{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

Olie læk {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min BSA ryger helt vildt. Der drypper olie ud af udstødning, efter 10-15 min.
Jeg har: skiftet ventil styr og ventiler, skiftet alle pakninger, sat nye stempelringe og olieskraber i.
Jeg har haft drænet sumpen helt tom, inden opstart, for at fjerne denne kilde. Olien kommer med fint flow retur til olietanke.

Jeg har en anelse olie der kommer op ved en cylinderstøtte! ellers ingen synlige utætheder.

Jeg tænker utæt kobber toppakning, men forstår ikke, at det kan give så meget røg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olie læk
  • #2   9. jul 2018 Det er muligt, men har haft cylinder/stempel ved værksted, som anbefalede at kun ringe blev skiftet. Det er vel også grundlæggende ringene, der sikrer kompression og at der ikke kommer olie til toppen

  • #3   9. jul 2018 Jow men...
    Når du sætter nye ringe i, så skal der vel også laves nye honings mærker?
    For nu er der nye ringe med deres unikke og en anelse uperfekte facon som skal prøve at holde tæt ind mod gamle spor...
    Ikke at det er dit problem med olie røg. Men det er et problem.


  • #4   9. jul 2018 det kan være en toppakning hvis altså den har oliekanaler tæt på forbrændingskammeret , har prøvet det med en panhead , den havde blæst et stykke ud til oliereturkanalen (der er ca 5mm at pakke på) , så den startede fint og gik pænt i tomgang næsten uden at ryge men så snart den fik 2000 rpm så sugede den olien ind i forbrændingskammeret med et kæmpe røgslør som resultat

Kommentér på:
Olie læk

Annonce