{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.221 visninger | Oprettet:

POLEN! Har nogen været der? {{forumTopicSubject}}

Om et par dage kører vi til Polen på stoddertur i fire dage.

Er der nogen, der har været der og kan sige noget? Vi skal ikke på sightseeing, men ud at køre, så jeg tænker mest på nogle erfaringer med trafik, penge, forsikringer, hoteller og den slags der:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  POLEN! Har nogen været der?
  • #1   20. maj 2014 Efter sigende koster en luder i Polen det samme som en pizza i DK.
    Forskellen er så, at på pizzaen kan du selv bestemme om du vil have svampe på smiley


  • #2   20. maj 2014 Husk en god lås og tænk over når i går fra motorcyklen, en bekendt fik smadret ruden og låsen på sin bil fordi de ville stjæle en ¤"#¤"% dyne!!

  • je58
    je58 Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 2 Svar: 22
    #3   20. maj 2014 Du må meget gerne lige skrive lidt om dine oplevelser, jeg tænker på deres veje og lignede, i Polen når du kommer hjem, da vi er 5 der skal køre til Krakow midt i august

  • #4   20. maj 2014 Vil også gerne høre mere, det er jo trods alt en billig destination smiley
    har hørt blandede historier om vejene...


  • #5   20. maj 2014 Der står et skilt ved grænseovergangen: "Velkommen til Polen! Din motorcykel er her allerede" smiley

  • #6   20. maj 2014 Tjaa, der er vold billigt, har været i byen i Polen et par gange, og der kunne de squ godt lære et par ting i jomfruanegade smiley
    vejene er ikke for gode når man kommer af de større hovedveje, og så køre de som om de har stjålet det hele (sjovt nok)
    Ellers er de tit meget flinke og imødekommende mennesker smiley


  • #7   20. maj 2014 Har kørt igennem det nordlige Polen, ifb. med en tur Østersøen havlvejs rundt. Kan kun sige positive ting. Fed natur og det er billigt. De store veje fejler absolut ingen ting, og det var meget få steder vi oplevede desideret dårlige veje. Dog kan der på landet, godt være længere strækninger med brosten. Men igen - fantastisk natur. Oplevede heller ikke på noget tidspunkt, problemer med tyveri, hærværk, eller bare noget i nærheden deraf. Har en bekendt der flere gange har kørt syd på igennem polen, og det har bare været i orden. Skal selv afsted igen midt i august, til det sydlige Polen, og har absolut ingen betænkeligheder ved det. Af sti afsted.... Go´ tur smiley

  • #8   20. maj 2014 Hov - Polske penge, eller kreditkort - ingen problemos. Husk det røde forsikrings bevis, fra dit forsikringsselskab og reg. attesten på motorcyklen, og ellers bare ganske alm. rejseforsikring. Har du Falck abb, med Europa, er det jo osse en sikkerhed. Har i Smart phone, eller Ipad, med, så find en café med trådløst netværk, gå ind på Hotels.com eller lign. og book hoteller undervejs. Her kan man ikke gå helt galt i byen. smiley

  • #11   20. maj 2014 Nej, men er sikker på at nogle af vores ting har......


  • #13   20. maj 2014 STOR solid lås og dash cam (go pro f.x.)

    De køre som idioter i Polen og har ikke meget respekt for 2 hjuler

    Men kan anbefale at stikke forbi Swinoujscie og tjekke stranden.. Noget af det bedste og mest lækre strand jeg har været på indenfor EU ... Og masser af let på klædte polske tøser

    Smid gerne PB hvis i kommer i problemer.. Kender en del polakker bla. omkring Swinoujscie og Szczecin


  • #14   20. maj 2014 Angående internet så er de i Polen ofte flinke til ikke at sætte kode på deres wifi så man kan næsten altid komme online den vej

  • #15   20. maj 2014 Skal i overnatte på hoteller, så find nogle hvor i kan få motorcyklerne låst inde om natten.
    Jeg har været på tur i Polen to gange og kører derned igen midt juni, hvor vi kører Polen rundt på 10 dage.
    Polen er et meget flot land at køre i med meget afvekslende natur.


  • #16   20. maj 2014 Så kom der besked retur fra polakkerne ... Enhver tankstation sælger taletidskort til mobilos og alle har forholdsvis billig internet med i kortet

  • #17   20. maj 2014 Jeg rejser ingen steder uden at smide 5-10 € efter internet på telefonen.

    I får Polen til at lyde skide skønt.
    Får helt lyst til at lave en polsk "københavner med adresse i malmø".

    Arbejde og betale skat i danmark

    Sove og lege i Polen nogle år.
    Ingen grund til at satse alle pengene på 1 hest smiley

    Hvem ved, måske kommer alle de polske arbejdere hjem til Polen når udlændinge har boet i landet og bidraget nogle år?

    Jeg skal gerne tage en del a "byrden" smiley

    ...


  • #18   20. maj 2014 Hvordan med de lokales sprogkundskaber??

    Mange der taler lidt tysk?

    Formoder der er flere der kan lidt tusk end der kan engelsk..
    Måske lidt mere ligevægtig fordeling mellem de 10-30 årige polakker


  • #19   21. maj 2014 Tysk eller engelsk .. FOrvent ikke nogen over 35-40 kan andet som polsk og meget dårlig engelsk

    Men hey tegn og fakter forstår de og beer + vodka anytime smiley

    Får du en klar vædske i et alm drikke glas som velkomst så forvent ikke at det er vand.........

    Var nærmest alkoholiker efter 14 dages ferie i Polen .. OK Jeg havde lokale guider hvilket klart kan være en fordel


  • #20   21. maj 2014 Ok, så lige at øve lidt tysk kan måske hjælpe smiley


    Apropos, 2 polske fraser smiley

    Kurwa - luder! / fuck!

    Ya pierdole - noget i stil med fuck myself, men rigtig fint bandeord til når man slår sig og ikke vil have folk tror man sviner dem smiley ka jeg forestille mig, har ikke været i Polen siden jeg var preteen smiley


  • #21   21. maj 2014 Mc Atsi Et spørgsmål om at få nok vodka ind så kan man tale og forstå polsk smiley

Kommentér på:
POLEN! Har nogen været der?

Annonce