{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.388 visninger | Oprettet:

Vask af Motorcykel {{forumTopicSubject}}

Hej derude

Nu hvor sæsonen er er meget tæt på at slutte for i år, så skal den dejlig maskine i vinterhi, nu er det bare sådan at jeg ikke rigtig har adgang til at vaske maskinen selv uden at jeg skal ud på en længere tur, med chance for at den bliver beskidt igen.

Så mit spørgsmål er, hvor vasker i andre der ikke har adgang til egen vandslange eller andre vaskeredskaber hjemme jeres maskiner? går jo ikke jo ikke helt at smide den i en vaskehal til biler smiley

Har set der er vaskepladser rundt omkring, men personligt har jeg ikke kunne finde nogen her i mit område (Herning), eller også har jeg ikke kigget godt nok efter...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vask af Motorcykel
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #1   17. nov 2022 Så længe der ikke er salt på vejene, sker der intet ved at den bliver en smule nusset efter den er vasket.

    Det er svært at sige hvad du helt præcist kan gøre, uden at kende situationen.


  • #2   17. nov 2022 En spand med sæbevand og en klud ellers svamp, og så en aftørringsklud til at tørre den igen.. Det kan vel tranporteres de fleste steder hen uden de store problemer, og vasken kan vel foregå de fleste steder.. Ser ikke helt problemet..

  • #3   17. nov 2022 Plejer man ikke at anbefale to-spands metoden. En spand med sæbevand og en spand kun med vand. Hver gang kluden med sæbe har været på MC'en bliver den lige kørt igennem spanden med vand. Skift gerne vand undervejs. Måske bør man starte med "sjaske" hele motorcyklen over med vand og sæbe evt. med en blød vaskebørste inden.

  • #4   17. nov 2022 På Guldborgvej 2-4 i Herning kan du vaske selv eller på Dæmningen 21

  • #5   17. nov 2022 Let snavs fjerner lampeolie nemt, sørg blot for at have klude nok. Giv den et lag vintervoks bagefter, det er typisk også på petroleumsbasis ligesom lampeolien, så den behøver du ikke tørre i bund, blot til ren overflade;-)


  • #6   19. nov 2022 EN rimelig god løsning kunne være bare noget "cykelrens - spray". Når det er påført så gentag behandlingen med vand og du har en nææsten ny maskine smiley

  • Holm
    Holm Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Svar: 24
    #7   23. nov 2022 Nu skrev du ik hvilken kommune du er i.. - men i KBH. området har jeg brugt den her mange gange.. - men jeg mener at de lukker for den så snart at frosten nærmer sig. Der er tale om en højtrykspuler der koster kr. 20.- pr gang. OG.. så lige en henvisning. Som ordet siger, - HØJTRYKSPULER - det vil sige at der er pænt blæs på. Lad være med at spule hjulnav.. - eller andre steder på motor & deslign.. da det vil være ret surt at fylde hjul-lejer eller motor med vand.. - f.eks. måske på gr. af slidte pakdåser. Og da du måske ikke ved det, så er så´n en ka´l to-hånds betjent. Der var nogen der fik sig en griner over en gut der mente at den var en-hånds betjent. Han fik håndtaget lige i skallen.. ( https://www.google.com/maps/place/Bibliotekvej+56,+2650+Hvidovre/@55.641392,12.4697828,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x4652541e08ace36f:0x3c823a0a7e9e6820!8m2!3d55.641392!4d12.4697828

  • John K
    John K Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 1 Svar: 2
    #8   26. nov 2022 Mens jeg havde mc vaskede jeg den efter metode beskrevet i FDM-bladet motor.
    "Ren bil uden vandpjask" - artiklen står i Motor nr 9 fra 2016.
    Det virkede fint, men kræver lidt indkøb af diverse udstyr.

    Artiklen kan findes via siden: https://fdm.dk/motor/motor-arkiv
    Det kræver medlemskab. Måske kender du én, hvis du ikke selv er medlem.



Kommentér på:
Vask af Motorcykel

Annonce