{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.480 visninger | Oprettet:

Nikolaj T
Nikolaj T
Tilmeldt:
25. jul 2016
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 8

Kørsel med bilkørekort {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er lige startet med at tage mc kørekort. Og skal ud og hente motorcykel en af dagene. Hvad er bøden hvis jeg blir stoppet? Kan det påvirke mit bil kørekort?

Gider ikke diskutere dumt eller klogt. Søger bare svar på spørgsmålet.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørsel med bilkørekort
  • #1   26. jul 2016 Der er altså dumt at gøre det....

  • #2   26. jul 2016 Det samme pris som et nyt kørekort ca. Omkring de 7000

  • Nikolaj T
    Nikolaj T Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 8
    #3   26. jul 2016 Har hørt det kun er det halve når man har bilkørekort?

  • #4   26. jul 2016 Det kan kun få konsekvenser for dit bilkørekort hvis du laver en forseelse der normalt ville føre til frakendelse af kørekortet.

    Bøden er så vidt jeg husker omkring 5000,- første gang man bliver stoppet.
    Hvis du fortager dig noget dumt, i forbindelse med at du bliver stoppet ( baghjuls kørsel, høj fart, over for rødt. ect.) så ryger dit bil kørekort med al sansynlighed, da det er forseelser der normalt fører til frakendelse.
    Ydermere risikere du i grove tilfælde at motorcyklen bliver konfiskeret, dette er dog sjældent ved førstegangs forseelser.

    Jeg kan ikke med god samvittighed opfordre dig til at køre uden kørekort, men hvis det var mig, så havde jeg sgu trillet dem hjem stille og roligt.


  • Nikolaj T
    Nikolaj T Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 8
    #5   26. jul 2016 Kim o. Du skulle tage og læse teksten inden du skrev...

  • Nikolaj T
    Nikolaj T Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 8
    #6   26. jul 2016 Tak Tommy. Relevant kommentar smiley

  • #7   26. jul 2016 Første gang 7000 og anden gang 8500 osv hehe det står herinde lidt nede smiley

    http://koerekort-guiden.dk/koersel-uden-koerekort


  • #8   26. jul 2016 Det gjorde jeg da også Nikolaj. Jeg synes bare det er en dårlig ide, når du nu spørger em et råd.

  • #9   26. jul 2016 Hvorfor er du på nakken af#1 ??? Han svarer faktisk på dit spørgsmål bedre end de fleste, for lige om lidt har du 22 bud på "hvad det koster"!! Hvis du virkeligt ville vide det, så ring dog til politiet, det er jo dem der står for bøderne!
    Og som #4 skriver, hvis du tager den med ro, og ikke gør opmærksom på dig selv på en dum måde, så gør det dog smiley


  • Nikolaj T
    Nikolaj T Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 8
    #10   26. jul 2016 Fordi jeg har skrevet i teksten, jeg ikke gider diskutere klogt eller dumt. Men blot søger svar på hvad bøden er og om ens bil kørekort kommer i fare.
    Så det rimelig irriterende den første kommentar, er en der skriver det er dumt.


  • #11   26. jul 2016 Argh Nikolaj, man må tage alle svar der kommer når man skriver på et offentligt forum, hvad enten man har lyst til det eller ej.

    Du har fået svar på dit spørgsmål, så lad den nu ligge der.


  • #12   26. jul 2016 Det åbenlyse svar er at du risikere bøde.

    Men hvis du ellers køre pænt... Og det er nok smart i det tilfælde... Så risikere du ikke yderligere end.


  • #13   26. jul 2016 Man skal ikke være nærig med gode råd...

  • #14   26. jul 2016 Men hvis du lige er startet, har du så lært at køre skidtet allerede? Ellers lyder det lidt usikkert, bøde eller ej.

  • #15   26. jul 2016 Dengang man var ung, var nogle venner ved at tage pappet til bil. De blev jo så snuppet i at kører bil, inden de havde pappet.
    Så de kunne først komme igang igen 2 år efter. Måtte selvfølgelig også betale for pappet engang til smiley
    Det gælder ikke for voksne?


