{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har lige fået toldsynet min mc
  • #1   20. nov 2012 Hej

    Der sker ikke en disse.
    Du skal søge om afgiften herefter og benytte de papirer du fik ved synet.


  • #2   20. nov 2012 Som Henrik, toldsyn er egentligt bare et normalt syn, hvor man lige kikker lidt bedre efter at stelnummeret passer med papirerne. Du skal kontakte skat med dine synspapirer i hånden nu...

  • #3   20. nov 2012 Du skal ordne alt papir arbejde fra din skattemappe, du skal dog møde op på skat når du skal betale.

  • #4   20. nov 2012 Kan man ikke bare møde op og så lave det på skat´s kontor


  • #6   20. nov 2012 Før kunne man dukke op og diskutere afg. og derefter betale, få plade og så afsted....
    Slut.. Det var åbenbart for godt så nu er alt på skrift og medfølgende ventetid.


  • #7   20. nov 2012 prøvede den tromme rum sidste år. fik toldsynet skidtet. kørte til odense og brugte en dags tid på at det var min tur til at gå ind. afleverede papirene, de tog kopi af det hele..... så gik der 14 dage, så ringede de og sagde de ikke ku læse deres dårlige kopi papirer.... afsted igen.... endnu en gang vente tid, afleverede igen papirer. ventede 3 uger , og sååååå kom der en seddel på hva jeg skulle gi..... så det var da en oplevelse i sig selv at få det gjort.... så held og lykke smiley men gør det en dag hvor du har go tid hvis du vælger at aflevere i odense.

  • #8   20. nov 2012 Flot så kikker man her motorregister.skat.dk og så findes årgange på maskine ikke ?? Underligt

  • #9   20. nov 2012 Har du taget en mc hjem uden at vide hvad afgiften er?

  • #10   20. nov 2012 Allan : Man kan aldrig vide hvad afgiften 100% er.. det er jo heller ikke det han spørger om.. han spørger om HVORDAN det skal gøres så han kan betale..
    Folk har det med at læse hvad de vil, og ikke hvad der står (:


  • #11   20. nov 2012 Jo, men man undersøger da forinden, så man ikke er helt blank om afgiften.

  • #12   20. nov 2012 Der står jo heller ikke nogle steder han ikke aner hvad han skal gi ? der står han ikke lige er 100% med på om de kontakter ham, eller hvad han selv skal gøre..
    For dig er det måske let, men for en person der ikke har prøvet det før kan det altså godt være svært.. så hvad med du enten svarer på mandens spørgsmål, eller smutter ud af tråden igen, for du holder dig ikke rigtig til emnet (:


  • #13   20. nov 2012 har skrevet med skat på mail for nogle uger siden men det giver heller ikke det store, og jo jeg regner med at have rimelig styr på prisen men det er da underligt at deres hjemmesider er så kringlede

  • #14   20. nov 2012 Som Kim S skriver. Du skal ikke indsende noget papir fysisk.
    Log in på SKAT
    Klik på motorregister
    Klik på registreringsafgift
    Klik på anmod om værdifastsættelse
    Under årsag vælg import
    Klik på vælg årsag
    Klik i stelnummer og tast dit stelnummer - klik på søg





  • #15   20. nov 2012 nu har jeg lavet den proces er det så det i første omgang ?

  • #16   20. nov 2012 Yes, hvis du har oprettet din sag, så vil du inden længe (et par dage) få en mail, og du kan også se status på forløbet i meddelelser fra motorregisteret.

  • #17   20. nov 2012 Tak Morten det var lige det jeg manglede Super guide
    det var lige det der med at ( logge ind ) det var det jeg ikke havde fået lavet ..
    Så nu tror jeg at jeg vil af sted med min Ural i morgen hvis vejret er til det men den er dog uden Afgift da den er fra 1951


  • #18   20. nov 2012 Jeg betalte en fri i maj måned, og jeg var ikke sikker på hvordan det foregik efter de nye regler. Så jeg ringede til Odense og snakkede med en flink dame som gav mig sin mailadr. Så sendte jeg alle synspapirer og den udenlandske reg att sammen med ansøgningen jeg havde printet ud fra skat afsted om mandagen. Om onsdagen fik jeg en afgørelse tilbage på mail og torsdag kørte jeg til Middelfart og betalte afgift og en plade. Jeg fik ellers at vide der var ca 3-4 ugers ventetid. Så nogen gange er de forståelige nok hvis man ringer og snakker med dem.

  • #19   20. nov 2012 Det var så lidt. Min blev toldsynet 5/7 - 6/7 fik jeg kvittering for modtagelse. 15/8 fik jeg afgørelsen. 23/8 indsendt skriftelig klage - den har de åbentbart ikke fundet, så 25/9 er klagen mailet. 4/10 modtaget bekræftelse på modtagelse af klagen. Svar kan forventes indenfor 8 uger, så det skulle være i denne uge. Vi må se, men jeg skal nok rykke SKAT igen.
    Det er sgu en sej Ural, skal den toldsynes så ?? Så vidt jeg har læst, så er der ikke afgift på, hvis den er orginal og over 35 år. Så det ser jo godt ud for dig smiley


  • #20   21. nov 2012 Nej Uralen er der ikke afgift på så det burde være lige til, Dvs jeg vil have sort nummerplade på så det er noget der tager tid, Men det håber jeg det går rimelig hurtig, men der er jo da lidt til til Marts måned
    Og i Marts skal jeg også have Fjr´en til syn men den er der betalt afgift af så det er nemt


Kommentér på:
Har lige fået toldsynet min mc

Annonce