{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.266 visninger | Oprettet:

Erik H
Erik H
Tilmeldt:
12. apr 2014
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 2

Nye MC regler. {{forumTopicSubject}}

Inden jeg går ud og investere i en motorcykel, jeg ikke må køre på -
Er der nogen der kan hjælpe mig med, at afgøre hvilken kategori jeg hører under? Jeg er fra 03/1992(22 år) og fik kortet 09/2011.( over to år siden)

Mange tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye MC regler.
  • #1   12. apr 2014 24 år eller 2 års erfaring på en mellemklasse (ny eller gammel) giver adgang til stort kort. Har du kort til en 34 hk nu? I så fald skal du tage en køreprøve og bestå, så må du køre stor mc.

  • #2   12. apr 2014 dvs at du har det lille kørekort efter gammel kategori?

    i så fald må du kun køre med 34hk uden at tænke på hvilke hk den havde inden drosling
    men da du er 22 kan du gå op til en køreprøve og få stor mc nu hvis du har lyst til det
    men siden du ikke har erhvervet stort kørekort inden d 19/1-13 har du kun det lille kort

    håber det hjælper
    mvh mike


  • Erik H
    Erik H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 2
    #3   12. apr 2014 Tak for de hurtige svar. Valget mellem en stor knallert eller en ny køreprøve, er da til at overskue.. Elsker alle de tiltag vores dejlige regering laver, især når man bliver klemt i dem.. God påske!

  • #4   12. apr 2014 Fat i en kørelære, du skal bare bestå en køreprøve og så er den ged barberet. Står i præcis samme situation som dig


  • #5   12. apr 2014 ja op til en ny køreprøve med dig
    efter som du har haft lille kort i 2 år og er 22år gammel


  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #6   12. apr 2014 Men du havde ikke haft lille kørekort i 2 år, da de nye regler trådte i kraft.

    Så du skal op til ny køreprøve, efter de nye regler, men du kan selv vælge om det skal være optil 48 hk eller over.


  • #8   13. apr 2014 Jeg har skrevet lidt med Venstres trafikordfører Kristian Phil Lorentzen. Her er sakset det sidsts svar derfra:

    Kære Max,

    Jeg skulle hilse fra Kristian Pihl Lorentzen og takke for din kærkomne mail.

    På baggrund af din henvendelse har han stillet følgende udvalgsspørgsmål til justitsministeren:

    Ministeren bedes redegøre for årsagen til, at der ikke er blevet oprettet en overgangsperiode for dem, der er kommet i klemme i forhold til de nye regler, da de tog deres kørekort til lille motorcykel (maks 34 hk) i eksempelvis 2011 og står til opgradering fra lille motorcykel (maks 34 hk) til ubegrænset i år 2013 og 2014, så de automatisk får det ændret?

    Det bliver spændende at høre ministerens svar.

    Du må have en rigtig god dag.


    Med venlig hilsen

    Mia Josiassen


  • #9   13. apr 2014 #7
    29 teori
    4 på manøvrebane
    13 på vej
    5 på køreteknik


  • #11   26. apr 2014 Jeg har lige snakket med en kørelærer for at høre hvad det kostede at opgradere til stor ged, kørelæreren sagde at det er spild af penge, for min kone har allerede til stor. Hvis hun havde taget kortet efter de gamle regler (altså før jan 2013) så skete opgraderingen af sig selv som de gamle regler var. Men så sagde hun også at når min kone var over 26år da hun tog prøven,så kunne hun slet ikke "kun" få til 34hk selvom hun tog på lille. Så er det automatisk stor mc på kortet.

    Kørelæreren vil endda betale bøden.

    Hun sagde at min kone bare skulle rette henvendelse til kommunen og forklare dem fejlen. så vil hun få ændret kortet til stor mc kvit og frit.


  • #12   27. apr 2014 Max.
    Din kørelærer er galt på den.

    Din kone skulle have taget kørekortet før jan 2011 så hun havde haft det i 2 år inden de nye regler trådte i kraft i januar 2013 for at få en automatisk opgradering..

    Efter de nye regler er alle automatiske opgraderinger fjernet og der skal aflægges ny prøve.

    Det med at man ikke kunne få til 34hk hvis man var over 26 år er også noget sludder.

    Stillede hun til prøve på lille mc fik hun kort til lille mc uanset alder.

    Og når hun så skal til at beslutte hvilken kørelærer hun skal bruge for at få det store kort, så find en anden.



  • Karin V
    Karin V Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 2
    #13   30. aug 2014 Hej. Jeg vil lige fortælle om min opgradering af lille mckort til stor. Jeg er fra 1960 og tog lille kort i juli 2012. Jeg har lige været på borgerservice og fået den opgraderet til stor mod en betaling af 280 kr og nyt foto. Så altså ingen ny køreprøve. De sagde at de bare skulle være sikker på at jeg var over 22 år. smiley

  • #14   30. aug 2014 Og du har fået det nye kort eller??

  • #15   30. aug 2014 Jeg må lige have fruen forbi borgerservice, det lader til der er lidt hold i det.

  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #16   30. aug 2014 johan p - Du må gerne overhale en cykel/lille knallert når der er fuldoptrukene, og kun det.

  • #17   31. aug 2014 #13
    Det de 280kr dækker er stempelmærket til en praktisk prøve som du skal op til.
    Du får ikke det nye kørekort uden med mindre der en en der klokker i det på borgerservice.


  • Karin V
    Karin V Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 2
    #18   3. sep 2014 Jeg har fået mit nye kørekort uden at skulle op til nogen prøve.

  • #19   3. sep 2014 så er der en der har lavet en fejl

Kommentér på:
Nye MC regler.

Annonce