{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt stel/stelnummer...?
  • #1   2. jul 2009 Jeps... og afgiftvurderes !!!

  • #2   2. jul 2009 JA !
    Det vil være nødvendig at fremvise det skadede køretøj, enten i forbindelse med syn, hvis den da stadig kan køres forsvarligt på. (Det vil så medføre et omsyn pga. "Bærende elementer, stel - deformeret")
    Eller også kan du få udarbejdet en ID-kontrol blanket til køretøjet, hos en synsvirksomhed (behøver ikke at kunne køre). Hvor køretøjets data og årsagen til at stelnr. skal genipræges påføres. Denne blanket skal så fremover følge køretøjet til syn.

    Men du skal dog være opmærksom på følgende:

    Uddrag af kapitel 14.03.2 fra Vejledning om syn af køretøjer, omhandlende hvornår der skal ske henvisning til SKAT.

    - Når der er foretaget udskiftning af karrosseri, chassis, stel eller større dele af disse komponenter.
    Henvisning skal dog ikke ske, såfremt det dokumenteres, at køretøjet er blevet genopbygget efter færdselsskade ved anvendelse af nyt reservedelskarrosseri, -chassis eller -stel i overensstemmelse med en af forsikringsselskabet godkendt skadesopgørelse (taksatorrapport).

    Dvs. at hvis udskiftningen ikke er sket iht. en taksatorrapport, så skal du henvises til SKAT med henblik på, at skulle betale ny registreringsafgift.
    Spørg hos SKAT med hensyn til størrelsen af reg.afgift.

    Det vil også være fornuftigt at sikre sig at det "nye" stel ikke stammer fra et stjålet køretøj !


  • #3   2. jul 2009 det er at ringe til told og skal og få den skadet fremvist og få en genhugningsatest og så hugger du numeret over i og så er den potte ude. har prøvet det med en bil

  • #4   2. jul 2009 Lad os endelig høre hvis det går så nemt.................

  • #5   2. jul 2009 For så er der da store muligheder i at købe nogle skadede danske mc vrag, og så bygge hele lortet over fra en tysker uden afgift !...............

  • #6   2. jul 2009 For resten Jesper, hvilket skattekontor hentyder du til ?

  • #7   2. jul 2009 har snakket med skat og de siger jeg bare skal køre på et applus synsværksted de siger at de er godkendt til at gi lov til at banke det gamle nummer over i det nye

  • #8   2. jul 2009 men det er jo op til mig selv at bestemme om den er totalskadet hvis stellet er smadret skal den jo bare skiftes ud det er jo en reservedel som alt andet det skal bare påføres at stellet er et nyt der er hugget det gamle nummer i

  • #9   2. jul 2009 Applus+ er ikke godkendt til en skid mere end alle andre synsvirksomheder. Så hvis de gældende regler skal følges. Skal du henvises til SKAT når der er udskiftet stel på en MC. Hvis SKAT så har den holdning at det er bare helt OK uden videre, så er det jo fint for dig.

  • #10   2. jul 2009 ja men man kan da godt skifte sit stel ud med et nyt fordi det gamle er skadet uden at skal af med afgift igen det gamle stelnummer er jo ikke afmeldt

  • #11   2. jul 2009 Nej et stel er ikke bare en reservedel. Du skal sammenligne stellet med et karrosseri eller chassis på en bil. Det er den del af et køretøj som identiteten er knyttet til og dermed også afgiften på køretøjet. Men SKAT kan selvfølgelig suverænt afgøre, hvis det ikke skal medføre ny reg. afgift at udskifte stellet, Det er op til SKAT. Det kan en synsvirksomhed ikke bestemme.

  • #12   3. jul 2009 Som Steen siger : Stellet ER mc'ens indentitet... Jeg afventer også spændt på at høre det endelige resultat ?
    MIN umiddelbare viden, hælder dog mest til en ny afgiftsvurdering !
    Jeg mener også at der skal foreligge en taksatorrapport, hvis du ønsker at få det gamle stel dømt totalskadet. (Det sidstnævnte er jeg dog usikker på - og har ikke nogen eksempler "at ha det i " som begrundelse).

    Men lad endelig høre hvordan det går - og held og lykke smiley


Kommentér på:
Nyt stel/stelnummer...?

Annonce