{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ABS eller ikke ABS
  • #1   7. maj 2008 Jeg var ude på en prøvetur på en abs-cykel sidste år.
    Jeg fandt et stykke lille vej med lidt grus på asfalten og skulle jo prøve.. Jeg var lige ved at skide i bukserne men hold kæft det virker. Jeg kunne ikke li måden det virker på, men det virker. Jeg syntes den "huggede" meget, men det er vel sådan ABS'en virker :P.

    Så hvis du har pengene ville det være pengene værd, jeg kunne forstille mig at det var helt kanon i vådt føre, hvis man skulle bremse meget meget hårdt....
    Så GO herfra smiley


  • #2   7. maj 2008 ABS er godt og virker der hvor man virkeligt har brug for dem - i panikopbremsninger. Du må selv vurdere om de ekstra 20k er den ekstra sikkerhed værd.

  • #3   7. maj 2008 Syntes bestemt du skal vælge med.... kører selv kawasaki z 750 med abs og er fuldt ud tilfreds....det kommer i nærmer fremtid på racer cykler også..... det fremtiden og bestemt pengene værd.

  • #4   7. maj 2008 Rigtig mange tak, jeg har ikke en mc med ABS endnu, men har da prøvet at teste den i bilen nogle gange og ja det hugger lidt, men det er vist helt normalt

  • #5   7. maj 2008 Synes godt nok at 20.000 lyder af meget....selvfølgelig kan man ikke sætte kroner og øre på sikkerhed, men der skal dog også være en grænse

  • #6   7. maj 2008 Jeg mener at jeg ikke har prøvet en mc med ABS

  • #7   7. maj 2008 De 20.000 er også foreskellen mellem 2007 og 2008 modellen. Jeg tror ikke at der er nogen foreskel, men sådan er det jo

  • #8   7. maj 2008 Se denne video, hvor en person på en V-Strom med ABS bremser max:
    http://www.youtube.com/watch?v=3d6iu-1WFxw

    Det turde jeg ikke på min, der ikke har ABS.


  • #9   7. maj 2008 For det meste tror også at cykler med ABS bremser med en 25% eller sådan noget på modsatte bremse af hva med trykker. Det er ihvertfald mega effektivt på den gamles BMW.
    Er selv ret imponeret af ABS systemet, men jeg har nu ikke selv betalt for at få det smiley


  • #10   7. maj 2008 Det ser ud til at virke rigtigt godt

  • #11   7. maj 2008 Jeg er lidt overrasket over at der ikke er en masse der synes jeg er helt til grin over at overveje at have ABS på min mc. Forhandleren synes ikke at det var nødvendigt, men han skulle måske bare sælge sidste års model.

  • #12   7. maj 2008 Snup dog den gamle model med 78hk og ABS. Den er 10K billigere end S2 uden ABS, og finishen er højere på den gamle model. Og det er muligt at få den op på 98hk igen.

  • #13   7. maj 2008 (link fjernet)

  • #14   7. maj 2008 Jeg har overvejet den, men hvis jeg skal sælge den igen om et par år, så er det den gamle model og vil sikkert være sværrere at sælge.
    Tror jeg


  • #15   7. maj 2008 Det ser sgu skægt ud, sådan en anordning vil jeg også have. Men det viser tydeligt styrken i systemet

  • #16   7. maj 2008 Det ser ud til at beslutningen er taget, der er positive tingat sige om det, ser det ud. Altså bortset fra prisen, men det er jo billigt sluppet, hvis man får brug for det bare en gang

  • #17   7. maj 2008 Jeg har netop prøvet begge cykler - FZ6 S med og uden.
    Jeg er startet på mc i 06 på en FZ6S uden ABS og konen købte en ny med ABS ( første model med ABS ) efter ca 5000 km, hvor jeg kontra min lidt sprøde kørestil, havde prøvet et par beghjulsudskridninger mm, fik jeg lov at køre et par dage på hendes med ABS. En verden til forskel. Ingen udskridninger, men bare kontant bremse uden dikkedarer. Jeg valgte at ville skifte til en mc med ABS og købte bl.a derfor min nuværende bimmer. Har flere gange kørt med andre, der har haft problemer i regnvejr med udskridninger/baghulsblokeringer. MEN ikke på bimmeren, den bremser bare. På bakkeåbningen kørte jeg ved siden af en Honda, der ved en pludselig opbremsning nær var kørt ind i dem foran, fordi baghjulet blokerede op gled i regnen - men ikke bimmeren, den bremsede uden problemer - og jeg havde en bag på.
    Du skal selvfølgelig selv vurdere, eller prøve det - men det virker.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #18   7. maj 2008 Er man ny motorcyklist som sætter sikekrhed højt og ikke besidder den vilde erfaring - så skal og bør man vælge ABS.

    Men det er langt fra det samme som at jeg selv vil have det.
    Jeg ved godt et ABS system har visse begrænsninger, som f.eks at det kun tager højde for hjulenes indbyrdes rotationshastighed, men så skal man ikke kalde det ABS. På en motorcykel kan man med rette snarere kalde det "bremse assistent", efter min mening.

    Argumenter for er nemme at finde - og imod er svære at finde.


  • #19   7. maj 2008 abs.. hmm de 20tusind er i min verden bedre givet ud til kørekurser så man kan lære at bremse effektivt uden abs..
    men selvfølgeligt er det de små marginaler der tæller når man parkerer den i siden på en varebil...


  • #20   7. maj 2008 Nemlig og det er da skide billigt HEHE, men jeg har nu også tænkt mig at melde mig til kørekurser. Jo før jo bedre

  • #21   7. maj 2008 med mindre du vil lege på din mc såsom stoppies mm så køb en med abs, ingen skam i det....

  • #22   8. maj 2008 Jeg vover en påstand!

    Hvis ikke man ligefrem ligger og kører baneræs flere gange pr måned, vil man altid have gavn af ABS, hvis man skal panikbremse!

    Det er fuldstændig det samme med biler-en hvilken som helst urutineret eller meget rutineret kan bare hamre bremsen i bund og hold den der. Det går ikke uden ABS!!!

    Dog vil jeg anbefale alle at prøve at bremse så hårdt, at ABS-en træder i funktion. Det føles som om alt er ved at ryste fra hinanden, og det er godt at vide, så man ikke slipper bremserne i bare befippelse:-)


Kommentér på:
ABS eller ikke ABS

Annonce