{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gearing
  • #1   2. aug 2008 en tand eller to ned betyder ikke alverden... lidt hurtigere acc. men til gengæld en noget dårligere benz-økonomi...

    /Jan


  • #2   2. aug 2008 Enig mht. benzinøko. Ikke noget at bekymre sig om.

    Nils T: Hvis det er rigtigt, må jeg nok heller stille spørgsmålet på vfr.dk


    Men tak for hjælpen!!


  • #3   2. aug 2008 Flæt næbet Nils - vi ved jo godt begge, at du skiftede til V2 fordi du ikke havde råd til V4 smiley

  • #4   4. aug 2008 Hej Nils,

    en "fare" ved at ændre på f.eks. kun det ene tandhjul er at det i uheldige tilfælde kan belaste det pågældende tandhjul unødvendigt. Forestil dig en situation hvor to tandhjul på f.eks. 24 og 48 tænder kører direkte mod hinanden uden kæde imellem(f.eks. i en gearkasse) - hvis der er en fejl på en af tænderne på de to hjul, vil den pga den "lige" udveksling ramme den samme tand igen og igen, og derfor vil det være den pågældende tand, der knækker først. Derfor konstruerer man altid gear med en "skæv" udveksling på f.eks 23/47, og dermed bliver evt. slid delt ud på alle tænder.

    Håber det giver lidt mening

    Mvh Jens


  • #5   5. aug 2008 Jens - god forklaring - tak for det!!

  • #6   7. aug 2008 Min er gearet en tand ned foran, og det har givet en tydeligt mærkbar kraftigere acceleration, og topfarten er ca. den samme, for den er rimeligt højt gearet standard.

Kommentér på:
Gearing

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce