{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu en konkurs i mc branchen
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   16. sep 2014 Det er også al den handel på Internettet!

    Not....


  • #2   16. sep 2014 Nej det skal sq ikke have skylden alene det er helt sikkert.

    Men det kommentar ville komme før eller siden haha


  • #3   16. sep 2014 Det er trist, at endnu en må dreje nøglen om - men skal vi ikke gætte på konkurssalg ved Brdr. Jensen i den nærmeste fremtid.

  • #4   16. sep 2014 Jo køber de ikke snart alt op efterhånden smiley

  • #5   16. sep 2014 Fordi ingen vil gi den pris et service koster vel

  • #6   16. sep 2014 Ja eller fordi at DK er et alt for afgiftsplaget land.

  • #7   16. sep 2014 Nu vi er inde på det Thomas - er der noget nyt om afskaffelsen af registreringsafgift? eller var det bare et kortvarigt mediestunt?

  • #8   16. sep 2014 Ha den skal jeg satme se ske før jeg tror på det.

    Har intet hørt om det heller


  • #9   16. sep 2014 Hm, det var noget der kørte rundt på facebook en stund, tror det var tilbage i maj. Liberal Alliance der ville kæmpe for at få afskaffet registreringsafgiften, samtidig læste jeg mig til at den måde det skulle kunne lade sig gøre på var hvis de fiksede noget "betal for kørte kilometer" som en slags erstatning, hvor mange mente at det var Danmark simpelthen ikke klar til.
    Men har ikke hørt eller læst noget om nogle af disse siden, så.. det er nok bare fis og løjer!


  • #10   16. sep 2014 hvis det er så svært og drive forretning hvordan kan brdr jensen så blive ved? måske fordi de gør det rigtigt og de andre tror at ting sælger sig selv?

  • #11   16. sep 2014 Alle kan jo ikke gøre det ens og lige godt og have samme økonomi. Men for hver gang der er én der lukker, bliver de resterende jo "stærkere"

  • #12   16. sep 2014 Nu ved jeg slet ikke om jeg er helt på vildspor, men jeg har gud ved hvor mange gange tænkt, "hvordan i al verden kan denne her forretning løbe rundt", når jeg er gået ud af flere MC-forretninger/værksteder. Lige så mange gange har jeg tænkt, "det må være mit usympatiske ydre" eller "ligner jeg en fattigrøv?", når jeg har stået i en MC-udstilling og spejdet efter personale, der kunne hjælpe mig.

    Nu har jeg jo ikke været i alle forretninger i DK, men kun i Friis MC i Horsens og MC-Huset i Herning en der med det samme kommet en som ville høre, om der var noget han/hun kunne hjælpe med. Ellers er mit indtryk i udpræget grad, at jeg har været til ulempe ved min tilstedeværelse. Kunne det evt. også have noget med det at gøre :-). Jeg kan natuligvis have været uheldig og vores erfaringer er nok ikke de samme.



  • #15   16. sep 2014 Der er vist mange ting der spiller ind ... Holbæk. Det har vist også meget at gøre med at de forskellige forhandlere ikke har noget specielt at byde på, ud over den "forhandler pakke" de nærmest bliver pålagt af importøren ...

    Det ser flot ud med Nye cycler I vinduet, men det er faktisk en så dårlig forretning, at man ofte kører 2 regnskaber, et for drift, og et for cycler, da handlen med cyklerne ikke er noget der giver overskud.. Men forhandleren skal have en god bankgaranti, da han for det meste er pålagt at købe en vis mængde Nye cycler hvert år ..

    Alle kunder vil grene ha´lidt rabat, en ny hjelm med I prisen når man køber en ny cykel osv osv .. Er man så bare lidt "uheldig" at nogle af de cycler man købte som forhandler, ikke liiige var IN det år, ja så falder salgsprisen .. Ny tjener du ikke mere, nu sætter du til !! ...

    Så skal du tjene dine penge på service på værkstedet !! .. SÅ tænker man ; jamen jeg sælger sgu en masse udstyr !! .. johh .. men hvis du har 40% på at sælge en MC buks til 1100 kr, så tænk lige hvor mange bukser du skal sælge om måneden bare for at give mekanikkeren sine 28-30.000kr I løn om måneden ..

    OG som Søren siger; hvis man så tilmed er noget slatten over for sine kunder !! ..


  • #16   16. sep 2014 Søren T

    Det er der altså også hos Enghave motor og hos Aagesen Motorcykler her i københavn. er der altid en sælger bag disken


  • #17   16. sep 2014 Tror deres største problem var at økonomien var så skidt at alle deres leverandører til sidst forlangte betaling forud, så er det svært at drive forretning for de kan jo ikke tillade sig at bede kunderne betale forud for en reparation, og folk gider ikke vente mange måneder på at de havde råd til at købe de dele de skulle bruge, min kammerat matte vente ca. 6 mdr. på at få skiftet bundkåbe, tank, bremsegreb + det løse på sin SV1000S sidste år, helt almindelige dele som Rizoma crashpads og SV1000 tankpad var de flere måneder om at få hjem, og der var ikke noget med at ringe og give besked om de mange forsinkelser, med den "service" er vi bedre tjent uden sådan en forretning efter min mening, jeg kunne aldrig drømme om at have ladet dem lave noget som helst på min cykel med alle de skrækhistorier jeg efterhånden havde hørt om dem.

  • #18   16. sep 2014 Jeg synes ihvertfald at ved Rydbergs mc og bikeshoppen er servicen i top.

    Derimod var den oftest møg elendig og meget mangelfuld ved Frankies og det samme ved Harry's motorservice.

    De sidst nævne gik jo så også konkurs, dog overlevede Harry's bare i nyt selskab


  • #19   16. sep 2014 link.

    kom med et link .


    mvh


  • #21   16. sep 2014 Også der jeg så den Busa

  • #22   16. sep 2014 Det er egentligt meget simpelt - Hvis butikkerne skal klare sig imod internet handelen på længere sigt, så kræver det blandt andet optimering af deres vareflow, kort sagt er butikkerne nødt til at gøre sig klart at avancen pr. solgt enhed slet slet ikke ligger så højt som den gjorde for bare 10 år siden. Pengene skal tjenes på flere solgte enheder, en bedre aftale med leverandører om større rabat, grundet større kvantum, skal naturligvis følge med.
    Ovenstående kan ikke alene gøres ved salg i en fysisk butik, men derimod skal en stor del, oftest minimum 50%, foregå via online salg.

    Der er heldigvis mange butikker der har forstået ovenstående, men samtidig også alt for mange der hænger i bremsen!

    Faktum er også som Søren T er inde på, at kundeservicen i Danmark er voldsomt ringe. Hvordan kan det være at jeg 3 gange i træk, kan gå ind til MP Motorcykler i Odense og alle tre gange observere at der sidder 3 personer/sælgere/personaler i et åbent glasbur, de ser mig komme, kigger op og så fortsætter de med hvad de har gang i og intet sker de først 5-10 min. Helt ærligt, så må de gå konkurs!

    Køber jeg istedet nogle tåbelige småting for peanuts over ebay i f.eks. Kina, ja så skriver sælgeren ikke én men to gange for at høre om varen er kommet frem og om jeg er tilfreds....Der er tale om en vare til 30 kr. inkl. forsendelse!

    Og jo, den vare til 30 kr. er ligeså vigtig som MC`en til 150K, for den gode service ved første køb sikrer at jeg kommer igen!
    MP Motorcykler havde ihvertfald 2 cykler jeg kunne have være interesseret i - Men jeg købte privat istedet! Den merpris de skulle ha`som forhandler, den skulle de arbejde for, det skete bare ikke! Tøj solgte de heller ikke, istedet blev der købt for næsten 10K ved Hein Gericke ved Grænsen, tough luck MP Motorcykler, men sådan er det når servicen stinker!

    P.s. Har intet imod ovenstående forhandler iøvrigt, men nogen god start på MC verdenen, ja den var de ikke med til at skabe, med bare et minimum af kundeservice og de ligger jo bare i forlængelse af hvad andre skriver om øvrige forhandlere! smiley


  • #23   16. sep 2014 Hold da kæft, så er det ud og hente sin cykel. Har talt med savskæreren, ingen problem tid aftalt og reg. Attest med.
    Shit, godt man ikke var taget på ferie i Syrien i et par måneder;-)
    Godt i er vågne herinde på MCG


  • #24   16. sep 2014 Der er rigtig mange firmaer som ikke kan se "fidusen" i det der med at have en god hjemmeside. De vil ikke investere pengene og det koster dem afsindig mange kunder og penge i det lange løb. Hvis man vil være konkurrencedygtig så er internettet en kritisk del af det store billede i dag. Jeg er selv inden for IT branchen og sidder ofte hovedrystende og prøver at kæmpe mig igennem dårligt design, elendige eller helt manglende søgefunktioner, hjemmesider der ligner levn fra 80'erne og manglende beskrivelser på varer. Der er håbløst mange mc (og andre) forhandlere der kunne bruge en ordenlig overhaling på IT fronten.
    Når det er sagt, så kan det selvfølgelig ikke stå alene. Som forhandler med en fysisk butik/værksted, må man gøre sig klart at god kundepleje er et absolut must for at overleve imod de billige priser som internettet byder på i udlandet.


  • #25   16. sep 2014 de ejer vist også den ene mc butik, der ligger i Hillerød.

    bare den ikke bliver berørt af dette.

    mvh


  • #26   16. sep 2014 har det nu omvendt, jeg syntes det er fint at gå ind i butikken , uden der straks kommer en sælger, og spørger hvad han kan hjælpe med, så er man fri for at sige jeg kigger bare, og skal man nu købe noget , er de jo hurtige nok til at hjælpe dig.. mvh hc

  • #27   16. sep 2014 Det jeg savner mest ved de danske forhandlere, er bare en simpel hjemmeside med informationer omkring dem, og deres MC'er..
    F.eks. mangler Køge MC-center noget så simpelt som en ski'e email adresse.


  • #28   16. sep 2014 Kunne det måske også skylles at, flere og flere selv render og bygger hjemme i garagen. Og at det er er stigende marked for brugte dele og forums hvor folk kan få hjælp til reparationer og service

  • #29   16. sep 2014 Det absurde er jo, at der de seneste år er solgt rekord mange nye mc'er fra forhandlerne.

  • #30   16. sep 2014 Øv, Øv,,, trist... Men jeg fatter ikke hvorfor Brdr, Jensen nævnes gang på gang hver gang en konkurs sker i branchen. De gør det godt ellers ville de jo ikke overleve de andre. Men desværre trist for Holbæk MC. Håber det bedste for dem.

  • #31   16. sep 2014 Brdr Jensen bliver jo kun nævnt pga de har opkøbt en del konkursbo af mc butikker.

    Det ligger da lige til højrebenet og ikke svært at forstå.

    Og ja, noget må de da gøre rigtigt. Og det til trods for de igennem tiden har fået enormt meget ris og blevet kaldt brdr fup osv. Så man kan da undres smiley


  • #32   16. sep 2014 .

  • #33   17. sep 2014 MC centeret nordsjælland med rene i spidsen har ej været heldigt... Der blev aldrig fulgt op på tingene og det er nødvendigt.. Rene har altid været flink at tale med, men det har sejlet det andet... Trist de blevet skilt, men man mærkede det på stemningen deroppe. Læg mærke til sprog bruget på hjemmesiden, det kunne forbedres...


  • #34   17. sep 2014 #22 .. Jeg tror ikke den dér med at optimere deres vare flow holder .. Det lyder meget fint, men der er jo bare nogle ord.. Det fortæller jo at de skulle fjerne alle "stops" på at levere .. Det er jo ikke sikkert at de har nogle stops ! . De fleste steder har jo en normal levering fra impotøren på 1-2 dage.

    Optimere ville jo goså være at de skal sælge noget mere til flere kunder og til billigere penge .. glem det .. det kommer ikke til at ske ! ..

