{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.751 visninger | Oprettet:

Tændrør springer på crosser? {{forumTopicSubject}}

hejsa jeg har en kawasaki kx 250cc fra 2004 (2 takt). den springer tændrør efter 2-3 timers kørsel. Er det noget jeg gør forkert? forkert blandning eller for lidt opvarmning af motoren før kørsel? Den kører med NGK B8E-S fordi det sad der i da jeg købte den. Men i manualen til crosseren står der den skal kører med et BR8EIX altså et iridium tændrør er det derfor? jeg har set andre crossere med B8E-S tændrør på samme størrelse motor. Min ven jeg kører med kører også med B8E-S på hans ktm 360cc 2 takt. Vi har nok kørt ca 12 timer sammen og han har ikke skiftet endu mens jeg har skiftet 5-6 gange


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tændrør springer på crosser?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #1   15. dec 2011 Fejlen kan være din blandingsolie som måske er optimal til luftkølede motorer, så når den bruges i en vandkølet, brænder den ikke ordentligt af.

    Det har jeg prøvet en del gange da jeg kørte Motocross...


  • #2   15. dec 2011 Havde selv samme problem engang, bare med en yamaha 250´er fra 2000, fandt desværre aldrig fejlen, så følger lige med her, hvis du nu sku finde fejlen..

  • #3   15. dec 2011 til skrot med den og ud og køb dig en ny cykel

  • #4   15. dec 2011 prøv iridumrøret den gsx 1400 jeg havde kørte bedre på et iridumrør slog den bare en forkert skid med de alm tændrør kørte de ikke godt derefter før den fik nye rør så satte jeg 4 ngk af iridum typen i derefter var der ingen problemer men de var også en del dyrere
    mvh jimmy


  • #6   15. dec 2011 For fed blandning vil jeg sige. Men du må heller ikke lade den stå i tomgang i alt for lang tid det kan også dræbe tændrør


  • #7   15. dec 2011 Hvad farve har dine rør?
    De burde gerne være nougat farve.. Hvis de er hvide så får den for lidt..
    Og sorte for meget..
    Og våde alt for meget smiley


  • #8   15. dec 2011 Det er ik unormalt vi skifter tændrør på to-takt ca hver 4-5 time. Kommer an på hvordan du har kørt den og behandlet den de sidste par ture. Men tror du skal prøve en anden olie for den burde sagtens ku køre på de rør..

  • #9   15. dec 2011 Hvad olie skal jeg bruge? Jeg har bare købt fuldsyntetisk 2 takts olie. Har ikke rigtigt tænk på mærke osv.

  • #10   15. dec 2011 Det er unormalt at skifte så tit kasper! Så det fordi din maskine ikke går ordenligt. Søren jeg plejede at køre på castrol tts/power 1 på min ktm men der findes mange gode produkter

  • #11   15. dec 2011 Overhovet ik unormalt hvis du kører den hårdt og behandler den som de skal, en to-takt crosser blir jo kørt med et højt omdr tal op og ned konstant. Mine ødelage oftest tændrøret når jeg skulle starte en af maskinerne op efter en periode hvor de havde stået stille en 14 dage eller efter et par ture på banen hvor jeg slukkede og startede kørt efter.

  • #12   15. dec 2011 Altså det med en crosser skal bruge tændrør er en gammel skrøne.. har har på mine 200 2 takts motor timer aldrig "ødelagt" et tændrør..


    Nå for at hjælpe.

    Har du mulighed for at se om motoren "spiser " olie fra gear kassen ? for så kan du have et utæt simringsring ved krumtappen.. og den olie kan have svært ved at brænde af. og derved "ødeægge tændrøret.."

    ellers prøv en anden olie... evt en med lavere flammegrad. så ledes den nemmere brændes af !

    lige et sidste spørgsmål... går den ud under kørsel ... eller er problemet kun efter du frivilligt har slukket den og skal starte igen ??


    mvh jacob


  • #13   15. dec 2011 nå nå... hvor springer det hen??

  • #14   16. dec 2011 jeg kan altid starte den og kører 100-150meter og så går den ud. Den gør det både når jeg skal ud og kører og når jeg har været ude og kører ,men holder et kvarts pause og starter den igen. Jeg har kun skiftet tændrør fordi den er gået ud. som jimmy d siger så er det som om den begynder og kører dårligere på et tidspunkt og den kommer ikke til og kører bedere før tændrøret er skiftet.

  • #15   16. dec 2011 Hey, jeg døjede også med det på min tidligere 125, og kunne satme ikke finde ud af Hva der var galt , så snakkede jeg med en ældre mand om det , og han sagde jeg skulle skifte membran pladerne , det gjorde jeg så noget skeptisk , men efter jeg gjorde det , havde jeg aldrig mere døje med mit tændrør, og skiftede så det kun hver 25 time når jeg skiftede stempel, men det fejlede ikke noget tændrøret

Kommentér på:
Tændrør springer på crosser?

Annonce