{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

Simonsen
Simonsen
Tilmeldt:
16. maj 2007
Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896

Kørekort priser {{forumTopicSubject}}

hejsa på forum

Er startet på kortet (A1) idag, og har valgt et pakketilbud hos en kørelærer. Så langt så godt. Prisen der er en Lovpakke, for teori manøvrebane og køreteknisk og 13 lektioner. koster xxxx,-
Men her til aften til første teoritime, siger de så, der ryger lige 2300,- oveni, til alle mulige gebyrer, stempelafgift o lign.

De 2300,- er 25% procent oveni. Blev sgu lidt irriteret, over det.
Kunne forstå hvis det var for prøvegebyr, og kun det. men ikke så meget.
Er det normalt ? Tog til bil i 97' også en lovpakke. Der var prøvegebyr og en times kørsel, oveni.
Kan forstå at motorcykler er lidt dyrer til prøven, da de kører bagved en i bil.
Hvad har folk af erfaringer..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørekort priser
  • #1   24. apr 2013 hvor meget ender det på i alt??

  • #2   24. apr 2013 har lige taget A2 ( mellem ) afsluttet igår hvilket rendte i 8900 + 580 for prøvegebyr smiley alt i alt 9480 smiley


  • #3   24. apr 2013 Ga ca 12-13 for mit.. Afsluttede i november smiley

  • #4   24. apr 2013 Det er vel forhbentlig A kortet du er ved at tage og ikke A1. A1 er til dem der er under 20 år, og medfører man Mans må køre med 125ccm maskine med maks 15hk, du er noget ældre end 20 år.

  • #5   24. apr 2013 Jeg gav ca 5800,- alt i alt for mit kørekort. Tog det sidste sommer.

    /Christian.


  • #6   24. apr 2013 Det billigste er sjældent hverken det bedste eller billigste i længden.......
    Hilsen en kørelærer.


  • #7   24. apr 2013 Ja, det er meget normalt. Langt de fleste køreskoler som tilbyder billige pakketilbud "glemmer" at fortælle om alle de udgifter der er. Det er efter min mening på grænsen til falsk reklame at de ikke oplyser den totale pris. Men det er ikke ulovligt, da de ekstra omkostninger som regel ikke går til køreskolen.

  • #8   24. apr 2013 I de 2300 kr. Må der være "leje" bil og mc til køreprøve, og i mit hovede går det til køreskolen.....

  • #9   24. apr 2013 jeg gav cirka 10.500 alt ialt, uden ekstra køretimer eller noget

  • #10   24. apr 2013 Mange kørelære - køreskoler " glemmer " at skrive div, afgifter, leje af cykel til prøven, at deres "timer" kun er 30-45 min og at en lovtime er en hel time, lægeattest, foto, osv osv, så lige med et er deres knald tilbud næsten dobbelt så dyrt som de har reklameret med, man skal altid få et tilbud med alt skrevet ned, så man har en total pris skriftligt og så ellers hente mange tilbud, måske køre nogle km extra for en god pris.

  • #11   24. apr 2013 Det er vel at gøre forarbejdet godt. Jeg blev ikke overrasket over noget. Men havde også undersøgt det til bunds. smiley
    Hvad kan syntes billigt kan ende med at blive meget dyrt.

    /Christian.


  • #12   24. apr 2013 Kim s: En lovpligtig lektion er 45 min.


  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #13   24. apr 2013 Det ender på 10800,- hvis guderne vil.
    De tager et gebyr for oprettelse hos dem + stempelgebyr =800.
    Også dobbelt køretime plus prøvegebyr.
    Syntes personligt, der er at stramme den.
    Så er der selvfølgelig støvler, som vist er et krav. Men dem beholder jeg, og kan investere hvad jeg lyster.
    Og mht til kategori, så har jeg aldrig været særlig stor og stærk. Så tager til mellem klassen, også når der er erfaring, opgradere jeg. Selvom jeg er gammelt nok til en GSX1300R. Ville hellere tage den med ro.


  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #14   25. apr 2013 Som start cykel er jeg tændt på noget GN250 Cafe.
    Er studerende, så skal spare lidt.


