{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ned drossle til 250ccm
  • #1   6. jan 2012 som beskrevet mange gange før i forummet ja det er muligt, du skal barew købe dig et droslingsskit som du skal monteres på cyklen.... smiley jeg startede selv på min gamle 900 med droslingskit i, men jeg vil nok anbefale dig at finde en lidt mindre cykel til at starte med og lære at køre på den og så få fat i noget større...

  • #2   6. jan 2012 Du neddrosler ikke til ccm men til effekt.. en 250ccm kan sagtens have 60 eller 70 hk for den sags skyld..

  • #3   6. jan 2012 det hedder vist drosle til 34HK, ikke 250ccm, men jo sådan et kit kan du godt købe, den skal bare synes med det på, så må du gerne kører den. Men har du spurgt forsikringen hvad du skal give får sådan et jern, de skelner vist ikke mellem droslet og ikke, på den anden side er værksteds regningen den samme om der er 120hk eller 34 ;o)

  • #4   6. jan 2012 Er rimelig ny inden for faget. Når du drossler motoren. Mister du så acceralation eller topfart, eller begge dele? og lyder den anderledes?

  • #5   6. jan 2012 Hvor fedt er det lige at køre r6 med 34hk........køb en lille offroader. og gem r6 pengene til du må køre på den smiley

  • #6   6. jan 2012 Man kan da lige så godt købe noget ordenligt fra starten af os så fjerne begrænseren når jeg bliver 21.

  • #7   6. jan 2012 Hvor fedt er det at køre på en lille offroader hvis man har lyst til at køre på en droslet R6er ??

  • #8   6. jan 2012 Sikke noget vrøvl..
    Mcér taber så meget i værdi at det er tåbeligt at købe 125hk og så kun bruge 34 i 2 år.

    Desuden så hænger køre egenskaber og hk også sammen. når man drosler en stor maskine så køre den som en 3 benet hest løber. Tung,træt og kedelig med er trist lyd og motorgang.



  • #9   6. jan 2012 Så køb en Aprilla 125. eller hvis der skal drosles så en gsxr250. der er INGEN ræs overhovedet på en r6 med droslingskit. den er så dræbende langsom at man er nød til at sætte højt styr på for at kunne køre 200km på den uden at armene falder af..

  • #10   6. jan 2012 Kan godt forstå han har lyst til at køre på noget ordentligt fra starten men Brian har ret, har monteret en del droslingskit og de lød fuldstændig som en anden maskine bagefter (på den dårlige måde)

    Jeg er meget sikker på han ville få mere ud af at købe en ældre cykel, de synes jeg er mere medgørlige efter drosling.


  • #11   6. jan 2012 Det kan godt være at Brian har ret i at det er dumt at drosle en 4 cyl for at opnå 34hk..

    Men forhlevede, hvis fyren har lyst til at købe med hjertet, hvorfor skulle han så vælge en gammel og billig offroader som han skal køre på i 2 år hvis han overhovedet ikke har lyst, bare fordi at MCer taber meget i værdil, det er jo ikke børsen..?!


  • #12   6. jan 2012 Tak Oliver smiley

    Købte for et par år siden en r6 med kit, tanken var at den jo måtte være i perfekt motormessig stand da den jo aldrig havde arbejdet (Hende jeg købte af havde købt den fra ny med kit) Kørte den hjem med kit.....min puch grandprix fra ungdomsårene kørte bedre,så af med kittet og justeret elektronik. men den var kørt så sur at der gik mange mange km før den begyndte at opføre sig ordentligt. Jeg tror ikke de har godt af det..


  • #13   6. jan 2012 Lige for at besvare det spørgsmål du reelt stiller i stedet for at sige hvad du skal købe eller mene:
    Man kan sagtens begrænse en R6'er så du kan køre på den med det lille kørekort. Oftest bliver det gjort ved at sætte nogle metalplader i indsugning der gør, at den ikke kan få lige så meget luft ind som en ubegrænset maskine. Lidt lige som hvis du trækker vejret i gennem et sugerør.
    Hvis du ikke selv er inde i hvordan man gør det, så tag ned til en lokale motorcykelmekaniker og få dem til at montere det for dig. De skal bage bruge et stelnummer, og selvfølgelig din motorcykel. Så installerer de det, omsyner den så der står på reg.att. at den har 34hk. Det gør så, at accelerationen ikke er lige så kraftig som en ikke-droslet, men lyden synes jeg ikke der er den store forskel på.
    Det kommer du til at slippe ca. 4.000 - 4.500 kroner for.
    Jeg gav 4.100 for at få min synet og droslet.

    Hvis du kigger under min profil, så har jeg lagt en video op med hvordan min FZR er droslet. Jeg vil skyde på, at det er nogenlunde samme måde som en R6 bliver droslet.

    Så vær ligeglad med hvad de andre siger og mener. Køb den maskine du godt kan lide, og få den droslet. Og så når du er gammel nok til at få droslingen fjernet så har du oplevelsen af en helt ny maskine.
    Skriv endelig til mig hvis du har brug for noget hjælp med at finde en mekaniker, eller bare har nogle spørgsmål om drosling smiley


  • #14   6. jan 2012 Men du vil miste topfart ved at begrænse den.
    Da min stadig var begrænset kunne jeg kun lige snige den op på 135, men efter jeg har fjernet droslingen kommer den snildt op på 210. Ikke hurtigt i forhold til en ny 600ccm, men fint for en 20 år gammel maskine jeg købte for 18.000 smiley


  • #15   6. jan 2012 Man må ikke sammenligne en fzr med en r6.

    Fzr er en karburator model og effekt reduktionen er kun det halve i forhold til en r6.



  • #16   6. jan 2012 Enig, det var også derfor jeg forslog en ældre maskine da det er med karburator.



  • #19   6. jan 2012 Nu er det vel fordi du lige har taget kortet, right? Siden du tænker på de 21 år...
    Hvis du er så heldig at have taget det da du fyldte 18 (som jeg gjorde), må du jo køre stor motorcykel fra du fylder 20år smiley Jeg købte f.eks. min Suzuki TL1000S og kørte lovligt da jeg fyldte 20år...


  • #20   6. jan 2012 Mark:

    Jah det er ikke helt skidt, jeg mangler bare 1 år mere smiley


  • #21   6. jan 2012 @ Kenni.

    Ikke enig.
    En aprilla rs 125 er absolut ikke ustabil. den har nogle nærmest perfekte køre egenskaber, blot den har de rigtige dæk (og man ikke har en egenvægt på 120kg og dårlig motorik smiley

    Og en R6 drosles ikke "KUN" i håndtaget. det forgård i motorstyringen. ellers kan man slet ikke få ride by wire systemet til at virke.

    Og så er der også det faktum at næsten ingen ny mcist køre på sin første mc i 4 år. Heller ikke dig smiley



  • #24   6. jan 2012 Ha ha ha kørte også z1000 i 1985. Bygget af vandrør, med svimlende 80 hk,

    Jeg slap også levende fra det, men en drosling havde nok sparet mig for nogle ruller plaster og 7L jod :-))


  • #25   6. jan 2012 Hvis man køber sig en ældre 4 cyl ged med max 34 hypper og ansvarsforsikring, og venter med at købe en R6 til man må køre på den udroslet, er det lige før at man kan køre gratis i de to år for værditabet på R6'eren. I tilgift har man så en vintercykel
    at trille på når R6'eren skal ind i stuen til pynt :0) - og man har optjent en anelse ancennitet når R6'eren skal forsikres..

    Jeg ville købe en ældre 4 cyl eller en billig Baby Ninja..


  • #26   6. jan 2012 Kenni: Det er selvfølgelig alt efter hvilken model man snakker om. En FZR er slet ikke lige så kraftig som en R6, det ved jeg godt, men det er alligevel lidt derhen af. En '99 R6 er en 120hk, og en 91. FZR som min er en 91, så en forskel på 29hk. En del i motorcyklensverden, men det er ikke en halvering at gå fra 91 til 34hk smiley

    Men jeg ville IKKE købe en lille 125 eller 250ccm. Du får en langt mere momentstærk cykel ved at købe en R6.
    Jeg holder stadig ved min mening: køb med hjertet, og glem hvad de andre siger. Jeg vil hellere have en cykel jeg elsker, end en jeg synes var fornuftig. Havde jeg fuldt fornuften, havde jeg købt et buskort, og ikke en mc.


  • #28   6. jan 2012 Stop nu Steffen . Du har sgu da valgt fornuftig. Du har ikke sat et nævneværdig beløb i en mc,faktisk nok mindre end de fleste bruger på bus.

    Og får du muligheden for at prøve en r6 med kit. Så vil du sige at det var ligegodt satans sådan en forskel der på den og fzr'en...


