605 visninger
|
Oprettet:
Gearing {{forumTopicSubject}}
Halløjsa.
Skal snart til at tænke på at skifte kædekit.
Nogen som har erfaring med at geare en VFR i den forbindelse??
Jeg vil nemlig heller have lidt hurtigere optræk, og så sige farvel til lidt tophastighed.
jan 2005
Følger: 44 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 136 Svar: 1.174
/Jan
jun 2007
Følger: 23 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 142 Svar: 2.821
Nils T: Hvis det er rigtigt, må jeg nok heller stille spørgsmålet på vfr.dk
Men tak for hjælpen!!
jun 2007
Følger: 23 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 142 Svar: 2.821
sep 2005
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 33
en "fare" ved at ændre på f.eks. kun det ene tandhjul er at det i uheldige tilfælde kan belaste det pågældende tandhjul unødvendigt. Forestil dig en situation hvor to tandhjul på f.eks. 24 og 48 tænder kører direkte mod hinanden uden kæde imellem(f.eks. i en gearkasse) - hvis der er en fejl på en af tænderne på de to hjul, vil den pga den "lige" udveksling ramme den samme tand igen og igen, og derfor vil det være den pågældende tand, der knækker først. Derfor konstruerer man altid gear med en "skæv" udveksling på f.eks 23/47, og dermed bliver evt. slid delt ud på alle tænder.
Håber det giver lidt mening
Mvh Jens
jun 2007
Følger: 23 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 142 Svar: 2.821
apr 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 996
Gearing
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside