums. det var her på siden jeg så der var en der sagde der var pladser og til 700bobs så ska det sku prøves.

  • #6   27. maj 2009 oke jeg takker, beholder dem på smiley
    det blir så fedt at prøve at køre under ordnede forhold


  • #7   27. maj 2009 Ja, du kan roligt glæde dig! smiley og spare sammen til nye dæk, for det bliver nok ikke den sidste gang! smiley

    Jeg ska' også ned og bruge lidt dæk den dag! smiley


  • #8   27. maj 2009 jeg har ngle let brugte bane dæk til salg vis det var noget

  • #9   27. maj 2009 ja os spændt på smagen af det smiley om man sku kikke efter en ren banecykel til foråret. men ska li ha gronker og tiden til det.

  • #10   27. maj 2009 Jamen så har jeg lige en cykel klar til, når du er blevet bidt af det! smiley


  • #11   27. maj 2009 tænkte li over at de fleste baneracere har jo udstødningskit på så de larmer vel mere end man må i dk? jeg skal jo have sat min org pot på til dagen.

  • #12   27. maj 2009 På Padborg Park må man max. støje 99db (måling ved forbikørsel), så enten skal du have en dB-killer i eller også skal du have standardudstødningen monteret

  • #13   28. maj 2009 Jeg vil helt klart anbefale at du kører med samme type dæk fra samme fabrikant både for og bag.
    Forskellige typer dæk fra forskellige fabrikanter opfører sig forskelligt med hensyn til køreegenskaber, underlag og temperatur, ligesom også anbefalet dæktryk kan være forskelligt.
    Du skriver at der ca. er 1500 km tilbage i dit nuværende bagdæk, dvs. det er ved at være færdigt. Så kan du ligeså godt skifte nu til BT016.
    Husk at når du kører at du får god varme i dækkene på de første omgange, hvorefter du kan begynde at lægge den ned i svingene.


  • #14   28. maj 2009 Lars M: Jeg kan ikke være uenig i det du skriver, meen taget i betragtning af, at det er første trackday manden skal på og han skal køre i grøn klasse, hvor tempoet er moderat, så er der ikke nogen fare for at han kommer til at bruge de 2 typer dæk til grænsen og kan mærke en decideret forskel på de 2 typer.

    Eneste aber dabei er, hvis det giver regn den dag, og du vil ud køre med et bagdæk uden alt for meget mønster, ellers mener jeg ikke der er nogen grund til at skifte inden.


  • #15   28. maj 2009 Tror ikke din mc vil larme for meget med din Akra., min gik i gennem på Anderstorp og der er 95db. og jeg kører helt uden bagpotte kan man sige. Men har altid min orginale afgang med hvis der skulle være noget.

    Jeg ville os købe med samme dæk for og bag, så hvis ikke du er alt for morfar, så tror jeg nu nok du skal komme til at køre dine dæk helt ud til grænsen. Gjorde jeg i hvertfald på min på min aller første trackday..
    Glæd dig, du har ihvertfald den rigtig maskine.


  • #16   28. maj 2009 Mht støj så ved jeg at reglerne er blevet skærpet på Padborg Park, og at der hver gang udføres teknisk kontrol, hvor man som udgangspunkt kræver at folk enten har dB-killer monteret eller bruger standard udstødninger.

    Man har simpelthen været nødt til at være konsekvent med dette, for at undgå klager over støj, så gør alle en tjeneste og monter dB-killer eller standard udstødning.



  • #17   28. maj 2009 De kan vel bare måle ham? Hvis de ikke tror på han kan holde sig under 99db på Padborg?

  • #18   28. maj 2009 Bikeprostitute:
    Jamen det gør de også, da det er en permanent støjmåler som sidder ved banen og som offentlig myndighed har adgang til at kigge på online 24-7.
    For at undgå at der kommer klager har man derfor indskærpet reglerne så der ikke er nogen der støjer på banen, som udgangspunkt, istedet for at man skal sortere fra ila dagen og derved overskride støjgrænsen indtil man har fået sorteret fra.

    Det er sgu for alles bedste at man stiller de krav fra arrangørens side. Alternativt bliver arrangementer ikke afholdt, og det ville sgu da være træls, når det nu er så nemt at forhindre.


  • #19   28. maj 2009 takker. ja satser dæme ik på regn så kryper jeg sku i ly smiley som en kryster men det må tiden vise.

    mht dæk så må jeg li se hvordan de ser ud når jeg kommer tættere på, for vil heller ik køre med et dæk der er for fladt på midten og el slidt ned. men har ik knæet nede endnu men meget tæt på smiley så tror os det bliver den dag jeg får følelsen

    og ja sætter bare standard potten på, gider sku ik til at skifte dernede hvis der sku være lidt bøvl over det.


  • #20   29. maj 2009 Bare dækket ikke er firkantet, så er de fine. Hvis de er firkantede så risikerer du en grim highsidder, har selv været der på min første trackbike, hvor jeg liiiiige vil 'slide' gade-dækkene op før jeg købte nye....dum beslutning smiley

  • #21   1. jun 2009 betyder det noget at jeg går fra 180-55 r17 til 190 50 r17 ? fik at vide at det ku jeg roligt sætte på?

    og hvor lang tid må dæk ligge ubrugte, har nemlig et sæt til at ligge som er fra midt i 07 ifølge dækkode.


Kommentér på:
dækvalg til 1.trackday ;)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce