{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.241 visninger | Oprettet:

Jan L
Jan L
Tilmeldt:
11. aug 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3

ABS eller ikke? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er ny herinde og skal til at købe min første MC, men er lidt i tvivl om jeg skal købe med ABS?
Det er en Kawasaki ER6-F, som jeg overvejer at købe. Er det ikke en ok begyndercykel?

Da jeg tog kørekort, og vi skulle lave katastrofe- opbremsning på bane, var der en som røg ned pga et blokeret forhjul.
Det er jeg selvfølgelig ikke interesseret i at prøve, men det sker måske heller ikke når der ligger lidt mere erfaring bag?

På forhånd tak.
Hilsen Jan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ABS eller ikke?
  • #1   26. sep 2008 Har du mulighed og råd, så tag med ABS.

  • #2   26. sep 2008 Min Bandit er med ABS og det er jeg sgu glad for... Har heldigvis ikke haft behov for det endnu, men jeg kan ik rigtig forestille mig andet end det er en fordel. Dog har jeg lagt og forsøgt mig med nogle hårde opbremsninger, og der kan man sagtens mærke at den træder i funktion smiley

    - Og som det også bliver nævnt, så er der jo lige det med gensalgsværdien!


  • #3   26. sep 2008 Det er selvfølgelig fristende billigt at købe uden ABS, men jeg har haft en mc med og en uden ABS... Og man har MEGET mere tryghed ved en bike med ABS...

    Så har du råd, så køb med ABS, det vil du ikke fortryde smiley


  • #4   26. sep 2008 samme princip som med et kondom, heller have og ikke skulle bruge, end at skulle bruge og ikke havet

    PS. det du spare ved fra vælge abs, for ikke meget kåbe for ved styrt smiley


  • #5   26. sep 2008 Klart med ABS.. Det er pengene værd...
    Jeg er glad for at der er abs på min..


  • #6   26. sep 2008 Jeg har selv en ER-6F med ABS og jeg har ikke fortrudt at bruge de ekstra penge, for det har reddet mig fra en røvtur. Jeg har også haft en mc uden ABS og der var jeg da mere forsigtig med bremsen end jeg er nu.

    Og så er det også en god maskine du har valgt. Den er dejlig nem at håndtere og ikke for hidsig. Selvom jeg er på mit 8 år mc-kører, så er det en sjov maskine - især på de små veje.


  • #7   26. sep 2008 hvis det virker halv så godt som mit ville jeg ikke undvære det.. fik i sidste uge prøvet det i pisse regn vejr.,..det duer...
    og så kan det slåes fra, hvis man skal køre bane feks,,,
    men jeg ville vælge det...


  • Claus S
    Claus S Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 36
    #8   26. sep 2008 Den største nyskabelse til motorcykler. Burde være lovpligtigt på alle gadecykler, men det er desværre utopi.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #9   27. sep 2008 Som Carsten siger.

    At skulle undvære stoppies, dur heller ikke for mig... smiley

    Men for den uerfarne er ABS en fin ting, ligesom airbag i tøjet og styrtbøjler på siden af MC'en, og veje med max 1mm niveauforskel, og kun at køre i tørvejr, og kun at køre ligeud og og og og....


  • #11   27. sep 2008 don T
    jeg har heller ikke savnet det før, fik det jo ligesom først på min forrige MC og jeg prøvede på den hvordan jeg var nødsafet til at lave en ret vild undvige manøvre med fruen på bagsædet, er sikker på at det ikke var gået uden og at jeg havde smidt begge modellerne på vejen. smiley
    ville ikke undvære igen..


  • #12   27. sep 2008 du skal helt sikkert have abs. der er faktist en del brugte er6f til salg. eller vil du købe ny.

  • #13   27. sep 2008 Jeg overvejer selv kraftigt en ER-6n som den næste maskine, og det bliver nok helt sikkert med ABS igen, så er familien også mere tryg smiley

  • Jan L
    Jan L Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
    #14   29. sep 2008 Hej
    Tak for alle de gode kommentarer.
    Det ser jo ud til at jeg bør købe mc med ABS, det var egentlig også min første indskydelse.
    Jeg har godt nok ikke prøvet en ER6 endnu, så jeg ved jo heller ikke om det er den rigtige for mig, den er jo ikke så sporty.
    Ellers kan jeg godt lide en thundercat, men den er muligvis lidt stor som begyndercykel, eller hvad mener i?
    Desuden er der jo heller ikke ABS.


  • #15   29. sep 2008 Definer "sporty"
    ER6 kan sagtens følge med dem der her et mere sportslig udseende.


  • #17   29. sep 2008 Der kommer nye ER-6'ere i 2009.

    F modellen har fået et look der mindre en del som ZX-6
    http://www.totalmotorcycle.com/photos/2009models/2009-Kawasaki-Ninja650Rf.jpg


  • Jan L
    Jan L Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
    #18   29. sep 2008 Mente at der er andre mc´er, som har et mere sportsligt udseende og at man sidder meget oprejst på ER6-F. Optræk og køreegenskab tør jeg ikke at udtale mig om.
    Jeg prøvede en CBR 600 F4 i dag, som jeg bedre kunne lide kørestillingen på.

    Hilsen Jan


Kommentér på:
ABS eller ikke?

Annonce