{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
597 visninger | Oprettet:

Igen zenerdiode og minus til stel? {{forumTopicSubject}}

Hej. har lige opdaget at jeg ikke har nogen zenerdiode kan det have noget at gøre med at jeg ikke kan oplade mit batteri?. Og så har den minus til stel ,kan den det uden de store forandringer?. Skal lige sige at den starter i første huk.

Mange Tak for hjælpen på forhånd.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Igen zenerdiode og minus til stel?
  • #1   25. apr 2009 du kan jo muligvis have et snabelladerelæ på, så behøver man ingen zenerdiode.

    Men hvis alt lyset virker og sådan og den kan starte, så kan det også være din rotor der har tabt magnetiseringen. Hvad siger den hvis du sætter et voltmeter til batteriet og drejer den op på en 3-4000 rpm ?


  • #2   25. apr 2009 Der er ikke noget laderelæ på heller. Hvis jeg sætter et voltmeter på batteriet og gvier den nogen omdrejninger (Har ikke noget omdrejningstæller på) så får jeg den max op på 12.75 volt.

  • #3   25. apr 2009 ok, har du en manual, så kan du gennemgå ledningsnettet gennem tegningen, det ville jeg gøre, men der mangler da en zenerdiode, hvis du ikke har laderelæ på, den plejer at side under sædet, eller foran i en alu-ting med køleripper, afhængig af hvor orginal den er smiley

  • #4   25. apr 2009 Jo jeg har en Haynes manual, men ledingsnettet er ikke helt orginalt. men jeg har kigget grundit efter og der er ikke nogen, Men kan det være på grund af det, at mit batteri ikke vil lades op eller er det min generator der er for svag?

  • #5   25. apr 2009 Hvis du ikke har en zenerdiode på vil batteriet normalt bliver "overladet" fordi den ikke kan komme af med overskudsspændingen, så jeg ville skyde på at det var din rotor der havde tabt magnetiseringen, det gør de med tiden. Ellers så kan det være en meget lille krybestrøm der er et sted.

  • #6   25. apr 2009 Okay, Mange Tak for hjælpen smiley Så må jeg bare gå hele nettet efter i sømmene.

  • #7   25. apr 2009 Har lige fundet ud af at hvis jeg kun måler på generatoren, så måler den 13.5-14volt. og 3ampere i tomgang og med lidt gas 6ampere. Ved du hvor mange ampere generatoren skal lave?

  • #8   26. apr 2009 den er ikke helt død din rotor så, så må der være en fejl på dit ledningsnet. de tal du kommer med skulle kunne klare det, men hvis du mangler din zenerdiode, så er "kredsen" heller ikke sluttet smiley ... Du skal nok starte med at få ledningsnettet til at virke ordentligt. Forresten jeg har en zenerdiode liggende hvis det er, det er samme type som til commando'erne, men den passer på nettet alligevel smiley . men ellers så skulle du næsten prøve at kikke på laderelæet, det kan være at det er det der er død, så kan den jo ikke lade på batteriet .

  • #9   26. apr 2009 Den zenerdiode du har er den med plus eller minus til stel? eller det er måske ligemeget.

  • #10   26. apr 2009 det er ligemeget om et er + eller- til stel den jeg har liggende, så på med den smiley . ej, jeg ved godt der er meget arbejde i det, men den sikreste måde at få alting til at du' fint på er at bygget et nyt ledningsnet smiley .. jeg har tegninger liggende til et godt og simpelt net til sådan en som din smiley
    men hvis du mener at den kan overleve sommeren, så ville jeg nok få omvindet statoren og få ny roter i her til vinter smiley . selvom det stadig er sært at du hverken har laderelæ eller zenerdiode smiley


  • #11   26. apr 2009 Hej. Ka se du er på Fyn. Der er mange flinke Triumph folk som sikkert gerne vil hjælpe dig smiley Du ka prøve igennem Triumph owner club.. Kik på www. triumphmc.dk Mvh Fido

  • #12   26. apr 2009 he he ja jeg kender nogen af de gutter, de skal nok give en hånd hvis du har brug for hjælp smiley

  • #13   27. apr 2009 Ok tak det kan være jeg prøver det hvis det kikser helt for mig. Men -=Dyggi Prahl=- AKA Fætter Gasarm AKA Akvavit , hvad skal du ha´ for zenerdiode og tegning til ledningsnet?

  • #14   27. apr 2009 jeg skal lige ha rodet min kasse med el-dele igennem, så kan jeg lige vende tilbage til dig, når jeg har gjort det, jeg kan lige scanne ledningsnettet ind til dig smiley

  • #15   27. apr 2009 Det bare fint

  • #16   28. apr 2009 Jeg har været inde og kikke i de gamle støvede bøger, den model du har dig der er en af de første med stator rotor, men dog stadig med alderelæ, så derfor ingen zenerdiode, men jeg ved så ikke om den er bygget om, for de tegninger jeg kunne finde over den var enten med platintænding eller magnet, og der er små variationer i nettet, men jeg har taget en kopi af dem begge, som jeg desværre først har mulighed for at scanne ind i morn. Men hvis du kan vente med det, så ville jeg gerne vente lidt med at sende zeniordiodem, da det er en kostbar lille satan, snakkede med en forhandler i dag, og han har den gode af dem ( derfor lidt dyre, men den lå i 300 kr :/) , men man kan sikkert få noget kinalort til 150 kr, men det virker som regel aldrig smiley .. Men jeg skal nok maile det til dig i morn, hvis du lige sender din e-mail i en PM'er smiley

    Også lidt trist at du bor på fyn, ellers så havde jeg sq kikket forbi for at hjælpe smiley


Kommentér på:
Igen zenerdiode og minus til stel?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce