{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stoppet for at køre for stor mc?
  • #1   28. feb 2023 Hvis man som færdselsbetjent skal vide bare en lille smule, bør Førerets-kategorierne være et absolut minimum .
    En åndsvag eu regel. Godt man er gammel c”,)


  • #2   28. feb 2023 Ja, blev stoppet på denne her.
    Jens Betjent fik øje på stigen.
    smiley


    profilbillede
  • #3   28. feb 2023 Risikoen for at blive stoppet og tjekket er nok ikke så stor hvis ellers man kører ordentlig og ikke gøre opmærksom på sig selv.
    Dog blev jeg for et par år siden stoppet på en p-plads i bil. Alle køretøjer, biler, mc-er, traktorer og knallerter blev ledt ind på pladsen. Her blev køretøj, kørekort og om man var påvirket tjekket.
    Det medførte en bøde til mig, da jeg havde glemt at afmontere anhængertrækket så det nu dække for nummerpladen. smiley
    Det var helt umuligt at snakke sig fra bøden. Alt blev skrevet.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.649
    #4   28. feb 2023 Ingen kan gætte på hvor stor chancen er.

    Chancen er der, og kørekort kategorierne har været der så længe, at de godt ved hvad de skal kigge efter.
    Er de i tvivl, ryger den bare i en synshal for din regning.
    De fleste bliver ikke stoppet før de gør noget ulovligt, som giver en bøde eller klip uanset hvilken MC de kører på.

    Eksemplet i #3 hører jo umiddelbart til sjældenhederne, vil jeg mene.

    Personligt synes jeg faktisk at A1/A2 giver fint mening, for nye uerfarne motorcyklister har seriøst ikke en kæft ide om hvor stor forskel der er på 48 og f.eks 120hk, og hvor hurtigt man bliver fartblind.
    Så er vi nogle gamle røvhuller som aldrig har haft det problem, og købte en FZR1000 som første gadecykel - men da jeg tog kørekort var der langt færre trafikanter på vejene, så "dengang JEG var dreng" klinger bare lidt hult i nyere tid. smiley

    Man må ikke. Hvad du så gør med den information, må du selv om.

    Din ansvarsforsikring gælder uanset hvad du gør i den henseende, men kasko bortfalder med det samme. smiley

    Som en sidenote, kan jeg fortælle at jeg finder det LANGT mere underholdende og tilfredsstillende, at have lav effekt og kunne udnytte det på stort set hver tur - end at have 100+ hk og skulle bremse hele tiden. smiley
    Min sidst købte MC har 48hk.


  • #5   28. feb 2023 For nogle er 5000,- rigtig mange penge, for andre er 100.000,- småpenge.

    Man skal være forberedt på bøden, og tage den med oprejst pande. Når man bevidst bryder loven. Uanset hvor stor risikoen er for at blive fanget med fingrene i kagedåsen smiley


  • #6   1. mar 2023 Alle os med interesse i motorcykler, har jo i princippet pligt til at sætte os ind i reglerne.
    I f.eks en salgssituation, skal du jo sikre dig, at køberen har gyldigt kørekort til netop den mc, du har til salg. Naturligvis kun i forbindelse med en prøvekørsel.
    Min mormor på 97, der bor på plejehjem i Hirtshals, må jo gerne eje en Harley, hun må bare ikke køre på den...
    Mit budskab: følg de gældende regler, og lige pludselig må du køre " det hele".


  • #7   3. mar 2023 Der er så meget man ikke må i det her land, det er stort set umuligt at overholde alle regler på en gang men vær som altid klar på at blive revet rundt smiley

  • #8   5. mar 2023 Nu bliver der godt nok skrevet at ansvar dækker uanset.
    Men jeg kan kan da let forestille mig at forsikringen vil gøre hvad de kan for at undgå at betale hvis du total skader et andet køretøj. Eller kører nogen ned.


  • #9   5. mar 2023 #8 Held og lykke til forsikringen med det. Det er aldrig lykkedes et forsikringsselskab at flytte ansvaret over på en trafikant. Om de så har kørt spirituskørsel, vanvidskørsel eller noget helt tredje.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.649
    #10   5. mar 2023 #8 - Nej. Det kan man ikke forestille sig, når det er en lovpligtig forsikring - og der derfor er en lov som helt klart og tydeligt beskriver hvad den dækker, hvad den ikke dækker og hvad der skal til for at de kan kræve erstatning af forsikringstager (regres).

    Så du tager fejl. smiley


  • #11   7. mar 2023 jeg blev stoppet ( for første gang ) samme dag jeg måtte køre stor cykel. der havde jeg kørt stor cykel i 2 år... jeg var glad og det var godt vejr... Min nye laser udstødning lød fantastisk på en gammel z650, så den fik lidt krudt i 3 eren og 4 eren ud af en Hovedvej med en Bakke.. da jeg nåede toppen stod bror lort med hans police pilot måler..... 160km/t

    kort historie lang, jeg slap med en skideballe.. og faktisk har den episode lært mig mere end nogen bøde, frakendelse eller andet kunne have gjort.
    jeg har da kørt for stærkt siden... men tanken om at mit kørekort røg, det var jeg sikker på det gjorde ... det satte sig dybt. Hvis han kunne skrive en bøde gjorde han det, men der var fejl på betjeningen af udstyret fra hans aspirant. så det blev til en skideballe om unge mennesker på motorcykler. og larmende udstødninger. men til sidst gav han mig kortet og sagde pas godt på det! og kør forsigtigt


Kommentér på:
Stoppet for at køre for stor mc?

Annonce