  • #15   25. apr 2013 Min kammerat og jeg tog vores kort sidste år i hvidover hos Eksperternes Trafikcafe

    Lovpakken 7000 kr
    Teoriprøven 700 kr
    Køreprøven 1400 kr

    Total 9100 + lægeattest 300 kr + billedet 100 = 9500 kr

    Vi betalte ikke for det Banegebyr til EU-prøve. men synes deres priser ser skumle ud i dag smiley

    http://eksperternes.dk/default.asp?Action=Details&Item=370


  • #16   25. apr 2013 kostede 1600 plus prøve gebyr dengang jeg tog mit smiley mange år siden

  • #17   25. apr 2013 2300 oveni i gebyrer....... Jeg ville finde en anden som skilter med de faktiske priser.

    gebyr for oprettelse hos dem.....?...... tsk tsk


  • #18   25. apr 2013 Da næsten alle kørekort sælges som pakker og da der er mange om buddet er pakkerne barberet ned til det der er lovgivet om ifm selve undervisningen.

    Det eneste man kan gøre er at spørge ind til hvad der kommet på af ekstra udgifter så som : stempelmærke, evt 1. hjælp, leje af udstyr, betaling af mc + baneleje til prøve.

    Det er ikke ualmindeligt at kørekortet ender på 10-110000, hvilket heller ikke er for meget hvis kørelæreren skal have en chance for at drive en forretning på forsvarlig vis efter gældende lovgivning.

    Uanset hvad vil forskellige elever også have behov for forskellig undervisning hvorfor priserne også vil kunne variere fra elev til elev.


  • #19   25. apr 2013 Jens E ...okay ..det var det ikke da jeg tog kort for...... fuck ..........31 .......år siden...... snøft jeg er ved at blive gammel, men hul i det , jeg har et sind som en 18 årig , jeg er bare glad for at jeg ikke skal tage kort i dag, det er jo ikke til at hitte rundt i, så held og lykke til alle der er igang, pas på kortet når i har fået det, og kør som om alle andre er idioter.....

  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #20   25. apr 2013 *Lange* Du har helt ret. Men så er konkurrencen vel lige for dem alle. Så giver det ingen mening at annoncere med en urealistisk lav pris.
    Det samme som at købe en bil + lev.
    Så regner du vel også med at betale bilens pris + lev. Det er det jeg hæfter mig ved.
    Men har bevidst ikke nævnte navne, ville lige tage temperaturen blandt fagfolk.
    Men kørelæreren er super flink, og de andre +mig har joh kørekort i forvejen, så teorien er hurtigt overstået.
    Har faktisk B-BE-C-CE, og bruger dem. Det hjælper nok meget, til at lurer farer.


  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #21   25. apr 2013 Max - De 2300 er inklusiv køreprøve.

  • #22   26. apr 2013 Per s: Jeg er slet ikke uenig med dig og jeg ville synes at det ville være dejligt hvis det var 'brutto' priser der annonceredes med, men det vil IMHO ikke komme til at ske smiley

  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #23   26. apr 2013 Kan se at hos Eksperternes, bliver prisen det samme.


  • #24   26. apr 2013 Hvad hulan er "Banegebyr til EU-prøve" som Eksperternes har? har jeg aldrig hørt om, og søger man efter det på google, er det kun deres egen side der kommer op.


  • #25   26. apr 2013 Berndt K. Ja det er ikke noget vi betalt for, så det undre også mig?? smiley

    Har en anden kammerat som på samme tid var i gang med mc kort hos stjernqvist. fordi han startet en månedet senere efter os andre. men han skulle vist også betale for at komme på køreteknisk anlæg... hvilket var med i vores pris på de 7000 kr smiley


  • #26   27. apr 2013 tog til 8500 forrige år, og det koster det stadigvæk, der kommer ingen skjulte udgifter oveni http://www.xn--kreskolen-l8a.dk/ eller dvs, vi skulle betale 2-300kr for baneleje til køreprøven. men vi fik til hengæld gavekort til mc butik på 250kr

Kommentér på:
Kørekort priser

Annonce