    Det er HELT rigtig at kunde service er et nøgleord hvis man vil ha´en god forretning, det er også klogt at have en effektiv hjemmeside som kontaktflade og internet handel, men forhandler delen falder ud. Enten skal producenten fjerne impotør delen, ellers også skal impotøren sælge direkte til kunden.

    KTM har for lang tid siden fjernet Imoptør delen, og handler direkte med forhandleren. I gamle dage var en MC impotør en posivet del, der sørgede for at man kunne få Mc´er .. nu !! tjaa .. de har udlevet deres tid .. ihvert fald hvis man vil ha´forhandlere/værksteder hvor man kan købe sine dele og MC´er ..

    Og ja !! .. hvis man som værksted ikke har noget specielt at byde på, ud over hvad alle andre kan, så ryger man ud ...



  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #35   17. sep 2014 Renes tidligere svigersøn som har kørt shoppen er grunden til at de måtte lukke. Han kostede lige små 2 millioner. Den i hillerød kører videre og det samme gør Palermo Design.

  • #36   17. sep 2014 #35: Hvad bygger du det på?

  • #37   18. sep 2014 Morten: Lige i dette tilfælde handler det ikek om "tro", der skal du tale med kirken. Jeg er Finansøkonom af uddannelse så jeg ved hvad jeg taler om.

    Der er lavet mange markedsanalyser, der viser sammenhæng mellem forbrugerens ønsker/krav, den givne butiks udbud og profil samt succes eller mangel på samme. Men har derefter direkte kunne udpege "vindere" og tabere. Viden og kurderservicen år hånd i hånd, da det er tillidsskabende faktorer - Kort sagt kan du ikke yde den service dine kunder forventer, med den knowhow, ja så stopper det allerede der. Dernæst følger et udvalg til priser der idag skal være meget tæt på at være konkurrencedygtige med internet handelen, eller rettere det skal den være. Så er man en fysisk butik med værksted, almindelig tilbehørs shop samt internetbutik, ja så er man tvunget til at anskue det som 3 separate indtjeningskilder. Kort sagt, det kan ikke nytte at prisfastsætte de varer du sælger via din online shop, udfra at de skal dække et tab fra dit værksted eller fysiske butik ind - Det er nemlig endnu en faldgruppe. Online shoppen må og skal kune tage udgangspunkt i én ting, nemlig konkurrencen fra andre onlinshops(hvilket jo dækker flere parametre!).
    Mange butikker oplever også døde perioder, f.eks. fordi hvad de sælger er sæsonbetonet - Her gælder det så om at finde alternative måder at lokke folk til på, evt. med udsalg af sidste år varer e.lign.
    Grunden til at jeg også er lidt spids når jeg siger at der ikke er tale om hvad den ene eller anden måtte tro, er at vi for lang tid siden er kommet udover nogen tvivl om at prisfaktoren er meget afgørende, for mange er den altafgørende. Så når først folk er lokket indenfor jvnf. ovenstående "tillidsfaktor"(på nettet kan det f.eks. være gode anmeldelser på thrustpilot, anbefalinger i specifikke fora som motorcykelgalleri), ja så skal varens pris naturligvis matche kundens forventninger og kundens forventninger er det som konkurrenten sælger varen til eller billigere.

    Håber ovenstående var lidt mere uddybende. smiley

    P.s. Faktum er, at der sidder folk derude med en indsigt i hvordan detailhandel fungerer, men alt for mange åbner en butik på fingerspitzengefühl og medmindre man ha et naturligt flair for hele "detailhandelpakken", ja så er det sjældent nogen god idé. smiley


  • #38   18. sep 2014 Ingen problemer, vi åbner bare en ny butik
    http://www.magacin.dk/motorcykler/ny-mc-forretning-i-danmark/ar6025/
    Hvis en konkurs skyldes kundernes flugt til internettet, hvorfor så starte ny tilsvarende virksomhed på en forsvindende kundegrundlag?


  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #39   18. sep 2014 #36 Bor i Holbæk, kommer(kom) i Mc centeret. Kender Rene.

  • #40   18. sep 2014 Hvor kan man finde konkursauktioner for mc butikker ?

    Og skidte surt var lykkelig da han overtog i stedet for mazi motor.


  • #41   18. sep 2014 med alt respekt Michael, og uden at kende til detaljerne, så tror jeg lige man skal trække "momsen" fra på Renes historier smiley

  • #42   18. sep 2014 Hvordan kan der ikke tjenes penge på en MC, der for nogen kan købes for 130,000 med udstyr og andre køber den til prisen 140,000 fordi de ikke tør spørge.. Du kan ikke bilde mig ind at de ikke tjener noget på en MC salg

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #43   18. sep 2014 Det ville så kræve at de fik solgt nogen af dem, jo...

  • #44   19. sep 2014 Forudsat de bliver solgt ja smiley

  • jesper H
    jesper H Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 104
    #45   9. okt 2014 Der er ik noget mere hyggeligt end at komme ind i en mc butik og købe hvad man skal bruge i stedet for det Internet.
    Og pengene skal jo skaffes et sted når halvdelen af samfundet ik går på arbejde og vi skal være hele verdens bistandskontor.


  • #46   9. okt 2014 både den i hillerød og holdbæk er da det rene lort og gå ind i kan godt forstå alle butikkerne lukker,.

    eneste butikker der en oplevelse og gå ind i af dem jeg har prøvet er bikx næstved, cph motorcykel amager og wrechenmonkee amager.



  • #47   22. okt 2014 MC-X overtager mc center nordsjælland, med kæmpe opkøb af tøj og udstyr, denne gang var brdr ikke hurtige nok

  • #48   22. okt 2014 Mc x er det Ekspedit?

  • #49   22. okt 2014 MC-X overtager mc-center holbæk ( ikke nordsjælland)--- MC-X Er Yamaha næstved

  • #50   6. dec 2014 ved så ikke om det er gamle nyhedder.
    men så lige dette her.
    mvh

    http://www.magacin.dk/motorcykler/konkurs-i-nordsjaelland/ar6129/


  • #51   6. dec 2014 Jeg tror de nye kørekort regler vil vælte læsset helt. De unge mennesker skal købe 2 knallerter, før de kan købe en ordentlig MC der er trafiksikker. Til den tid har de fået familie, og så siger konen: "Ny bil med plads til ungerne."
    Vi havde en med på en lovlig 125cc på en tur i dårligt vejr. Den kunne lige holde 60, og han havde konstant en bil liggende ved siden af sig, hvis vi ikke lå lige bag ham og ude på midten af vejen for at spærre af. Det er der altså ingen der gider, og når børnene kommer, købes der ikke MC. Vi ser dem først når de er omkring 50.


  • #52   7. dec 2014 Peter, du er sgu desværre nok meget tæt på at have ret smiley ...

  • #53   7. dec 2014 Peter:
    Enig!
    Og hvorfor have en grænse at drosle fra, det væsentlige er jo at hk ender der hvor de skal ende, på 15, 47 eller hvad det nu er tallene hedder, og hvor kommer tallet 96 fra, det kunne lige så godt hedde 100, men helst fri?


  • #54   7. dec 2014 Ja det lyder som et meget plausibelt scenarie Peter!

    Er der iøvrigt nogen der ved, om politikerne overhovedet har forhørt sig hos en eneste interesseorganisation, så som FDM, om de eventuelle problematikker en lov som denne kunne medføre? Eller var der endnu engang tale om at man mente man vidste det hele i folketinget og derfor blot kunne træffe en beslutning.


  • #55   7. dec 2014 Der er jo ingen i tinget som bruger mc som daglig transport og slet ingen som skal køre under de nye regler, så det er sikkert nogen embedsmænd a la "Javel Hr Minister" som har kørt noget uigennemtænkt juks igennem.

  • #56   7. dec 2014 Nej måske ikke daglig transport, men var der ikke en middelaldrende kvinde fra DF, der kørte på en Hayabusa???

  • #57   7. dec 2014 Jo .... Hun ville kunne forlade landet i en fart, den dag muhammedanerne tager magten smiley

  • #59   7. dec 2014 Ja for dælen Brian, så suser hun af sted som skudt af en raket. smiley

Kommentér på:
Endnu en konkurs i mc branchen

Annonce