{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.658 visninger | Oprettet:

Dårlig service?? {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi er kommet lidt i tvivl om hvilke rettigheder man egentlig har?
Min kone har købt en ny mc (Suzuki M 1800 R) og efter en bil ikke synes den skulle køre så meget blev forgaflen og tanken lidt ridset. Nu kommer det "sjove" så: forhandleren siger, at der går mindst 12 uger inden der kommer en ny tank og forgaffel da disse er i "restordre" som importøren siger. Jeg for står simpelthen ikke at en forgaffel og en tank er noget man skifter så hurtigt på en ny cykel at de kommer i restordre eller hvad er det der sker?????
Ydermere mener jeg, at hvis der virkelig er så lang tid på levering af originale reservedele skal kunden orienteres omkring dette allerede i købskontrakten istedet for at blive "bondefanget" på denne måde!!! Sluttelig er jeg af denne overbevisning, at køberloven siger at hvis ikke cykelens dele kan fremskaffes indenfor en anstændig tid (2-3 uger) kan man forlange at handlen skal gå tilbage.
Hvad er jeres erfaringer og meninger omkring dette??

Mvh
Poul


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig service??
  • #1   8. apr 2007 Har du prøvet at kigge på http://www.forbrug.dk/ . Du kan sikkert læse mere om dine rettigheder der ?....

    /Thomas


  • #2   8. apr 2007 det er lidt svært det der, for man kan ikke forlange at impotøren skal have samtlige stumper hjem til alle modeller... men selvfølgelig slid dele SKAL være hjemme. tanken kan man sige skulle være inden for de 3-4uger men en komp. forgaffel kan man godt forvente en mdr eller lidt mere.. sån gælder det ved næsten alle de andre impotøre..


  • #3   8. apr 2007 Det er jo ikke forhandlerens skyld at der er en bil der er kørt ind i cyklen. Og det er jo ikke lige noget der går i stykker tit - så derfor ligger det nok ikke på lager i danmark. Hvis det det nu havede været en fejl på cyklen der var årsagen mener jeg sagen var en anden. Men forhandlern kunne måske ud af goodwill låne din kone en anden cykel imens.

    Mvh Rasmus


  • #4   8. apr 2007 Det er meget normalt at de dele vi skal bruge til skadede cykler er i restordre , og det er jo ikk vores skyld. Vi laver ikk selv delene ude på værkstederne

  • #5   8. apr 2007 Hvis det var en garantisag der gjorde at den stod lang tid på værksted, så kan du forlange handlen tilbage. I det her tilfælde er der intet at gøre.
    Sådan er det når importøren ikke kan følge med efterspørgslen.

    Du skriver at forgaflen og tanken kun blev ridset, hvorfor så forlange at det bliver skiftet? Det kan jo lakeres, og hvis i absolut insisterer på nye dele (hvilket betyder at forsikringsselskabet har en større regning, som de så igen henter hjem på at forhøje præmien for MC'er), så kan der vel køres på den indtil delene kommer hjem igen...

    /
    Jesper


  • #6   8. apr 2007 Til michael

    Jo for forhandleren tjener næsten 20.000,- på at sætte delene på igen og købeloven skriver, at hvis man ikke er gjort bekendt med ekstrem lange leveringsdele på en serieproduceret mc så træder købeloven i kraft. jeg fornemmer også mange steder i øjeblikket, at mc forhandlerne iøjeblikket har så gode tider, at deres service er meget langt tilbage at ønske. Min kones cykel stod på deres værksted i næsten 14 dage inden de kontaktede taksatoren og det er altså kun småting der skal laves. Deres forklaring var at de havde så travlt i butikken men vil selvfølgelig også have reparationen på hendes. På deres værksted har jeg nu fundet ud af, står der over 25 cykler som alle skulle være afleveret til kunderne!!


  • #7   8. apr 2007 jesper:
    Forgaflen skal pakkes om så den skal skiftes, det samme er gælden for fodhvileren og tanken. Men det koster kr. 500,- at få en sådan sendt med fly fra Japan til DK og der lander 4 fly fra Japan i Kastrup hver dag så jeg forstår simpelthen ikke den lange leveringstid. Jeg er selv erhvervsdrivende og en sådan leveringstid eller service (som importøren) vil bare overhovedet ikke kunne accepteres!!


  • #8   8. apr 2007 poul: vis delen er i restordre ved fabrikken kan impotøren jo ikke gøre så meget..

  • #9   8. apr 2007 Køb en italienere så skal du se lang lev. tid, så er 12 uger ingenting, føles nærmere som om det var igår... smiley

    Du kan ikke klandre din forhandler for at han ikke har dele hjemme og slet ikke sådan nogle dele som ikke er sliddele...

    Er der nogen du skal klandre er det producenten i Japansland... alle de dele der bliver lavet bliver jo brugt til de nye modeller der skal på marked først og ja der er DK bare en dråbe i havet, så vi bliver bliver nogen af de sidste der får reservedele i verden... så hverken den danske importør eller forhandlers fejl.. men sådan fungere det desværre.. smiley

    Mvh Charlotte


  • #10   8. apr 2007 det er jo ikke forhaldleres skyld delene er i restordre.... det kan de jo ikke gøre så meget ved...

  • #11   8. apr 2007 Når det er en forsikringssag, så bestemmer taksatoren HVAD der skal skiftes. hvis han siger tank og forgaffel sksla skiftes, jamen så SKAL værkstedet gøre det. Og at delene (som der helt sikkert IKKE bliver solgt mange af) er i restordre, kan forhandleren jo ikke gøre for.

    Det forhandleren burde gøre, var at tilbyde en "lånecykel" mens reparationen står på.


  • #12   8. apr 2007 Hej Charlotte
    Men det er heldig vis blevet lidt bedere ved italienere, ja der var sidste år hvor det var helt galt, men det er blevet bedere..


  • #13   8. apr 2007 Pakkes om? Mener du at den bare skal have skiftet pakdåser, for det budre værkstedet kunne klare.
    Som der er skrevet andre steder i tråden, så er det ikke forhandlerens skyld at delene er i restordre.
    Det kan enten skyldes fabrikken (suzuki) ikke ser DK som et land der er vigtigt nok, eller at importøren ikke kan få fingeren ud af røven.

    Nu er det jo sådan, at der findes flere M1800 på lager i DK, så du kan høre forhandleren om mulighed for at få reservedele fra en anden MC, kender en der fik det gjort ved sin GS 500. Der skruede de den pågældende del af en GS'er der var spritny.

    Men at brokke sig over forhandleren og blive sur nytter intet.
    Kan dog stadig ikke se hvorofr tanken skal skiftes hvis den kun har fået ridser...


  • #14   8. apr 2007 Da min hawk røg i jorden var det ikke prisen for en ny tank der skulle tælles med, men hvad det kostede at få den gamle lakeret om. Det var ikke taksatoren der bestemte hvad der skulle skiftes. Mekanikkeren gennemgik den sammen med ham, og fortalte/viste defekterne.

  • #15   8. apr 2007 Jesper:
    Ja det er ikke kun taksatoren der bestemmer det er en blanding af ham og mekanikeren der bestemmer..


  • #16   8. apr 2007 Lars: Også det jeg skrev...

  • #17   8. apr 2007 Jesper: nå ja smiley

    Hekto (Ballogna) B: det er blevet bedere, men ja sidste år var det helt galt.. men sliddele er ved at være på rette køld. men selfølgelig feks. en komp. forgaffel kan godt tage noget tid..


  • #18   8. apr 2007 jeg vil ikke kalde det dårlig service af forhandleren, hvor mange m1800 er der mon solgt i lille danmark og hvor tit sker det at forgaflen og tank skal skiftes på en 14 dage gammel mc. tro mig hvis forhandleren kunne bestemme var jeres mc allerede lavet, ingen værksteder gider ha en mc stående på værkstedet mere end højst nødvendigt. at det tager så lang tid er vel ganske enkelt fordi at i japan sadler man ikke samme dag man skal ride, ting tager den tid ting tager, jeg har engang måtte vente på en skide startkontakt til min honda i 3½ mdr og både importøren og værkstedet gjorde hvad de kunne for at få delen hjem


  • #19   8. apr 2007 Jeg giver Poul fuldstændig ret, Det er simpelthen en slap holdning, fra mc importørene/forhandler her i landet.. når man kommer med et problem til dem, står de bare der med deres arrogante holdning " Den er i rest ordre" Uden at gide undersøge sagen, om man kunne skaffe det eks. fra tyskland eller et andet sted. Der findes nok ikke andre faggrupper, end mc forhandler, som har så elendig service.. Hjemtager nye modeler men kan ikke reparere dem...
    Charlotte evighedssingle fra amager... Hvad snakker du om?? Manden har selv mc fra Italien... Men nu sidder du vel der og vogter igen om der er nogle der fryses.. fordi de genere jeres annoncører...
    har selv prøvet, at skulle have nogle dele hjem, hvor forhandleren gav importøren skylden, for at der ikke var orden i sagerne og importøren gav fabrikken skylden for at dække over forhandleren... Som i sidste ende havde glemt at bestille de reservedele hjem....
    Mvh..


  • #20   8. apr 2007 Købeloven siger også at der ikke må være til væsentlig ulempe for KØBEREN, altså dig Poul...og hvis du skal vente 12 uger, før stumperne kommer og er monteret så jag...så er "halvdelen" af sæsonen næsten gået.. hehe...

    Du skal finde ud af hvad der er "inden for rimelig tid" når det kommer til mc-forhandlere og det at skaffe reservedele.

    Ellers her er noget gratis advokatrådgivning:
    (link fjernet)

    - Snak lige med en advokat om det så du kan se hvor du står, det er nemmest frem for at man gætter sig frem til noget og ender med at blive uvenner med forhandleren.


  • #21   8. apr 2007 Triko og Per: bare fordi i ikke kan se impotøren ikke gør noget betyder det ikke at de ikke laver noget, faktisk gør de alt hvad de kan for at få res. dele hjem, og som Charlotte skriver er danmark ikke et stort land, og kan godt blive overset.. Men jeg vil godt love jer at impotørene også prøver at få dele hjem fra de andre impotøre i EU. De er jo også intereseret i at få jer alle ud og køre..

  • #22   8. apr 2007 Hekto: Ved at vi har haft problemer med ducati med at få de rigtige dele hjem og når det så endelig kom var de ikke skåret korret til, hvilket desværre førte en meget sur kunde, som vi endte med at måtte sige til at han måtte køre sit l*** til en autoriseret ducatiforhandler, (det var efter han havde svinet os til STORE mængder) hvor han brokkede sig over der var endnu længere ventetid, hvilket jo ikke var vores problem... Altså ducati'er er fine maskiner, men også meget specielle, hviklet igen føre til en del problemer med dele, desværre.. smiley

    Triko: Nej jeg sidder ikke og holder øje med hvem der skal fryser, har endnu ikke gjort mig brug af at fryse folk, da det mine øjne ikke har været nødvendigt, da folk generelt har taget det pænt når jeg har givet dem en advarsel.... Men du kan da godt blive den første jeg fryser... hehe

    Mvh Charlotte


  • #23   8. apr 2007 Synes íkke det kan siges bedre end Triko siger det "Der findes nok ikke andre faggrupper, end mc forhandler, som har så elendig service.."

  • #24   8. apr 2007 Triko og Rasmus: Hvis i er så utilfredse med servicen fra MC-faggruppen, så lad være med at støtte dem. Kan dog ikke nikke genkendende til den generelt dårlige service.

  • #26   8. apr 2007 hvis det havde været en garanti sag, dvs. noget der gik i stykker uden jeres indblanding kan man kræve en handel skal gå tilbage.

    Hvis det er jer selv der baldrer cyklen (eller en bil eller hvad det nu var) så kan i ikke kræve noget som helst af forhandleren. Hvis i er utilfredse med servicen kan i jo altid prøve at finde en anden, selvom i den her sag vil det nok ikke gøre den store forskel medmindre de er villige til at tage dele fra en fabriksny lager cykel og bruge på jeres maskine.

    Så, better luck next time.... og vær glad for der ikke skete din kone noget i uheldet

    Mvh/Henrik


  • #27   8. apr 2007 Kan udemærket forstå at forhandlerne ikk kan gøre noget ved at de ikk kan skaffe en del hjem fordi den er i restordre ved fabrikken, det er bare deres ligegyldige atitude der pisser mig af...!

  • #28   8. apr 2007 rasmus >> har aldrig fået reppet en cykel ved forhandler men har da købt diverse reservedele og udstyr... har aldrig oplevet en ligegyldig attitude hos nogen af dem (handler mest hos enghave samt stevens)...

    måske har det også noget med sin egen atitude at gøre??

    Mvh/Henrik


  • #29   8. apr 2007 Rasmus: så er det da den forkerte forhandler du bruger, vis du mener du bliver dårlig serviseret... man bestemmer jo selv hvad for en forhandler man bruger..

  • #30   8. apr 2007 Rasmus: så er det da den forkerte forhandler du bruger, vis du mener du bliver dårlig serviseret... man bestemmer jo selv hvad for en forhandler man bruger..

  • #31   8. apr 2007 hov smiley

  • #32   8. apr 2007 Nu er jeg fra den anden ende af landet så kan ikke udtale mig om de forhandlere. Men det har sikkert noget at gøre med om det er aut. forhandlere eller steder som mc-huset og andre... For jeg er i hvert fald færdig med at komme ved sådan nogle forretninger. Magen til dårlig service skal man lede længe efter! F.eks jeg skulle have drosling til min cykel og bestilte det ved mc huset og det trak ud og trak ud, de havde glemt det, deres "forbindelse" havde smidt stel nr væk og jeg ved ikke hvad! Efter 3 måneder kunne jeg så bare ikke komme i kontakt med det (mail eller telefon), så skrev jeg en mail at aftalen ansås for brudt og jeg handlede et andet sted. Og sådan synes jeg man har hørt alt for mange historier om mc verdnen og det jeg så siger er bare at det sq ikke havde gået i andre brancher, så forstår ikke hvordan sådane butikker kan overleve! Men dem om det, jeg har i hvert fald gjort mig mig erfaring.
    Og jeg har altså (efter min mening) altid været fair og forstående, men der er jo en grænse!
    Mvh Rasmus


  • #33   8. apr 2007 Det undrer mig ikke hvis forhandlerne har svært ved at skaffe reservedele til relativt nye modeller. Men ellers prøv at høre ad i udlandet som sagt.

  • #34   8. apr 2007 For at diskussionen ikke skal tage en skæv retning vil jeg skynde mig at tilføje at det ikke kun er forhandlerne jeg synes er sløve i optrækket. Importøren siger at en forgaffel plus en masse andet er i restordre på en ny cykel?? En forgaffel er jo nok ikke det der bliver skiftet mest eller for den sags skyld en tank??? Hvis der var ordentlig service ringede forhandleren til Suzuki Japan og fik dem til at sende en forgaffel og en tank som med fly ville være i DK dagen efter mod en merpris på omkring kr. 500,- - 1000,- som jeg ville være mere end villige til at betale. Jeg har forelagt dette for forhandleren og det kom helt bag på dem at man kunne gøre sådan men ville selvfølgelig spørge importøren om dette. Det går godt for mc-branchen nu men man skal altid have i baghovedet at der kommer også nedgangstider!!!

  • #35   8. apr 2007 tror desværre ikke det er så nemt som du siger.... hvis den danske importører prøver at få japanerne til at sætte en forgaffel og tank i forreste række på produktionslinien, så vil de sku kun grine af dem

  • #36   8. apr 2007 Var i samme situation for nogen tid siden og først da jeg "truede" med selv at få delene hjemfra udlandet fandt forhandleren en lånecykel så jeg ikke skulle gå når der kunne køres, men det var forhandleren der hjalp mig og ikke Suzukiimpotøren der tilsyneladende glemmer st have en slags lager til de solgte modeller.
    Der må, selv for en mcimpotør" være fantasi nok til at der sker skader ellers var forsikringerne vel ikke så dyre.


  • #37   8. apr 2007 Kunne du ikke prøve en anden Suzuki forhandler? Måske det kunne hjælpe lidt??

    Garantien gælder alle autoriserede Suz. værksteder...



  • #38   8. apr 2007 Importøren eller forhandleren viser vel lidt god vilje og skruer lortet af en ny maskine, så du kan få nogle stumper på din.... Det er ihvertfald meget normalt i mange andre brancher hvis leveringstiden synes ubærlig lang.... Der kan selvfølgelig gøres meget hvis de VIL hjælpe dig.... Men de er nok lidt bange for at det danner præcedens.... Så tror alle jo de kan få god behandling... Ha ha

  • #39   9. apr 2007 Hej
    Tusinde tak for alle svarene. Jeg vil nu få fat i en anden forhandler og derigennem prøve at mindske ventetiden. Måske vil en anden forhandler også kunne give min kone en "låne"cykel i ventetiden for dette er simpelthen for meget. Importøren er efter min mening ligeså dårlig som den tidligere Aprilia importør TMP!!!!!


  • #40   9. apr 2007 Sidenote: Det er stadig den samme Aprilia importør... De har bare skiftet navn smiley

    Til det med at tage fra en anden cykel i butikken... Så tror jeg kun det er noget de er villige til, hvis det er en garanti-sag. For i mange tilfælde har de cyklen i en eller form for konstellation og derfor ejer importøren stadig cyklen. Så kan de sagtens tage fra den udstilte. Ejer de selv cyklen og er det ikke en garanti-sag tror jeg du får svært ved at få dem til at skrue i deres udstilte cykler.

    Og sådanne reservedele tager bare lang tid at skaffe. Sådan er det. Da jeg købte org. gaffelbroer tog det også 4 uger fra Kawasaki. Men jeg fik en ca. tid og den holdte nogenlunde. Man kan så altid vende tilbage efter de 4 uger, hvis der ikke er sket noget og sige "hør, hov kamerat!"
    Det med at stå over nakken på forhandleren for at han skal hive i importøren hver dag bliver både du og forhandleren træt af og jeg tror aldrig der kommer noget godt ud af det.
    Og hvis de skulle til at sende stumper til dig med fly fra Japan. Hvor mange ville så ikke lige kræve det samme, når de fandt ud af det nummer? Nej, lad nu skibet kommme i land og hvis den så ikk har dine stumper med, så slå godt og hårdt i bordet.

    Jeg tror det er bedst at slå koldt vand i blodet og så erkende realiteterne. De er ikke altid lige rare, men man lærer at leve med dem smiley


  • #41   9. apr 2007 ja TMP har skifted navn og direktør... og hedder nu ITAGO.. smiley

  • #42   9. apr 2007 han er også udskifted.. smiley så bare rolig.. ham vi har nu er meget mere prof....

Kommentér på:
Dårlig service??

Annonce