{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.580 visninger | Oprettet:

Hjælp til kædekit R6 '05 {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg overvejer at skifte mit standard 48 tands ud med et 50 tands i bag og beholde samme str. i for (16). Der udover regner jeg også med at det bliver en 520 kæde jeg skal have på (standard 530).
Hvis der er nogen der har erfaringer med dette vil jeg meget gerne høre fra jer.

Mvh.
Mikkel


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til kædekit R6 '05
  • #1   21. nov 2008 Jeg har kun erfaring med skiftet fra 530 til 520, hvilket klart kan anbefales. Kender dog nogle stykker som er gået op i gearing og selv om den bliver lidt mere psykopat i 1. og 2. gear, så får de mere ud af 6. gearet nu, da den stort set kan trække det helt ud. Men hvis du triller meget på motorvej, så ville jeg beholde std. gearingen, da du ellers vil køre med lidt højere omdrejninger med større bagtandhjul, end normalt og det kan godt gå hen og bliver lidt irriterende, men generelt mere frisk bliver den, det er helt klart smiley
    En anden ting er dit speedo. Det viser, som std. 6-7% for meget og hvis du går op i tænder bag på, så kan du smide et par % mere til fejlvisningen.


  • #2   21. nov 2008 Den med fejlvisningen havde jeg ikke tænkt på, men det kan jeg vist godt leve med. Jeg håber jo selvfølgelig på at den bliver lidt hurtigere nede i de lave gear. Det gør ikke så meget med de lidt højere omdr. ved en given hastighed. Det jeg er lidt usikker på er om en kæde med 116 led er lang nok når jeg går 2 tænder op i bag. Eller er jeg nødt til at gå op i 120 led.
    Inde på Supersprox.com er det "RK" kæder man kan vælge mellem og den eneste der er 120 led er en "GB520GXW", ellers kan jeg jo sagtens nøjes med "GB520XSO" - pris forskel 32 eur...


  • #3   21. nov 2008 jaa, jeg har i hvert fald tænkt mig at gå fra 48 (std.) til 50 tænder i bag. Ellers kan man gå en tand ned i for, det skulle svare til ca. 2-3 i bag...

  • #4   21. nov 2008 Der må da være et eller andet galt med jeres cykler, hvis de ikke er hurtige nok i 1. og 2. gear. Selv med hele forkroppen liggende hen over tanken, går min på hjul i de gear ved acceleration. Kan forstå hvis det er for at få mere spræl i resten i de resterende gear smiley

    Mikkel: Jeg tror ikke du skal have en længere kæde. De 2 tænder burde den være lang nok til. Du kan jo bare flytte hjulet lidt længere frem smiley


  • #5   22. nov 2008 Jeg kan trække min på hjul i 2. gear, men det er først ved omkring 100km/t og så holde den til ca. 160... men så skal den også hjælpes lidt med en lidt pludselig gas der ved 100. Håber på det bliver lidt nemmere med en 50 tands!

  • #6   26. nov 2008 kan det ikke passe at den ca. går 105 i 1. og ca 180 i 2. ?
    Eller er jeg skæv på den ?


  • #7   26. nov 2008 med std. gearing går den: 120-125 i 1. 165-170 i 2. og 200-210 i 3.



Kommentér på:
Hjælp til kædekit R6 '05

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce