{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.023 visninger | Oprettet:

schuberth src {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have ny hjelm,en schuberth s2 , og tænker at deres src system er genialt . Men hvad med kvaliteten , tlf,musik, osv
Jeg har kørt med interphone f4 i et par år , og er super tilfreds
men kunne jeg slippe for den klump på siden af hjelmen ville det være fedt .
Kom frisk med jeres meninger og erfaringer med SRC systemet .
mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  schuberth src
  • #1   16. maj 2014 lytter lige med, skal have sammen hjelm og overvejer deres system i kraven. ellers er det sgu en fed hjelm og køre med og sidder bare perfekt på nogen hoveder smiley

  • #2   16. maj 2014 Du ka´ da bare låne min gryde et par timer og gøre dine egne erfaringer.
    smiley


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #3   16. maj 2014 Funktionsmæssigt er de på højde med hinanden! Den største udfordring mht. placering af højtalere er jo løst i Schuberth's hjelme - uagtet om du monterer SRC eller f.eks. Interphone. Tilbage er kabler og eventuelt en "dims" på siden af din hjelm.

    Det er som sagt Cardo som producerer SRC til Schuberth og som følge deraf kan nyere Cardo "snakke" med SRC. Montering og helhed hvad angår SRC er altså en kende bedre. Kabler er gemt væk. Betjening på hjelmkrave er nemmere - selv med store handsker. Knap-funktioner er lidt anderledes ift. Cardo G9-series vs. SRC - men det er jo blot et spørgsmål om at lære det ene eller andet....

    Pris? Tja, jeg har kørt med diverse Intercom's i mine fuldface (Schuberth) hjelme - afsluttende med Interphone F3-XT samt F5. Da jeg købte Schuberth C3 Pro blev der også købt SRC....det skulle passe sammen og jeg gad ikke kabler på mystiske steder og "dimser" på siden. Mérprisen betyder intet... for mig - det er bare lækkert og nemmere!

    Just my 2 cent! smiley


  • #4   16. maj 2014 Modsat GTR så kæmper jeg stadigvæk en kamp for at finde knapperne med mine handsker på og savner egent den gamle klump på siden, men ellers giver jeg ham ret i resten smiley


  • #5   16. maj 2014 KNAPPERNE!!!!!! er problemet smiley

  • #6   16. maj 2014 Har en S2 med SRC, og det fungerer virkelig godt. Forvent ikke en stor lydoplevelse hvis du har tænkt dig at høre radio eller musik, men det er perfekt til kommunikation.

  • #8   16. maj 2014 Min erfaring er at det godt kan bruges til telefon og snakke over intercom, men Musik inklusiv radio er er ikke særlig godt. Husk at der max kan være 3 på intercom med det nuværede software, hvor nogen andre systemer kan ha op til 5.
    Knapper syntes er er meget nemme at finde udad


  • #9   16. maj 2014 fedt med nogle erfaringer . Synes faktisk musik fra tlf er ok på min f4
    er det ca samme kvalitet på src ?? det må GTR kunne afgøre .
    James B : Jeg kommer og låner din bmw og hjelm et par timer


  • #10   16. maj 2014 radio delen er jeg ligeglad med , fm båndet forsvinder vel om et par år alligevel smiley
    men jeg hører tit musik , så det er lidt vigtigt smiley


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #11   17. maj 2014 Jeg kan ikke sammenligne SRC på andet end C3 Pro, idet jeg ikke har haft SRC monteret på min tidl. S1 Pro. Det fremgår af div. fora, at antenneforhold var en udfordring på den første udgave af SRC. Det kan jeg dog ikke genkende på C3 Pro, og Schuberth har da også forbedret deres antenne i de nye hjelme af samme årsag. Både hvad angår radio (FM) såvel Bluetooth delen. Jeg bruger faktisk radio-delen meget og har absolut ingen problemer i den retning. Min første erfaring var faktisk til årets Bakkeåbning, hvor jeg havde tunet ind på P3 Fyn og den fulgte mig helt fra Odense og over til Sorø inden jeg skulle skifte til ny sender - hvilket er meget nemt! Kvalitet af lyd, musik såvel Intercom hører bestemt til noget af det bedste jeg har prøvet. Hvad angår aut. VOX - så har jeg koblet den fra.... den er i min optik ubrugelig når du får fart på cyklen... så kan vinden faktisk koble dig ind utilsigtet - og det er træls! Så jeg vælger at bruge knapperne....

