{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.851 visninger | Oprettet:

valg af chopper stil ? {{forumTopicSubject}}

hey. jeg har kraftig overvejet og skifte cyklerne ud med en chopper stil pga køre komfort og selve stilen sys jeg er blevet mere eftertragtet for mig, men har svært ved og vælge imellem alle de flotte modeller.

har kig på:
yamaha dragstar 650-1100
honda shadow 1100
suzuki vl 800
kawasaki vn 800-1500

ang motorkraft så skal den kunne slæbe 2 personer uden man kan høre det knokle alt for meget.

hvad ville i mene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  valg af chopper stil ?
  • #1   21. jan 2012 Har selv kig på vt 1100 c og Xvs 1100. Synes bare at vt er voldsomt overprized, sammenlignet med Xvs som osse ser federe ud.

  • #2   21. jan 2012 hvad med en m1800.. den kan sq næsten trække en campingvogn unde at komme på overarbejde.. smiley

  • #3   21. jan 2012 Hvis du skal han en der vil beholde et stykke tid, skal du, efter min mening/oplevelse, gå efter 1000ccm og op efter. Jeg synes ikke 650ccm-800ccm har at byde.

  • #4   21. jan 2012 m1800 er en rigtig flot maskine men ik lige det jeg søger. søger lidt en prisklasse omkring de 60-70000

  • #6   21. jan 2012 Japanerne bygger fantastiske sportsmaskiner, men cruiser/choppere de kommer fra USA, og dette er ikke til diskussion !!!

    //Brian


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #7   22. jan 2012 dragstar 650 er i hvert fald for lille
    kig også på tankstørrelse og antal brugte l. benzin pr. km
    Nogen kan ikke trille 200 km uden at skulle tankes.


  • #8   22. jan 2012 min 1100 honda spadserer nemt af med 2 personer ;-]

  • #9   22. jan 2012 Brian S, Triumph´s Rocket 3 er pisse lige glad, den æder Amerikanske cykler til morgen mad!!

  • #10   22. jan 2012 Nix Brian fjeder. Den selvantænder når den har mødt en boss hoss mellem 2 lyskryds.

    Desuden så den jo hverken en cruiser eller chopper. Men blot noget underligt engelsk makværk ;-))


  • #11   22. jan 2012 Brian jeg vil nu give dig ret i japanerne ikke laver nogle Chopper...
    men derimod laver de en masse Crusermaskiner,,,


  • #17   22. jan 2012 En VL 800 kan varmt anbefales.
    Har selv en og den har ingen problemer med at komme afsted med to personer og den kan sagtens fåes i den prisklasse du oplyser, endda med få kilometer.
    Den kører 20+ på literen.


  • #18   22. jan 2012 Der findes rigtig mange gode cruisere, men trådstarter skal passe meget på, hvis han vil skifte af komforthensyn.

    Jeg har haft mange MC-er og en af de allerbedste var den VS-750 jeg har kørt på i mange år(har den stadig:-)). Til trods for bedre sæde. fremslyttere, risers, styr osv..... så er den aldrig blevet komfortabel mere end et par timer af gangen. Man sidder simpelthen for lodret, og lænden bærer for meget vægt.

    Hvis det er komfort, du vil hav, så find dig en let og/eller letkørt tourer eller sportstourer.

    Men til 1-2 timers hyggekørsel, så er der simpelthen ikke noget bedre end en cruiser, med godt bundtræk og sofastil:-). Skal man langt, er det en helt anden snak.


  • #21   22. jan 2012 Ronni H. Du er nød til at skal ud og prøve nogle cykler, der er stor forskel, jeg har selv en M800 der er lavet lidt om. Jeg syntes det er en dejlig mc og kan nemt trække 2 prs.

  • #22   22. jan 2012 har også luret lidt på de 3 c800 m800, men troede nu at komforten ville bli 200 gange bedre ved en "sofacykel" frem for et banejern. men ja jeg må finde nogle forhandlere jeg kan få prøvet de forskellige modeller. takker for hjælpen alle

  • #23   22. jan 2012 Skal jeg længere end 50km så tager jeg den gamle gixxer , harleyen ødelægger både røv og ryg efter 1 time i sadlen.

    Komfortabel kørsel er lig med de store sports toure og goldwing maskiner, eller enduro hvis ruten er grusbelagt smiley

    Men en 800 cc harley kopi...... Så hellere kaste håndklædet i ringen og køre bil ;-))


  • #24   23. jan 2012 Der er vist nogen forvirring mellem begreberne Cruiser og Choppere som langt fra er det samme. Det afsporer let diskussionen.

  • #26   23. jan 2012 Jamen reglen er let at huske.

    Har du travlt møj travlt så er maskinen skruet sammen i Japan.

    Har du travlt møj travlt og elsker at skrue så kommer maskineriet fra Italien.

    Vil du blot krydse en fjern ørken så køb tysk.

    Vil du bare eje noget som en fjern sælger kalder en mc og vil kun ofre et par hundrede.. Så er et Kinavrag lige dig.

    Men er du til den tilbagelænede stil med fødderne fremme, og en dejlig langsom v2 lyd i potterne (cruiser eller chopper) så kan cyklen kun komme fra USA. Og her er ikke plads til nogen form for diskussion........

    //Brian :o)


  • #27   23. jan 2012 hehe :-]

Kommentér på:
valg af chopper stil ?

Annonce