{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
925 visninger | Oprettet:

Startguide til ny trackday'ist {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har netop købt mit første banejern og har planer om at fræse de nordeuropæiske baner tynde på den.

Jeg mangler dog lidt en startguide til det hele. Jeg har kørt trackdays før (på gade MC), men det er jo lidt anderledes.
- Hvordan med skift af væsker efter hver tur (skifter man olie og bremsevæske? Er det overhovedet nødvendigt)
- Hvor ofte skal man regne med, at bremseklodser skal skiftes?
- Skal man forvente at udføre service hvert år (tjek motor, ventiler osv.)
- Hvordan med indkøring af dæk. Jeg har bestilt BT-003 RS, men hvad gør I for at gøre dem klar til bane (dvs. fjerne den glatte overflade)?
- Andet jeg har glemt?

MVH Thomas

PS: Jeg har købt en ZX6 RR fra 2003.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Startguide til ny trackday'ist
  • #1   2. jul 2010 Hejsa
    Jeg har netop købt mit første banejern og har planer om at fræse de nordeuropæiske baner tynde på den.

    Tilykke med det da og det var så den bankkonto der blev / bliver malket ;-D

    Jeg mangler dog lidt en startguide til det hele. Jeg har kørt trackdays før (på gade MC), men det er jo lidt anderledes.

    Nej det er i store træk ikke anderledes og dog alligevel lidt.

    - Hvordan med skift af væsker efter hver tur (skifter man olie og bremsevæske? Er det overhovedet nødvendigt)

    Jeg skifter ikke Olie og Bremsevæske efter hver gang, dog skifter jeg Olie hvis vi har været på længere ture dvs. mere end 3 dage, eller for ca hver 6 til 7 bage dag.
    bremsevæske skifter jeg når det bliver for mørkt.

    - Hvor ofte skal man regne med, at bremseklodser skal skiftes?

    Det kommer helt an på hvilke klodser du køre med og hvordan din køre stil er.

    - Skal man forvente at udføre service hvert år (tjek motor, ventiler osv.)

    Jeg vil sige det sådan, der lytter jeg nok mere til motoren og løbende vedligeholdelse.

    - Hvordan med indkøring af dæk. Jeg har bestilt BT-003 RS, men hvad gør I for at gøre dem klar til bane (dvs. fjerne den glatte overflade)?

    Bt-003 er skåret slicks og jeg kan kun anbefale dem, dog er den Bølde compound meget blød, den "glatte overflade" tager jeg med bremse rens, fortynder, rensebenzin eller ligenende hvis jeg husker det.


  • #2   2. jul 2010 Tillykke med geden.

    Som Claus siger... Det var den konto... og han har ret... startede sidste år og har aldrig brugt så mange penge på en "sport" alt er sparet væk bare for at komme ud og kører... nå nok om min dårlig økonomi..

    Det med dæk er hvis op til hver person, men jeg kører normalt et par omgang roligt... men det gør jeg normalt til hver pas da, jeg har fundet ud af bag dækket holder længer. for at arbejde noget mere varme i dækket så det ikke "åbner" sig ved at give for meget gas ud af svinget.

    Hvis du er frisk d 23 - 25 i den her måned kan jeg lige kører forbi århus og tage dig med til oschersleben.

    Michael


  • #3   2. jul 2010 hey thomas....

    det er sgu god stil at købe et banejern:) så slipper du også for at plage arrangørene om at blive i grøn klasse hehehehe

    hvis man har en baneged har man sgu også et sæt dækvarmere. har ikke haft nogle problemer med glatte overflader efter jeg er begyndt at bruge sådn nogle.

    kommer du på knutten her på mandag??


  • #4   3. jul 2010 Hejsa
    Det bliver jo nok ikke en billig sport, men det er bare pissesjovt

    Det lyder til at man skal tage det stille og roligt med olieskift og vedligeholdelse. Jeg har bestilt en Haynes og kikker nok lidt i den fra tid til anden.

