1.076 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Olie læk Olie læk

Hej.
Min BSA ryger helt vildt. Der drypper olie ud af udstødning, efter 10-15 min.
Jeg har: skiftet ventil styr og ventiler, skiftet alle pakninger, sat nye stempelringe og olieskraber i.
Jeg har haft drænet sumpen helt tom, inden opstart, for at fjerne denne kilde. Olien kommer med fint flow retur til olietanke.

Jeg har en anelse olie der kommer op ved en cylinderstøtte! ellers ingen synlige utætheder.

Jeg tænker utæt kobber toppakning, men forstår ikke, at det kan give så meget røg


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Miele vaskemaskine W1 selektion aktive - fejlkode 138. 1.000 kr.
  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • levering og skift af gasslange til Weber Q300 gasgrill 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie læk
  • #2   9. jul 2018 Det er muligt, men har haft cylinder/stempel ved værksted, som anbefalede at kun ringe blev skiftet. Det er vel også grundlæggende ringene, der sikrer kompression og at der ikke kommer olie til toppen

  • #3   9. jul 2018 Jow men...
    Når du sætter nye ringe i, så skal der vel også laves nye honings mærker?
    For nu er der nye ringe med deres unikke og en anelse uperfekte facon som skal prøve at holde tæt ind mod gamle spor...
    Ikke at det er dit problem med olie røg. Men det er et problem.


  • #4   9. jul 2018 det kan være en toppakning hvis altså den har oliekanaler tæt på forbrændingskammeret , har prøvet det med en panhead , den havde blæst et stykke ud til oliereturkanalen (der er ca 5mm at pakke på) , så den startede fint og gik pænt i tomgang næsten uden at ryge men så snart den fik 2000 rpm så sugede den olien ind i forbrændingskammeret med et kæmpe røgslør som resultat

Kommentér på:
Olie læk

Annonce