    Distance for Bluetooth/Intercom er faktisk rigtig god....har lavet nogle tests på motorvej, hvor vi havde op til 1,5km "mellemrum" og stadig god lyd - uagtet at farten lå diplomatisk "lidt" højere end de tilladte 130km/t.

    Hvad angår mængden af samtidige Intercom-samtaler, så er det helt korrekt, at du kun kan have 2 BT-kabaler aktive på én gang - og dermed "kun" kan tale med 3 på samme tid. Til gengæld foregår kobling og samtale med disse 3 enheder som en leg - og kræver ingen højere uddannelse fra NASA - som det f.eks. kræves hos SENA, hvor du kan koble op til 5-6 enheder, men dette kræver at *ALLE* kender deres plads i rækken og ikke bryder kæden. Du kan med SRC (eller Cardo) faktisk omgå max. antal ved at koble "kæden" som SENA omtaler, men her kan nr. 1 så ikke høre nr. 4 (eller omvendt), men det er muligt at koble uendelig mange i kæden - hvis man vil?
    1 kobler til 2 som kobler til 3 som kobler til 4 osv. Dvs. at nr. 3 er bindeled til 4 og 5 osv.


  • #12   17. maj 2014 Jeg har prøvet SRC, men er nu ovre på Cardo G9.
    Jeg kunne slet ikke arbejde med de små knapper på SRC. Ulempen ved Cardo er så, at den giver lidt vindstøj. Men hellere det og at det så virker.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #13   18. maj 2014 smiley Det virker ikke fordi....at knapperne er for små?

  • #14   18. maj 2014 For mig ja.
    Når jeg kører med mine forårs- og efterårshandsker, kunne jeg ikke mærke forskel på knapperne. Sommerhandskerne er ikke så tykke, så der gik det lidt bedre.
    Havde nu bare 1 eller 2 af knapperne været lidt mere fremhævet, så kunne det sikkert godt lade sig gøre.


  • #16   18. maj 2014 har idag prøvekørt en hjelm med src i . Lyden er super , og betjeningen er ....... ikke nem smiley men det er den heller ikke på mit interphone4 de første mange ture ......
    om det er pengene værd ?? tja, man betaler mange penge for at få en lydløs hjelm, og så klasker man en klump på siden af hjelmen smiley
    jeg tror det bliver et sæt src ....... men så mangler jeg en billig cardo til min kones hjelm , hvad passer sammen med src ??


  • #18   18. maj 2014 hvis du har eller køber en M eller mindre i størrelsen kan du købe mit SRC sæt! smiley har Aldrig fået det brugt.

  • #19   18. maj 2014 det er til en str L s2

  • #20   18. maj 2014 Er det ikke der skallen er blevet et nr større?


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #22   19. maj 2014 *NEJ* - ikke alle Cardo'er kan tale med SRC - trods alt!

    Men her finder du Cardo's egen liste - og en beskrivelse af hvorledes du kobler en Cardo med SRC - have fun!

    smiley

    http://www.cardosystems.com/src


  • #24   19. maj 2014 nej , mener det er fra xl og op

  • #26   19. maj 2014 det her er fra schuberth.dk

    Størrelser: 8 størrelser: XXS-XXXL (lille skal XXS-L / stor skal XL-XXXL)


  • #28   19. maj 2014 Det første omhandler nok c3 hjelme , min er en s2

  • #30   21. maj 2014 Har læst,men ikke forstået det , på schuberth hjemmeside ?
    Kan man have koblet sin mobil og gps og forbindelse til andet headset,src eller Cardo på samme tid ?


  • #31   21. maj 2014 Jeps...... smiley

  • #33   21. maj 2014 Nogen gange er det faktisk en befrielse, at GPS´en over-ruler fruens kvidren.
    smiley smiley


  • #34   21. maj 2014 Dvs man kan ikke koble sin Tlf OG sin gps på src på samme tid ?