    Første banedag er desuden bestilt på den nye racer. Det bliver på knutstorp med racing4fun i rød klasse (men håber lidt at kunne starte i blå for at komme igang). Jordbær: derfor er jeg desværre heller ikke klar til Oschersleben, selv om jeg har hørt det er en pisse fed bane.

    Rene: jeg vidste jo nok godt at det ville gå denne vej. Det er altså træls at blive 'tvunget' til at køre i grøn klasse pga. forsikringen. Nu kan jeg give den max gas uden at tænke så meget over det. Får dig og din bror ellers kørt meget?

    Jeg har også dækvarmere, men det går vel ikke på BT003 RS (altså gadeversionen)?

    Hvordan med værktøj - hvad er need-to-have? Tager i fx ekstra bremseklodser med til trackdays for at kunne skifte?


  • #5   3. jul 2010 De første gange havde jeg ikke noget med andet end noget værktøj, fik dog ikke brug for noget. Det kommer hen af vejen hvad man har med. Personligt har jeg ikke så meget med, og mangler man lige noget er der altid en man kan låne noget af...

    Har du regnvejrs dæk eller hjul skal du jo bruge noget udstyr til det.

    Lidt en skam du ikke kan tage med til oschersleben.


  • #6   3. jul 2010 vi har kun været på anderstorp i år indtil videre. tager med zenergy på knutten her mandag og tirsdag.

    har du planlagt nogle banedage ellers??


  • #7   3. jul 2010 Jordbær lille lem: Jeg er klar på fremtidige age, men jeg skal på knutten på samme tid med R4F. God tur til Oschersleben og tak for hjælpen

    Rene: jeg har indtil videre kun planlagt 3 dage på knutten med r4f i slut juli. Der er ikke mange weekend arrangementer i år smiley

    Jeg leder pt efter flere arrangementer


  • #8   4. jul 2010 Thomas. Vi er nogen stykker som har tænkt at kører til brno i slutningen af sep. 4800 for 4 dage plus 1500 i transport hvis du kører med mig... og det vel og mærke bliver til noget.

  • #9   5. jul 2010 Jordbær: Lyder spændende. Er der en hjemmeside hvor jeg kan se mere.

  • #10   11. jul 2010 Thomas: kører med Bt-003rs til både Trackday's og DM, er en doven sjæl med et sæt fælge så gider ikke skifte så ofte( desuden har 003 ikke sluppet endnu, så indtil jeg bliver hurtig nok til de ikke rækker, holder jeg mig til dem)
    Har tidligere kørt uden dækvarmere, men har i år købt nogle med mulighed for at indstille temperatur. Mine foreløbige erfaringer er (2 tracdays og 1-3 DM afdeling) at dækslidet er blevet mindre samt, dækket bliver "pænere" slidt på kanterne...Kan selvfølgelig bare være mig smiley

    Bare lige til info; kører 160/60-17(pga Gl jern) bag, så mine erfaringer kan evt ikke føres direkte over!!

    Ses om et par dage på knutten...Nemt genkendelig, gammel transporter, gammel cykel, gammel mand smiley


  • #11   13. jul 2010 Godt at høre at man ikke behøver slicks for at køre DM. Så er der vist ingen problemer ift. at starte på BT003RS. Hvordan gør du med nye dæk og indkøring? Jeg overvejer lidt acetone og forsigtigt brug af dækvarmere (jeg har ikke mulighed for at indstille temperatur). Det burde vel fjerne det værste af den glatte overflade.

    Vi ses på Knutten - kommer lige og hilser på.


  • #12   13. jul 2010 jeg gør ikke andet en at smide dæk varmere på

  • #13   13. jul 2010 ja thomas....bare dækvarmere på, så er de dejligt klistrede når du hiver dem af:)
    @ jordbærlem. hvem er det i tager afsted med til brno i september?
    har siddet og kigget på bikepromo's tur men det er vist 1-3 oktober.
    ville fanme gerne ned og prøve en af de "rigtige" baner!!


  • #14   14. jul 2010 Rene :
    (link fjernet)


Kommentér på:
Startguide til ny trackday'ist

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce