{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mc nye regler? Update
  • #1   25. apr 2016 Og hvilke regler snakker vi så om her?

  • #2   25. apr 2016 16 årige må få kørekort til mc

  • #3   25. apr 2016 http://www.ft.dk/samling/20151/beslutningsforslag/b79/index.htm

    Status: 1. beh./Henvist til udvalg

    https://da.wikipedia.org/wiki/Behandling_af_lovforslag

    De er ved første stadie, og de skal igennem 3. Du kan løbende tjekke ft.dk


  • Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    mar 2016

    Følgere: 128 Emner: 22 Svar: 45
    #4   25. apr 2016 Hvad betyder dette? At et knallertbevis bliver et motorcykel kørekort?
    Og vil jeg så med almindeligt kørekort kunne køre en lille motorcykel, når nu det også gælder til en stor knallert?


  • Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    mar 2016

    Følgere: 128 Emner: 22 Svar: 45
    #5   25. apr 2016 (Dårlig ide) smiley
    Ingen 16 årige ville nøjes med en lille smiley


  • #6   25. apr 2016 Det vil de 18 årige jo heller ikke.......................... smiley

  • #7   25. apr 2016 Rygte: Det er vist noget med at hvis en 16årig bliver taget på en for stor cykel, så bliver muligheden for at tage et kørekort som 18årig udskudt (ganske som det allerede kan ske på knallert). Det vil i hvert fald nok kunne afskrække nogle fra at køre på en stor maskine som 16årige.

  • Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    mar 2016

    Følgere: 128 Emner: 22 Svar: 45
    #8   25. apr 2016 Men endnu igen, når man har taget kørekort til bil, åbner det jo til stor knallert.
    Dette ville vel betyde at alle der har bil kørekort også må køre lille motorcykel? smiley
    For hvis betingelserne for stor knallert er de samme som for lille motorcykel er det jo næsten det samme?

    Og hvad ligger i ordet lille motorcykel? En 16 årig køre på en motorcykel på motorvejen, hvorfor skulle de så ikke også bare have lov til bilkørekort amen for dælen jeg er forvirret smiley


  • #9   25. apr 2016 Peter K: Sådan kommer det ikke til at være. For at køre 125cc skal man have A1, og det er der ikke nogen vej udenom.
    A1, A2 og A kategorier rykker bare 2 år tilbage.
    Folk med *BIL*kørekort får selvfølgelig ikke bare ret til at køre lille *MOTORCYKEL* uden at få undervisningen og tage køreprøven.


  • #10   25. apr 2016 Jeg sad og fulgte med live da de behandlede det første forslag og det lød langt fra positivt. Det er i deres øjne alt for farligt at slippe en 16-årig løs på motorvejen med 100 km/t.
    Desuden sagde ministeren (Hans Christian Schimdt) at han havde set de positive resultater ved at indføre forslaget fra de andre Eu-lande, men at de ikke kunne gå ud fra andres analyse, og derfor vil de lave deres egen før Venstre kan stemme ja.
    Så hans udmelding: "Det kigger vi på hen over sommeren"
    Altså tror jeg ikke vi kan regne med at dette forslag går igennem i denne omgang
    Desværre smiley


  • #11   25. apr 2016 Nej, forhåbentlig bliver det ikke tilladt! En knægt på 16 år har INTET at gøre på motorvejen på nogen som helst MC, stor som lille!

  • #12   25. apr 2016 Jeg synes det sgu det et bedre at de kører 80 km/t på landevejen på en 125ccm motorcykel, end 80 på cykelstien på en scooter uden forsikring fordi den har malossi dit og polini dat på. smiley

  • #13   25. apr 2016 #11 Igen, jeg fatter ikke hvorfor folk tror at 16-årige har lyst til at køre 100km/t på motorvejen. Det er virkelig ikke sjovt, heller ikke hvis du kan køre 130..

    Anyhow, jeg citere lige mig selv fra den anden tråd der omhandlede samme emne:
    "Til folk der evt. skulle være nysgerrige, var der flertal for forslaget d. 14/04/2016, og forslaget er derfor sendt til et udvalg som skal diskutere det med sidste frist d. 19/05/2016.
    Det var også oppe at vende hvorvidt forslaget skulle træde i kræft allerede i løbet, eller efter sommeren, istedet for d. 01/01/2017.

    Tidsplan samt tidsfrister for udvalget:
    Fremsat 30-03-2016
    1. behandlet / henvist til udvalg 14-04-2016
    Frist for spørgsmål 04-05-2016
    Frist for svar 12-05-2016
    Frist for politiske bemærkninger 17-05-2016
    Frist for ændringsforslag 17-05-2016
    Politisk drøftelse 19-05-2016
    Betænkningsafgivelse planlagt til 19-05-2016 "


    Dvs. vi har endeligt svar D. 19 Maj.
    Herefter er der blevet sagt positivt for at reglerne kan indføres henover sommeren, istedet for at skulle vente til 1.jan 2017

    --
    #10 Alle_ Der sagde nej, stemte nej pga. høringsvar fra "professionelle".
    Det var årsagen blandt dem alle. Det var også derfor der blev kaldt til forhøring så Aktuelle professionelle, med en fod i den virkelige verden kan give sin mening.
    Statistikkerne de brugte er jo dannet fra 1970!


  • #14   25. apr 2016 I mine unge dage var der en kort periode, hvor det var tilladt at køre knallert med 15 år. Samtidig blev det tilladt at køre med passager. Men det blev ret hurtigt igen ændret til 16 år og ingen passager.
    Der skete simpelthen for mange ulykker.
    Jeg tvivler godt nok på de unge er blevet klogere ud i knallertkørsel siden dengang og kan godt frygte vi kommer til at se mange ulykker når de får lov at køre lille mc.


  • #15   25. apr 2016 #14 Det er nemlig fra 1970. Der er Heldigvis sket meget med knallerterne, både for bremser, passagere og forurening siden da. smiley

  • #17   25. apr 2016 #16 Det er netop de skræmmekampagner som de fleste partier har stemt udfra.
    At de så har valgt at sammenligne os med det land det er gået værst i, er jo en anden snak.
    Men deres eneste job er at sænke uheldende.
    I deres øjne ville det være smart og effektivt at strøjfe alle knallerter, motorcykler og biler fuldstændigt, da der så ikke er risiko for tilskadekomne i trafikken..


  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #18   25. apr 2016 Er for 125'er til 16 årige. Men så er det med et stort L (learner), foran eller bagpå, og et no go til motorveje.

  • #19   25. apr 2016 Please kom med et godt argument for hvorfor de ikke må kører på motorvej.

  • Nicolas S
    Nicolas S Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #20   26. apr 2016 Jeg syntes ikke 16 årige skal have kørekort til mc, men jeg er for at man må køre mc hvis man har kørekort til bil, altså ligesom stor knallert.


  • #21   26. apr 2016 Jeg vil have det helt fint med de laver reglerne om:)) Dog synes jeg ikke helt om en 16 årig der skal have mc, og alligevel så vil det blive det samme som nu tror jeg, da mange borre og hakker deres scootere smiley
    Men Nicolas S det ville ikke give helt mening og give mc kort til en 18 årig der får ilkørekort. Så dem der tager lastbilkørekort må få bil, bus, mc, scooter osv ?


  • Nicolas S
    Nicolas S Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #22   26. apr 2016 Sebastian G: Jeg har ikke styr på alle de forskellige kørekort, eftersom jeg kun sætter mig ind i de kørekort jeg har og har tænkt mig at tage. Som du siger der så nej, så ville det sikkert ikke give mening. Jeg tror også om 1 - 2 års tid eller når jeg selv får mc-kortet at det er en dum ide.
    Da jeg var 16 syntes jeg at mc til 16-årige var en fantastisk ide. det syntes jeg så ikke nu, hvor jeg er blevet ældre.
    Og jeg tror den eneste grund til at jeg syntes at lille motorcykel må køres af folk der har taget kørekort til bil, er at jeg ikke har fået taget mit mc kort endnu smiley ??


  • #23   26. apr 2016 Jeg tror det er en bedre ide at slippe dem løs på lille mc(125 ccm/max 15 hk), der så kører på vejene, i stedet for en tunet scooter der kører 60-80 km/t på cykelstien og ikke har bremser til den fart.
    Oven i købet skulle de jo så udstyres med en bedre køreundervisning end de får til knallertkørekortet i dag.



  • #24   26. apr 2016 Eller lav den 17 år for eksempel. Eller fjern det lille kort helt og lad 18-årige køre på mellem med 48 hk?
    Jeg må kun køre med 15hk på motovejen hvor jeg bliver overhalet af lastbiler fordi der er lidt modvind og den ybr jeg er igang med at tage kort på ikke kører ret meget over 90 i halvdårligt vejr. Men jeg må gerne køre fars bil med en del over 200hk.
    På en mc mærker jeg i det mindste farten og realiserer hvordan jeg kører, det gør jeg ikke helt på samme måde i bilen.
    Lad os da få 18-årige på en ordentlig mc i det mindste.


  • #25   27. apr 2016 Simon: Ja og rammer man noget med en bil på 1 ton+ er det sku være end på en YBR..... Ved YBRèn er det kun dig selv det går ud over, ved bilen er der tit flere.
    Politikker og rådet fro Større skræk og forvirring er dorske og laver love ud fra Hvad nu hvis og frygt osv.


Kommentér på:
Mc nye regler? Update

Annonce