  • #16   26. jul 2016 #15 Den bliver du sgu nødt til at uddybe lidt, så vi der aldrig rigtigt blev voksne kan følge med smiley smiley

  • #17   26. jul 2016 Du skal lige sørge for den står i dit eget navn inden du kører uden kortet, ellers får den registrerede ejer en bøde på 2500 kr for at lade en person uden kørekort føre køretøjet.

    Gælder selvfølgelig kun hvis du bliver stoppet.


  • #18   26. jul 2016 Når man er åbenlyst dum, så må andre gerne fortælle en det, også selv om man ikke vil høre det!


  • #19   26. jul 2016 Så det bliver 9500kr smiley sælger skal vel ikk betale smiley puhaaa

  • Nikolaj T
    Nikolaj T Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 8
    #20   26. jul 2016 Allan #18 tak for info.
    Så vil jeg da i den anledning fortælle dig at du er snot dum.
    LÆS TEKSTEN INDEN I SKRIVER.


  • #21   26. jul 2016 Bøden er 5000 og en udsættelse/forbud mod at erhverve kortet op til tre år.

    Forbudet gives da du allerede udviser en manglende modenhed til at få et førerbeviset.

    Hvis du laver grove forseelser under kørslen (klip) vil disse gøre sig gyldige på dit B kort.

    Dertil kommer at du personligt ikke kan opnå forsikring (ansvar) du du groft forsømmer din pligt som bilist.

    Din MC kan også blive konfiskeret af politiet.

    Du kan møde en rar betjent der nøjes med at give dig 5000 og undlader det helt sure.


  • #23   26. jul 2016 Når man som "ret ny" her på MCG søger råd, og så svarer som # 20 - ja så er man altså bare snotdum!!!!!!
    Held og lykke med at få hjælp ,prøv på hestegalleri, der er vist flere der kan rumme dig, VRIINSK smiley


  • #25   26. jul 2016 WHAT smiley

    Tag da og spis en forkullet rotte!
    Jeg er målløs over folk nogen gange.
    Det er stadig sådan at folk står i kø for at slynge deres trosbekendelser ud som iskolde knastørre fakta.

    HAN HAR KØREKORT
    SÅ BLIVER HAN NOK IKKE STRAFFET FOR AT KØRE UDEN KØREKORT VEL!!


    Straffen svarer til at køre på en MC uden drosling i, når du skulle køre med drosling i.
    Det er aldrig lykkedes mig at finde en fast takst som sådan.
    Jeg fik en på 3000kr for nogen år siden. Jeg kørte en lille mc og havde kun B førerret. Jeg havde aldrig modtaget køreundervisning på motorcykel, men har dog knallertbevis (ved ikke hvor meget de gør ud af at efterforske mhp strafudmålingen. Det afhænger nok fra sag til sag.)

    Regn med en bøde på 3000-5000kr.
    Ved gentagelsestilfælde er der vist ikke større bøder. Det er vist fast takst.
    De skærpede straffe der er indført de seneste mange år har aldrig haft indflydelse på folk med kørekort der fører et køretøj de ikke har førerret til.

    Jeg ved ikke om der er en fast takst, eller om det afhænger af om man kører lastbil med fuldt lastet vogntog på 48 tons, eller om man har fået lov at prøve en vens kværn med 5hk for meget dagen før man alligevel ville få lov at føre den.

    Men jeg lægger gerne hovedet på blokken ift at det ikke straffes som at køre helt uden kørekort!


  • #26   26. jul 2016 Dima han har IKKE kørekort til MOTORCYKEL 7000 I BØDE smiley

  • #27   26. jul 2016 Trådstarters spørgsmål er ikke dumt.

    Jeg kan ikke se hvad de provokerende kommentarer skal til for andet at provokere.
    Man kan fristes til at kalde det for social udrensning. Vha en grad af mobning. Ved at være ubehagelig over for nye brugere der ikke har fået strømlinet sin pøbelmentalitet
    https://www.youtube.com/watch?v=y-PvBo75PDo


  • #29   26. jul 2016 Kim J

    Google lige kørekort.
    Se billeder af et kørekort.
    Dét er et kørekort.
    Dato angivelserne i felterne ud for kørekortkategorierne, dét er førerrette.

    Man kan ikke have kørekort til motorcykel.
    Man kan have førerret til motorcykel.
    Man har sit kørekort så man kan have førerrette på det. Ikke så man kan have motorcykler på det smiley

    En eller anden please tag et billede af en motorcykel der står på et kørekort smiley


  • #30   26. jul 2016 Trådstarter har IKKE kørekort/føreret til MC ??????? er det ikk det han siger aller øverst smiley

  • #31   26. jul 2016 Han har kørekort/førret til bil smiley men Ikke til MC ? 7000 i bøde

  • #32   26. jul 2016 Kørekort er irrelevant.

    Key word er FØRERET.


  • #33   26. jul 2016 #28
    Ja han lægger selv hårdt ud med paraderne oppe.

    Men vores samfunds moralske eksistensgrundlag er kristent.
    Et øje for et øje gavner ikke noget.



  • #34   26. jul 2016 Så vi sidder og diskutere noget TOTALT ligegyldigt HAHAHAHAHHAHA Sorry tror jeg kører en tur smiley jeg trænger smiley

  • #36   26. jul 2016 Det er kun tyvesvin smiley

  • #37   26. jul 2016 Her et link til en herinde som rent faktisk skrev til politiet for at få spørgsmålet afklaret: http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/216897-den_reelle_konsekvens_af_at_koere_uden_der_korrekte_koerekort_til_mc__

    Så er den ged vist barberet.


  • Nikolaj T
    Nikolaj T Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 8
    #39   26. jul 2016 Hør så lige her!
    Har på ingen måde selv startet denne tone. Gjorde opmærksom på i teksten jeg ikke ønskede kommentarer på hvor klogt eller dumt det var? Da den første der kommentere tydeligvis ikke har læst teksten, henviser jeg blot til denne? Ser jeg intet flabet i?
    Der er tale om jeg skal køre motorcyklen hjem og derved spare transport og pangel, og selvfølgelig fordi jeg jo rigtig gerne vil ha en tur på den smiley

    Så tror det det handler om her, er en håndfuld mennesker der intet indhold har i deres kedelige, ynkelige og ensomme liv. Der så finder det underholdende at sidde bag skærmen og slynge meningsløse og urelevante kommentarer ud, på trods af jeg har gjort opmærksom på i teksten, jeg kun ønsker svar på spørgsmålet og ikke hvad folks private mening er, hvilket der rager mig en....

    Surt opstød, men åbenbart nødvendigt i denne børnehave, selvom de fleste af jer nok er lidt ældre end mig...


  • #40   26. jul 2016 Pga. af personlige årsager blev jeg nød til at anskaffe mig mc, før jeg kunne erhverve kørekort her til. Og skulle stille hos en bilinspektør for at godt gøre, at den kunne bremse nok efter ombygning af bremsesystemet.
    Så derfor lånte jeg en anhænger og kørte den der på, SÅ var det ikke en ide? smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #41   26. jul 2016 Jeg tror lige vi finder kammertonen en gang, eller også lukker butikken her...

    #21 - Jeg aner ikke hvilke stoffer du var på da du opdigtede det der sludder, men din fantasi fejler i hvert fald intet. smiley

    Alle jer som skriver det han IKKE beder jer om - tag jer sammen.

    #39 - Og du behøver ikke hidse dig op, eller overhovedet svare på alle de kommentarer du synes er dumme. Lær dig selv at filtrere og ignorere.


  • #42   26. jul 2016 Det koster 7-7500kr ikke at havde kørelort til det køretøj man betjener (ved det da jeg fik en bøde for det 1 måned før taksten blev sat op)
    + diverse forseelser

    Der er mange andre muligheder
    1. En mc trailer og en bil med træk så cyklen hjemme.
    2. Få en ven med kortet til at køre den.
    3. Er det ved en forhandler opbevare de den gerne til du lovligt må køre den.
    4. Vent med at købe til du har kortet. Hvilket ville være smartest så du kan komme ud og prøve noget forskelligt inden du handler


  • #43   26. jul 2016 #41 Intet sludder, bortset fra at bøden er steget til 7000. Beklager den fejl.

    Udskydelse af kørekort i op til tre år er skam helt reelt. Hvis du udviser dårlig dømmekraft. (ligestilles med ubetinget frakendelse)

    Konfiskation i tilfælde af flere gangs tilfælde er også gyldig eller i første gangs tilfælde hvis hastighed eller forseelse er af grov karakter.


  • jacob J
    jacob J Tilmeldt:
    maj 2015

    Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 147
    #44   26. jul 2016 Lad dog være at køre inden du har kortet, ca det samme som at lade være at køre når man har drukket 10 bajere ,det er ikke iorden nogen af delene. smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #46   27. jul 2016 #43 - Alle de ting du skriver, forudsætter at han laver en grov forseelse samtidig med han mangler førerret til MC.

  • #47   27. jul 2016 #46 ikke bøden til 7000.

    Du fik det bare til at lyde som om jeg tog stoffer og fandt på ting, hvilket jeg ikke gør, så god en fantasi har jeg ikke.

    Skrive er blot hvad der kan ske hvis man sætter tingene på spidsen, intet fiktion fra min side, som beskrevet tidligere af dig.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #48   27. jul 2016 Han spørger til en førstegangsforseelse som kun inkluderer at føre en MC uden førerret til den.

    Du beskriver hvad der sker ved mindst 2 gentagelser og skærpende omstændigheder - så det er da fiktivt...?

    Jeg skal ikke være fortaler for at gøre noget ulovligt, men jeg vil absolut heller ikke opfinde konsekvenser for at skræmme folk.


  • #49   27. jul 2016 Hvis du sætter dig ind i afgørelser, så er der givet ret strenge afgørelser af dommeren ved første gangs forseelser.

    Politiet dømmer jo ikke, de optager de faktuelle omstændigheder, derfor kan du ikke sige det kun bliver 7000.

    Sagen bliver jo behandlet af jurister, der bestemmer straffen.

    Bliver han stoppet, så er det jo nok på baggrund af, at han har påkaldt sig unødig opmærksomhed.

    Men du må jo arbejde i en anden afdeling i politiet end jeg gør, siden du er så skråsikker.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #50   27. jul 2016 Så er tidspunktet kommet hvor jeg personligt, og helt sikkert også flere andre her i tråden, gerne vil oplyses for at blive klogere, så du skal være velkommen til at linke til nogle relevante eksempler på den slags afgørelser.

    Hvis vi andre tager fejl, vil vi hellere end gerne rettes - specielt til fremtidige referencer. Det er jo hverken første og nok heller ikke sidste gang det spørgsmål kommer op.

    Så lad os få nogle eksempler på bordet. smiley


  • #51   27. jul 2016 Læs nu svaret i mit link fra #37 og lad være med at komme med mere eller mindre kvalificerede gæt:
    Nu blev jeg efterhånden så træt af alle gisningerne vedrørende færdselslovens konsekvenser af at køre uden eller med det forkerte kort til en given mc, så jeg tillod mig at rejse spørgsmålet til politiet. Her er hvad, de svarede.

    'Hej Claus,

    Jeg har forespurgt vores sekretariat hvor de behandler sagerne og fået følgende svar:

    Jfr. Rigsadvokatens meddelelse om sanktionspåstande i færdselssager, kan de udlede, at der er tale om en formildende omstændighed på grund af kørekort til en anden kategori.

    Rigsadvokaten henstiller til at der anvendes følgende takster ved fx

    Kørekort til solomotorcykel - kører med sidevogn 2000 kr.
    Kørekort til bil - kører motorcykel 4000 kr.

    På baggrund af dette, og fordi sigtede har nogen kørselserfaring på lille motorcykel, sammenholdt med at forskellen mellem lille og stor motorcykel (rent ydelsesmæssigt) ikke behøver at være særlig stor, vil de afgøre sigtelsen med den milde forseelse til bøde på 2000 kr.


    Håber det er svar nok.


    Med venlig hilsen

    Mikael Larsen
    Politikommissær
    cid:image003.jpg@01C9A7B5.91BC0F70
    Østjyllands Politi
    Operativ Leder Færdselsafd.
    Indvalg: 8731 1010 - 3701
    Mobil: 22 69 10 84
    Email: mla006@politi.dk'


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #52   27. jul 2016 #25 - Ja det kan man kategorisere i samme tåbelige spor som at en eller anden hårdnakket påstår at kunne stoppe en knallert fra 50km/t på 5 meter.

    Kommer du snart og beviser det, eller skal vi bare konkludere at det var fis i en hornlygte? smiley

    Pengene ligger her stadig.


  • #53   27. jul 2016 Nikolaj; jeg har læst alle beskeder, opslaget og taget en selvstændig vurdering (som Dima tydeligvis ønsker) - mit svar er derfor;

    Glem bøden ! Du får den hvis du får den (og det er helt sikkert mere end hvad transport ville koste).
    Problemet er at du INGEN erfaring har ! D.v.s. at du er utrolig farlig for andre.
    Hvis du slår Hr. X ihjel, vil det koste dig (og en masse pårørende) en hel del mere end bøden. Jeg ved selv hvordan jeg ville have det hvis min, lad os sige far, blev dræbt af en ung knægt uden føreret .....

    Så vil du ikke være bare lidt klogere end du lyder i opslaget og lade en anden, med førerret, køre den hjem??


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #54   27. jul 2016 Åh nej... Endnu en der ikke har styr på loven.

    Amsvarsforsikringen gælder fint, og den kan ikke frafalde alene på grund af manglende førerret - ej heller er det nok til at de kan kræve regres.

    Stop nu ned at bilde fok det der sludder ind...


  • #55   27. jul 2016 Se her folkens og så lukker vi den her:) hva skal i ha til middagsmad?

    profilbillede
  • #56   27. jul 2016 Det handlede skam ikke om forsikring.. Penge er ikke et spørgsmål hos undertegnet - det handlet udelukkende om en retssikkerhed/retfærdighedsfølelse, når en uden erfaring/føreret er skyld i en ulykke, der i mit eksempel har døden til følge .....

    Det er der problemet er ..


  • #57   27. jul 2016 der er da ikk sket noget med mig endnu smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #58   27. jul 2016 #56 - Fair nok. Jeg har dog ikke samme mening.

    I min verden er førerretten ikke afgørende - det er opførslen derimod. Man kan sagtens finde idioter med kørekort, ligesom man kan finde temmelig fornuftige trafikanter uden. smiley


  • Nikolaj T
    Nikolaj T Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 8
    #59   27. jul 2016 Er altså ikke uerfaren, har haft bilkørekort 8 år og kørt alverdens knallerter og cross gennem hele livet. Så tror nu ikke nogen dør ved jeg køre en tur på 70 km. Hjem på den.... Var blot interesseret i og høre hvad det ville koste mig HVIS nu jeg blev taget i feks. En rutine kontrol smiley

  • #60   27. jul 2016 http://www.bt.dk/danmark/christoffer-slaar-alarm-over-vanvidskoersel-jeg-ville-skamme-mig-resten-af-livet-h

    Nu vi taler om idioter ..

    Jeg har selv rodet med alt der kunne køre, siden jeg var lille. Og jeg vil mene at der er nogle grundlæggende færdigheder, man får under kørekortet, som man ikke nødvendigvis lærer ved at være "fornuftig"..
    Men selvfølgelig.. Det er jo hvordan det enkelte individ opfører sig


  • #61   27. jul 2016 Lån/Lej nu bare en MC trailer og brug bilen, som du jo faktisk MÅ/KAN køre.

    Det andet du er på vej til er tåbeligt...


  • #62   27. jul 2016 Beståelsen af køreprøven betyder ikke at man har erfaring.
    Det lærer alle idag.
    Køreuddannelsen slutter ikke med køreprøven.
    Man er stadig en ung og meget uerfaren fører som har meget at lære endnu

    Faktisk vil jeg sige det er til fordel for færdsels sikkerheden at han kører første tur uden kortet.

    Så bliver der formentlig holdt mere igen på strækninger der ser frie ud. End hvis vedkommende også lige har fået sit pap i pungen


    Derfor er kørekortsordningen til 17årige med en +30årig passager også noget der er breeeeeed opbakning til


  • #64   27. jul 2016 Hold da op Nikolaj T, du har virkeligt ikke stået forrest i køen da der blev delt mental ligevægt ud hvad!? Folk prøver at fortælle dig, at det du er ved at gøre, er vanvittigt dumt, tag og vær voksen og ansvarlig og gør det rigtige! Få ejer til at køre den til dig, skaf en bil m/trailer e.lign. Alt andet end det du har gang i!

    Og nej, folk bliver ikke "snotdumme", eller hvilken betegnelse du nu har givet forskellige mennesker i denne tråd, af at de fortæller dig sandheden - Du har tilsyneladende brug for at høre den, da dine forældre ikke har været deres opgave voksen og fået banket almindelig sund fornuft ind i din neandertalerhjerne!(har du svært ved at læse og forstå det sidste ord, så send mig en PM, så klapper vi stavelserne sammen!) Klaphat....!


  • #65   28. jul 2016 Dima, bu vil jeg bestemt ikke sige at det er erfaring man kommer afsted med, men at det giver en erfaring du kun får derigennem ...

    Hvad du ser som "bred" opbakning kan jeg ikke bruge til så meget. Flere har været ude og tale imod det ("eksperter", fagfolk osv) - men det kommer ikke til at være emnet nu..

    Hvis man kørte fint uden, ligegyldig hvad baggrund måtte være, har man ikke bestået "prøven".. Jeg er sikker på at jeg f.eks. er en bedre jæger uden jagttegn (da jeg ikke tager chancer) end når jeg har bestået prøven .
    Eller at jeg sagtens kan styre en kran på en større byggeplads, selvom jeg ikke "må" - jeg tager det bare stille, så er det bedre end hvis jeg havde lov ??

    Jep, det giver god mening ....


  • #66   28. jul 2016 Faktisk kan man vel sige, at man bliver en dårligere trafikant når man har fået kortet....

    Det kunne godt forklare de mange færdselsuheld. Langt de fleste implicerede har jo kørekort smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #67   28. jul 2016 #66 - Logikken holder jo faktisk vand. Har man ikke kørekort, er chancen for at være impliceret i et færdselsuheld, stort set lig nul. smiley

  • #68   28. jul 2016 Ja, statistikken lyver ikke!

  • #70   28. jul 2016 Jeg har.

    Så sent som i morges undlod jeg at inspicere alle blinklys og kørelys inden jeg kørte ud fra min indkørsel.

    Og det er jo det samme som at køre uden føreret.


  • #71   28. jul 2016 Jeg har ikke!!! I hvert fald ikke i dag, men jeg har så heller ikke været ude at køre endnu, så jeg når det nok smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #72   28. jul 2016 #69 - Så din pointe er altså at os som har overtrådt loven en del gange og er blevet klogere, må IKKE give vores erfaringer videre, fortælle andre at det er dumt?

    Sorry, men jeg vælger at lade være med at gøre som du foreslår. smiley


  • Nikolaj T
    Nikolaj T Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 8
    #73   28. jul 2016 Mikkel #64
    Du er langt ude, og det du skriver er taget ud af en sammenhæng.
    Hvad angår mig personligt, er jeg altså ikke en 18 årig hvalp som du får det til at lyde som. Og angående mine forældres opdragelses evner tror jeg faktisk slet ikke du skal blande dig i overhovedet.
    Din kommentar er overhovedet ikke relevant for spørgsmålet tråden startede på. Så du er tydeligvis gået forkert....
    Min læse og forståelses evne fejler bestemt ingenting, så takker pænt nej til dit tilbud.
    Du kunne nu ha gavn af et kursus. For din læse evne er vidst ikke så god, da du kommentere på noget der slet ikke er spurgt om smiley


  • #74   28. jul 2016 Det hjælper hverken at kalde folk neandertalere, sige til dem forsikringsselskabet kan gøre regres, køre eksemplet ud af en tangent til kraner på byggepladser i hverdagen, eller gøre tråden til en fniseklub for provokatører der ikke formår at udtrykke sig klart på utvetydigt dansk

  • #75   28. jul 2016 De eneste indsigelser jeg har hørt mod kørekortordningen til 17årige, det er at der ikke er nogen godkendelsesordning for "myndige passagerer".
    (Det har tyskerne. I modsætning til engælderne og svenskerne. Dog vil der være krav til minimum 10 års kørekort samt at man ikke har klip i kørekortet)

    Har der været andre indvendinger mod lovforslaget hører jeg meget gerne lige hvad de går på?


