{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.141 visninger | Oprettet:

Jens P
Jens P
Tilmeldt:
28. aug 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Street bike {{forumTopicSubject}}

Hey,

Hvilken street bike ville i vælge af disse?

Triumph street triple årgang 08-09 med ca 20.000 på bagen.

Kawasaki Z750 09-10 ca 15.000

Yamaha FZ-8 12-13 10.000

Yamaha FZ1 07-08 ca 20.000 på tælleren?

Hælder mest til Triumph. Men hvordan er holdbarheden på sådan en?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Street bike
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   28. aug 2015 Du skal tage den der giver dig det bredeste smil under prøvekørslen.

    Ingen af os kan vælge for dig.

    Rent teknisk, skal du ikke være bange for nogle af dem - nogle af dem er dog væsentligt dyrere end andre i forsikring..


  • Jens P
    Jens P Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   28. aug 2015 Hvilke er dyre i forsikring? Går de ikke alle under kategorien naked bikes?

    Glemte lige en Honda Hornet årgang 10. Den er umiddelbart på min 2 plads:)

    Har prøvet FZ8 hvilket er en fin maskine.

    Men er ikke meget for at tage ud til privat person bare for at se om cyklen er noget for mig.


  • #3   28. aug 2015 Ville personligt gå efter Triumph'en, både fordi jeg er vild med designet og lyden fra den 3 cyklindrede motor, holdbarheden skulle vist intet fejle, problematikken med de mere specielle cykler kan måske være at finde en mekaniker der kan/vil skrue på dem, syntes eks. flere med Italienske cykler ofte leder efter en ordentlig mekaniker, aner ikke om det samme gælder Triumph, hvor i mod de fleste gode mekanikere alle kan skrue på de gængse japanere.

  • #4   28. aug 2015 Af de 4 ville jeg vælge triumphen, da dens motor har mest karakter, og den er lettest.
    Men FZ8 er også en MC jeg synes er lækker og hamrende flot at se på.
    Z750 er tung og har et højt tyngdepunkt. De 2 jeg har prøvet, har skuffet på de snoede veje. Det skal tages relativt godt fat, sammenlignet med de andre i klassen.
    FZ1 er også fed, personligt ved jeg dog ikke hvad de ekstra kræfter over 8'ereb skal bruges til.


  • #5   28. aug 2015 hvad er max budget. ? du kan få en helt ny rivale 800 til 164k med 1000km på tælleren
    http://www.fimotorcykler.dk/rivale-abs.html


  • #6   28. aug 2015 Du kan ikke sætte en street triple op mod en fz1.
    Der er SÅ meget mere ryk i Yamahaen:0)
    Hvis jeg skulle vælge, havde jeg helt sikkert taget fz1'eren, men det "skal" jeg jo skrive:0)


  • #7   28. aug 2015 har selv lige valgt en FZ1 og kræft det er sjovt fed men som en skriver så er de ekstra kræfter i 1'ern kontra 8' nok kun til at miste kortet med

    og jeg har ikke de store problemer med at følge med rr'ne i sving (Eller det er ikke cyklens skyld nok nærmere hovedet der vil kunne se hvor jeg køre)


  • #8   28. aug 2015 ville nappe den Triumph , meget mere karakter og på gaden tæller vægt og køreegenskaber betydeligt højere end rykket (HK/moment) ved 14000omdr. på en lap papir

  • #9   28. aug 2015 #4
    De gør smilet bredere - meget bredere. smiley


  • #10   28. aug 2015 #9 hvis man kan kontrollere dem og skrækken meget støre hvis man ikke kan
    har da lavet et par uplanlagte wheelis


  • #11   28. aug 2015 #9: Kun hvis man mener køreglæde er afhængigt af antallet af kræfter. Personligt vil jeg nok more mig mere på en Street Triple end FZ1

  • #12   29. aug 2015 Ville vælge Triumphen, havde selv en speed triple, med 108hk en2000'er. Det er vist det samme som street'en har og mere end rigeligt til sjov smiley

  • Jens P
    Jens P Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #14   29. aug 2015 Tak for alle de gode svar:)

    Min forrige cykel var en cbr 600f4 som havde fint med power men manglede noget bundtræk.
    Hvad jeg har læst mig frem til skulle den Triumph have fint med træk i bunden og så er den bare fed og se på:)
    Er også lidt bange for at man kommer til og køre liiiige vildt nok på sådan en fz1:P


  • #15   29. aug 2015 tag ud og prøvekøre dem alle sammen ... z750 er tung .. men det sys jeg ik man kan mærke når den først ruller ... er super glad for min z750 ... og vil ikke bytte ... den for nogle af de andre

  • #16   29. aug 2015 Forskellen på FZ8'eren og FZ1'eren er kubik, heste, moment og affjedring. Og der er stor forskel. Hvis du kommer fra en CBR 600 træder du ind i en helt ny verden med de maskiner du foreslår men hvilken der passer bedst til dig er et spørgsmål der er umuligt at svarer på. Det er ligesom at spørge til en andens kæreste eller kone - om hun er "god" og om det er en som hende man skal finde. I bund og grund kan de det samme, men har forskelligt temperament, vejgreb og udseende/stil. Find dig den "dame" - hjul eller ben - der passer bedst til dig og gør dig dine ejne erfaringer - nogle ting kan ikke læres af andre.
    Held og lykke - og prøv at holde forhjulet i asfalten smiley


Kommentér på:
Street bike

Annonce