{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.345 visninger | Oprettet:

Skære i stel {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Det er efterhånden er emne der har været oppe par gange. Jeg vil gerne skære i stellet. Det drejer sig om den del, der stikker længere ud end sædeskallen på min mc. Det ser lidt noller ud.
Der har været tusinde indlæg om man må eller ikke må. Jeg har dog bestemt mig for at jeg gør det alligevel.
Men jeg har allerede malet stellet, så ville lige høre jeres forslag til hvordan i ville gøre det. Jeg havde tænkt mig at skære enderne af med en nedstryger og så lukke hullet i rørene med noget a la kemisk jern som man så kunne slibe og male. Hvis jeg havde tænkt på det fra starten ville jeg lukke hullerne med noget jern og lidt svejsning, men det ville jo gå ud over den nye lak.

Her er et link http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=36469

Smid gerne en kommentar ris eller ros. Jeg mangler også inspiration til farvevalg. Se bort fra den røde olietank. Det var en smutter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skære i stel
  • #1   23. feb 2012 Jeg synes faktisk du skal beholde den røde tank.. Det giver en god kontrast til resten..

    Du kan jo evt. dreje 2 "endestop" med gevind og skrue i stellet for at lukke hullerne? Fx. sætte nogle gule dioder i som blinklys?


  • #2   23. feb 2012 Havde også overvejet en slags prop, men stellet er lidt fladtrykt med en "fold" i den inderste del af røret. Nok for at styrke den del. Har også overvejet en slags krumpeflex

  • #3   23. feb 2012 Hvis du skærer ca. 10 cm bag støddæmperene sker der vel ikke noget ved det. Og hvis du gemmer stumperne, kan de svejses på igen, hvis det skulle blive nødvendigt....
    Er rørene ikke også runde der...? Så kan du jo banke en plast-prop i.


  • #4   24. feb 2012 Har lige været ude for at kigge. Hvis jeg skal helt ind, hvor røret bliver rundt, så skal jeg også skære i den forstærkning til det beslag, hvor bagfjerdingen sidder og det vil jeg helst ikke.
    Det er lidt irriterende, jeg kunne have lavet meget pænt, hvis bare jeg havde tænkt på det inden jeg malede stellet.
    Min idee med mc'en er bare en anden end da jeg gik i gang. Dengang skulle den være en ren cafe racer med klare farver og længere tank. Nu har jeg skiftet stil til noget mere "råt". Matte farver og grovere dæk.


  • #5   24. feb 2012 Du kunne lave en ny bagende der når ud til enden af stellet og derved skjuler de ender som du vil afskære.
    Derefter er det også let at bygge tilbage til original. Og du har ikke gjort noget ulovligt.
    Jess


  • #6   24. feb 2012 Den eneste måde jeg kan se mig ud af dit "problem" er at forlænge røven ud til kanten af beslagene..
    Hvis beslagene skæres af skal hullerne i stellet bankes ud med en syl, og så passer stumperne ikke igen, hvis du bliver enig med dig selv om at den skal tilbage til original..


  • #7   24. feb 2012 Tror at det kommer til at se forkert ud hvis du forlænger sædet.


  • #8   24. feb 2012 Ja, du har et problem. Jeg synes den røde olietank er flot, behold den. Sædet er også flot og meget harmonisk, og det kan ikke forlænges uden det kommer til at se grimt ud. Sæde og tank er en flot kombination, hatten af!

    Grundliggende er dit problem at stellets længde er beregnet til 2 personer. Hvis du rykker tank og sæde bagud, vil der være meget langt hen til styret, og alt skal laves om. At skjule de for lange bærestykker fra det gamle sæde med f.eks. en bagagebærer ville jo se lidt besynderligt ud. Kan du sætte stop- og baglygte der, så forsvinder enderne optisk?

    750'er Honda blev brugt en del til superbike og sportsmaskine roadracing hvor man ikke måtte ændre stellet, hvad gjorde man der? Prøv at google billeder på Honda 750cc roadracing, jeg kan se mindst 1 løsning som du uden videre kan bruge.


  • #9   24. feb 2012 Sav det sykke af der er for lang, buk et stykke rør i samme bue som sædet så det forbinder de ender der er savet af stellet. Så har du ikke svækket stellet.
    Hvis du ikke vil svejse, så lav et krympe stykke der passer indvendig på dit stel, skub buen ind, bor hul så du kan bolte den på.
    Fordelen er at du altid kan bringe den tilbage til orig. og du får en mulighed for at monterer dit nye sæde fast i bagenden, og du kan bruge buen til at fastgøre nummerpladeholder osv.


  • #10   24. feb 2012 Nemli' Ole... smiley

  • #11   24. feb 2012 Hej alle.
    Mange tak for jeres gode ideer og forslag.
    Jeg vil helst ikke forlænge sæder eller skallen, da den efter min mening vil se underligt ud. Man må godt kunne se det dejlige dæk, som jeg efterhånden bliver mere og mere glad for.
    Løsningen bliver nok at lave et beslag, som kan monteres på de 2 endestykker der er tilbage efter jeg har skåret det overflødige af. På beslaget montere jeg så nr. Pladen og evt en lille baglygte. Et forslag jeg fik fra en bruger på en pm.
    Mvh Jacob



Kommentér på:
Skære i stel

Annonce