  • #36   21. maj 2014 Jow, men de fleste GPS´er har jo tilkobling til telefonen, således hele din telefonbog vises i GPS´en og du dermed styrer telefonen via GPS´en.

  • #38   21. maj 2014 Den tager vi lige næste gang jer er sydpå, James smiley

  • #39   21. maj 2014 Jeps......så har vi også papir, blyant og saks. (...og Henriks telefonnummer som livline)
    smiley


  • #41   22. maj 2014 Henrik.....jeps, den er til salg.
    smiley


  • #43   23. maj 2014 @Henrik (Aalborg) S

    Schuberth S2 og Schuberth C3/Pro: Lille skal: 50 - 59 (xxs-l) Stor skal: 60 - 65 (xl-xxxl)

    Så må vi hellere lige kikke hjemmesiden igennem ved lejlighed smiley


  • Jørn E
    Jørn E Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Svar: 3
    #45   24. maj 2014 Har lige købt Pro hjelme med SRC mit problem er at jeg får vindstøj i mine højtaler fra min passager er der en løsning på det ?

  • #47   25. maj 2014 Du kan eksperimentere inde i pc programmet om du kan gøre den mindre følsom overfor vindstøj, men der er også den mulighed at hun kører rundt med åben udluftning i hagepartiet, den kan vippes op og ned og det kan være at den står åben og det giver en hel del vindstøj i mikrofonen, been there, done that



  • Jørn E
    Jørn E Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Svar: 3
    #48   26. maj 2014 Jeg tror ikke der er vind inde i hjelmen men den turbulens som jeg skaber laver støj som bliver forstærket i hendes micofon som jeg får i min hjelm.

  • Jørn E
    Jørn E Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Svar: 3
    #50   26. maj 2014 Der kan ikke sættes større puder i, det er en c3 Pro women så der er større puder

  • #51   11. jan 2016 Genialt og virker.... MEN... Antennen er noget skod. Der er meget støj på radio pga. dårlig antenne. Lyden i højt er heller ikke for god til musik.
    MEN... Et par KOSS Pro hovedtelefoner der bliver slagtet og højtalerne flyttet over i hjelmen... Det giver lyd smiley Man skiller derefter gryden ad og lægger ca. 1 m. tynd ledning rundt i gryden og tilslutter det (loddes) på den kedelige flade flet antenne i SRC'en. SÅ SPILLER DET BARE smiley Der ligger vejl. til dette på Youtube


  • #52   11. jan 2016 Genialt og virker.... MEN... Antennen er noget skod. Der er meget støj på radio pga. dårlig antenne. Lyden i højt er heller ikke for god til musik.
    MEN... Et par KOSS Pro hovedtelefoner der bliver slagtet og højtalerne flyttet over i hjelmen... Det giver lyd smiley Man skiller derefter gryden ad og lægger ca. 1 m. tynd ledning rundt i gryden og tilslutter det (loddes) på den kedelige flade flet antenne i SRC'en. SÅ SPILLER DET BARE smiley Der ligger vejl. til dette på Youtube


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #53   11. jan 2016 @Johnny L: Antenne? Der er da netop monteret kobling til antenne i SRC. Jeg er bekendt med, at man kan købe en "løs" antenne til SRC, men det er vist kun brugt til test/setup formål... Jeg har en kobling i min C3 Pro hjelm til antennen, som så er monteret fra Schuberts side når hjelmen købes. Har ikke oplevet problemer med antennen/radiomodtagelse. Måske er det SRC v1.0 du har? Den havde mig bekendt nogle udfordringer, men ikke v2 eller v3. smiley

  • #54   14. jan 2016 Hmmm.... Ved ikke helt, men mener SRC findes i to versioner. En til C3 uden antenne tilslutning og en til C3 PRO. I C3 PRO er der indbygget antenne og der er det bare at klipse tingene sammen. Men min hjelm er ikke PRO versionen og SRC derfor ikke med antennetilslutning... Lyder det rigtigt?

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #55   14. jan 2016 Ja, det lyder helt rigtig! smiley

Kommentér på:
schuberth src

Annonce