1.259 visninger
|
Oprettet:
Afmontere knastaksel? {{forumTopicSubject}}
Hej MCG
Nu er jeg endelig kommet i gang med mit projekt, og får nok brug for at stille en del spørgsmål i den næste tid.
Jeg er ved at splitte en GS450 helt ad, for at lære at rode i 4-taktere.
Mit første problem er at jeg ikke ved hvordan jeg skal afmontere knastakslerne. De sidder løst, kun holdt på plads af knastkæden. Skal kæden splittes ad?
Se billede.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Annoncer: 9 Emner: 64 Svar: 3.005
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 19 MC-er: 13 Emner: 17 Svar: 224
jan 2014
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 75
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 4 Emner: 19 Svar: 125
#2: Det virker nu ikke til at være løsningen :).
#3: Jeg kan afmærke kædehjul og kæde som det sidder nu, men hvordan markerer jeg hvor krumtappen står relativt til akslernes placering?
#4: Manualen er nok en god ide, det vil jeg lige finde ud af.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
Bare ring og fortæl hvilken cykel du skal have en bog over, Haynes eller Clymer, så har han den helt sikkert.
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 848
Der er garanteret allerede mærker du kan stille op efter, men det skader aldrig at lave sine egne...
Er den ikke med automatisk kædestrammer, som bare kan afmonteres helt mens du arbejder i toppen?
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 4 Emner: 19 Svar: 125
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 641
Så ville jeg fjerne kædestramemren. (sidder og trykker ind på kædens slappe side)
Hvis muligt, sætte en strips igennem knasthjulene og ud omkring kæden. En på hvert hjul.
Markere hvor knasterne sidder på hjulene. (er ret sikker på de kun kan sidde på en måde, men anyway)
fjerne boltene i knasthjulene.
Fjerne lejeoverfaldende på knastakslerne (lidt af gangen, så spændet tages af ventilfjedrene jævnt)
Tage knasterne sidelænds ud af hjulene. (bare lad dem hænge i kæden. Hvis topstykket skal af, så kan det være du er nødt til at fjerne stripsen og tage dem ud af kæden. Ikke sikkert der er plads til dem i kædegården når topstykket løftes af)
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.587
http://www.ebay.co.uk/itm/SUZUKI-GS250-GS450-GSX250-GSX400-E-T-S-L-TX-HAYNES-Workshop-MANUAL-1979-1985-/191349393755?pt=Non_Fiction&hash=item2c8d50095b
aug 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 83
har selv lige været hele turen igennem,
se evt. mit foto album om der er noget, du kan bruge til noget,
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Annoncer: 9 Emner: 64 Svar: 3.005
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 4 Emner: 19 Svar: 125
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
aug 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 83
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 4 Emner: 19 Svar: 125
Jeg kan genkende mærkerne på knastakslernes kædehjul fra min maskine.
Jeg er dog lidt i tvivl hvad alt dette betyder.
Hvad skal gøres inden adskillelse? Er det ligemeget hvad jeg noterer mig, når det hele skal fra hinanden inden det samles igen, eller må jeg endelig ikke skille noget ad før jeg ved hvordan det sidder nu?
I sidst nævnte tilfælde, tror jeg billedet Hans har uploadet viser hvordan de to knastaksler skal stå i forhold til hinanden, men jeg ser ikke deres relation til krumtappens position?
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Annoncer: 9 Emner: 64 Svar: 3.005
Det er derfor man bruger, noget så gammeldaws som en gradeskive. Det er stadig den mest sikker måde.
Afmontere knastaksel?