{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.389 visninger | Oprettet:

Schuberth SRC {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der kan forklare mig, hvad forskellen er på det gamle Schuberth SRC system til en C3 Pro, og det nye, der vist hedder hedder SRC Pro?

Er der nye muligheder, som jeg ikke kan leve uden?
Jeg ved godt at det kan jeg dybest set kun selv svare på, men hvad får jeg med i det nye system?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Schuberth SRC
  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #1   16. okt 2016 Der er forskel på hvorledes knapperne er- og betjenes. Der er op til 6 deltagere i en "konference" hvor den ældre udgave har 3 - så ikke de store ændringer - blot en mindre udvidelse.

  • #2   16. okt 2016 Ikke prisen værd medmindre du alligevel skal ha ny hjelm, Har selv begge dele i en c3pro og en E1. Lyden er den samme blot anderledes betjening af knapper. Ville vente og se det nye system til C4 hjelmen, der er integreret i hjelmen fra start af med microfon, højttalere og antenner. Kun selve elekrtonikken i en lille box er eftermontering.
    C4 kommer i første kvatal 2017, om samtaleanlæget er klar fra start vides ikke.


  • #3   16. okt 2016 Tusinde tak for jeres lynhurtige og fyldestgørende svar. smiley

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #4   16. okt 2016 Den nye SRC vil ikke være lavet af Cardo..... den kommer fra SENA - så nye-nye og SRC v1 og v2 vi nok ikke kunne tale sammen! Mit bedste gæt.....(indtil videre)

  • Essob
    Essob Tilmeldt:
    maj 2010

    Emner: 6 Svar: 188
    #5   18. okt 2016 Der er bedre antenne i C3 pro modellen.

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #6   18. okt 2016 Nu var spørgsmålet om forskellen på SRC - ikke hjelme smiley

  • Essob
    Essob Tilmeldt:
    maj 2010

    Emner: 6 Svar: 188
    #7   18. okt 2016 #K1600
    Det er faktisk sådan at antennen i C3 pro også er en del af SRC systemet smiley


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #8   18. okt 2016 #K1600: Er ikke helt klar over hvad du præcis mener? Når du køber SRC - uagtet ny eller gammel model, så medfølger der *ingen* antenne - den er allerede monteret i Schuberth hjelmen. Du kan faktisk købe "løs" antenne til SRC, såfremt du har behov for at teste SRC udenfor hjelmen's regi. Og dette er gældende for C3 Pro hjelmen.

    Trådstarter Allan B spørger, om der er forskel på de hidtige SRC eller de nyeste (ref. som SRC Pro) - og ja, der er forskel på brug/placering af knapper - flere deltagere i konference. Men der er *INGEN* forskel hvad angår antenne, idet den *IKKE* er en del af SRC, men kommer "as is" som en del af hjelmen. Afløsenere for C3 og C3 Pro - altså C4 - er et helt nyt kapitel, idet SENA er leverandør på Intercom-delen- og mikrofon/højtalere allerede er monteret i C4 hjelmen. Og med mit kendskab til SENA, Cardo m.fl. - så vil jeg ikke blive overrasket, såfremt nye C4 "system" overhovedet ikke kan tale sammen med C3/C3 Pro (underforstået SRC).

    Forøvrigt begriber jeg ikke, at de respektive Intercom producenter ikke benytter én fælles standard, således alle kan/kunne tale sammen.....men det er jo nok for at beskytte sin markedsandel og berige sin egen forretning fremover!


  • Essob
    Essob Tilmeldt:
    maj 2010

    Emner: 6 Svar: 188
    #9   18. okt 2016 Det jeg mener er, at den gamle C3 SRC havde som standard indbygget antenne.
    Hvor den "nye" C3 pro SRC har et stik til at slutte til hjelmens antenne. Og det gør (synes jeg) at den modtager bedre f.eks. radiosignal.
    Meeeen mon dog de laver et nyt system der ikke kan snakke sammen med det gamle. Ja det ville være fint med en fælles standard, også på dette område.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #10   18. okt 2016 Got it... SRC findes i 3 versioner - den første til C3 - som korrekt havde indbygget antenne i "kraven" - og hvor flere lavede et "hack" og lagde antenne op i "hatten" for bedre signal. C3 Pro findes i to versioner, hvoraf den sidste har en ændring på knapper og funktion (jf. ovenstående).

    ja - jeg tror faktisk at den nye SRC - som reelt blot refereres som "kommunikationssystem" og med garanti *ikke* kommer til at hedde SRC vx.x - ikke kan tale sammen med SRV v1, v2 eller v3. Af den logiske årsag, at producenten skifter fra Cardo til SENA. Rygterne vil vide, at SENA har et langt større markedsandel i USA, Australien og østen - hvorfor Schuberth gør en mindre geni-streg ved at vælge SENA som producent - underforstået, at Schuberth's Intercom vil være kompatibel med et langt større segment.


Kommentér på:
Schuberth SRC

Annonce