  • #76   28. jul 2016 Ved du om ordningen også gælder MC?


  • #77   28. jul 2016 Det gør den ikke det bliver kun B

    Til gengæld arbejdes der på at få udbudt førerret til stor knallert og a1 for de 16-17årige også.


  • #78   28. jul 2016 ^^ Kun knallert- (30) og bilkørekort der ændres.
    Motorcykel er EU-regler, hvad angår alder for de forskellige størrelser.

    Dima; Tja, diskussionen skal IKKE handle om lovforslaget (nu godkendte lovpakke der træder i kraft pr. 1/10-16), selvom en del har været ude og forslå forsøgsordninger eller tilbagetrækning. Kun fremtiden kan vise hvad dette kommer til at betyde ..

    Hvad derimod angår mine eksempler mener jeg HELT bestemt at det kan sidesættes med spørgsmålet stillet i denne tråd ... Det går vel "ud på et"


  • #79   28. jul 2016 ... men godt for de 15-årige, at de igen kan køre på knallert! Som i min ungdom.

  • #80   28. jul 2016 Jeg går så ud fra der ikke har været andre indvendinger mod B17 førerretten, end det med godkendelsesordning af de 30+årige passager i stil med tyskland.


    Effekten af B17 førerretten vil først og fremmest kunne aflæses i ulykkesstatistikken for 18-21 årige bilister.
    Jeg er sikker på effekten i statistikkerne vil være lige så flot som i tyskland.

    Hvis ikke også endnu pænere.
    Dernede får de unge trods alt rendt hornene af sig på 45kmt knallert og a1 motorcykel inden bilen kalder.
    I modsætning til herhjemme hvor unge drenge lærer at "begå sig" i trafikken når de bliver 18 og kører rundt alene i bil eller med jævnaldrende der typisk ikke har andet erfaring end fra knallert, hollywood og playstation.
    Jeg ønsker ikke at diskutete noget, ville bare informations udveksle nu bolden var i luften


  • #81   28. jul 2016 Dima, det er da dejligt at du er så positiv - personligt er jeg LANGT mere negativ, hvad angår idéen i at køre bil som 17 årig.
    "At rende hornene af" vil jeg mene er et slapt argument .. Jeg kender til flere personer der har fået første motorcykel som 25-30 årig, hvor det for alvor skal være vildt (!) - så om man kan "drenge hornene af", mener jeg ikke..

    Og hvis jeg skal være ærlig, var mit mindset ikke klar til bil som 17 årig - med eller uden 30 årig ved siden af ...


  • #82   28. jul 2016 En 17årig under adult supervision vil alle dage være mere tilbageholdende end en 18årig der kører alene afsted.
    En 18årig der allerede har kørt pænt i et års tid vil givetvis være mindre tilbøjelig til at udvikle uvaner, end en 18årig der fra den ene dag til den anden får lov at køre personbil på egen hånd.

    Jeg kan ikke se hvordan det at 25-30 årige nybegyndere kører vildt, giver grund til at tro det ingen effekt har på folks mindset, at få gradvist mere ansvar.
    Det virker som om du har sat forkert fortegn et sted i din ligning.
    At folks mindset ikke er fuldt klar til ansvaret efter endt køreuddanelse:
    Det taler da netop for en oplæringsperiode under opsyn m.h.p. at få reduceret den risikovillighed / kådhed som begyndere udviser.
    Samt få accelereret udviklingen mod en rutineret adfærd i trafikken.

    At folk uanset alder kører vildt i starten.
    Det tyder da netop på at folk har horn som skal rendes af?


  • #83   28. jul 2016 Hehe fra simpelt spørgsmål til SHITSTORM og nu noget helt 3 hehe hold da kæft smiley

  • #85   29. jul 2016 Han skulle hellere tænke sig om, men det er som om han ikke vil høre efter.

  • #86   29. jul 2016 Sålænge jeg ikke har børn endnu go for it! Så render de da ihvert fald ikke rundt langs en vej hvor du kommer kørende smiley

Kommentér på:
Kørsel med bilkørekort

Annonce