  • #29   6. jan 2012 Efter et par videoer på YT ser det da ud som at en r6'er droslet trækker rimelig fornuftig med en godt topfart også (170+)..

  • #30   6. jan 2012 Du bliver slemt skuffet lærling ........

  • #31   6. jan 2012 Når man aldrig har kørt mc, og kommer direkte fra en knallert, er den jo sikkert vild nok.

  • #32   6. jan 2012 http://www.youtube.com/watch?v=rw929-Omr4I&feature=related

    1.37 min.
    bare et eksempel.


  • #33   6. jan 2012 synes nu sådan en drosslet maskine går meget godt smiley har nu set en del vidoer.

  • #34   6. jan 2012 Peter, præcis. du skal købe hvad DU vil have og ikke opbygge et grundlag på en siger HAN ikke synes den køre godt, vi er alle forskellige.

    held og lykke! smiley


  • #35   7. jan 2012 Køb en r6'er hvis det er hvad du brænder for smiley .. Men det havde måske også været sjovt med en baby ninja der er et par år gammel.. Der er mange penge og spare i indkøb og forsikring.. Og jeg kan ikke lade være og tænke, en drosling kan umuligt være sund for motoren..

    Så ku du købe r6'er om 2 år, og så er indkøbsprisen også faldet en del på dem
    Men de vigtigste er du gør hvad du selv synes, og har de sjovt ude på vejene smiley
    Held og lykke smiley


  • #36   7. jan 2012 Rene - Har læst drosling ikke skulle være usundt for motoren og har heller ikke tænkt mig at købe en sprit ny R6 men en brug for 2003-05 og forsikringen kan umulig være dyre end til min bmw som jeg gir 14000,- årligt for smiley

  • #37   7. jan 2012 Gør som du vil Peter. Egentligt tåbeligt at starte denne tråd du har jo bestemt dig.
    Og du kan som alle os andre bryste dig med at være bagklog om nogle år :-))


  • #38   7. jan 2012 Jeg bliver 18 her snart, og skal give omkring 10.000 i forsikring (kasko)....

  • #39   7. jan 2012 Det er da også fuldstændigt vandvittigt at betale 10k om året for at tøffe rundt på 34hk i 6 mdr.pr år.
    Køb dog er start cykel som kun skal have ansvar (under 34 hk koster det ca 3000/år) og i løbet at 3 år (uden skader) er du elitebilist. og din drømme r6 er nu faldet mere end din begynder cykel har kostet og du har sparret 21k i forsikrings præmie som du kan bruge til en bil om vinteren...


  • #40   7. jan 2012 Er det vanvittig at ha sin drømme mc som 18 årig? er det ikke lidt federe at drøne rundt på en r6'er selvom den har 34 hk en at køre på noget gammelt lort som kun lige kan rundt 120 km/t??
    hvad hvis man skal ha en ok bil og ikk en gammel golf 2'er? hvad tror du det koster i forsikring?


  • #41   7. jan 2012 Jeg ved at var du lidt klogere i dit valg af mc så var der 7k mere pr år at smide i præmie på drømmebilen.

    En r6 er for mange en drømme mc (også mig jeg synes de går fantastisk ihvertfald ´08 og nyere) men en drømme mc er ikke noget man bedømmer ud fra et billede, det er oplevelsen når man mærker at kneeslideren bliver mindre rundt i favorit kurven med fuld kontrol og man så rykker den op på rullen i 2eren når svinget åbner sig. og INTET af dette kan lade sig gøre med 34hk.

    en Ferarri med en fiesta motor er også kikset. lidt ligesom en BMW 316 med 22" fælge og fuld m3 skørtesæt.

    Langt hellere en gsxr250 med 34 hk end en vingestækker superbike. det er så flad en fornemmelse og kan risikere at ødelægge hele facinationen for mc kørsel,,


  • #42   7. jan 2012 Ja, jeg køber også en R6'er og drosler den når det bliver forår. Er selv 18.

    Så tag dig ikke af alle de ældre mænd med for meget pels mellem balderne^^ Få den droslet og gi den gas!


  • #43   7. jan 2012 Brian s Said it! smiley

  • #44   7. jan 2012 droslet eller ej , kører man tosset kan man sagtens dø med 34 heste. loven er jo faktisk lavet forde for mange unge menesker ikke kan styre de mange heste og stor fart. køb den cykel du føler for og få dig noget rutine så ikke vi skal læse om din flyvetur og formaningerne om unge og motorcykler. god weekend drenge

Kommentér på:
Ned drossle til 250ccm

Annonce