{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.736 visninger | Oprettet:

Olie læk {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Min svoger har købt en sort Honda af en fyr i Ørum.
Da jeg besøgte min svoger i Herning for ca 1 måned siden opdagede vi lidt olie på forhjulet. Svogeren mente det var lidt overskuds olie fordi fyren fra Ørum lige havde fyldt på.
Men da jeg besøgte min svoger i aftes, så det absolut ikke ud som overskuds olie, er vi ikke enige om at der må være en utæthed og det må komme fra bremsen eller kablet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olie læk
  • #1   21. apr 2019 Hvis det er bremsevædske vil beholderen snart være tom. Olie fra forgaflen, så er det en pakdåse i gaflen. smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   21. apr 2019 Man kunne vel starte med at konstatere hvor utætheden er?

    Var det en ide?


  • #4   21. apr 2019 Hvis fortaffel---> seal mate, eller ny pakdåse.
    Hvis bremse---> tja nyt kit til kaliber.



  • #5   21. apr 2019 Ja jeg tænker også vi må finde fejlen, derfor ville jeg lige høre her.
    Vi må vel koble bremsen fra hvis vi skal se om det evt kunne komme fra forgaffel, og få renset al olie af.


  • #7   21. apr 2019 Et kabel der lækker olie smiley

  • #8   21. apr 2019 Aftapnings bolt i bunden af dit gaffel ben ? smiley

  • #9   21. apr 2019 Hvorfor spiller så mange "smarte" i stedet for NØJAGTIGT at svare på mandens spørgsmål?? Det kan da ikke være så svært at fejlfinde sådan en lillebitte ting, ud fra den glimrende beskrivelse (der sågar involverer kabler!!) og et fantastisk billede af en våd plet, som måske er konens lille arrige tæppepisser der igen har pisset hvor den ikke skulle smiley

  • #10   21. apr 2019 Okay Jesper #7 det hedder måske en slange. ??

  • #11   21. apr 2019 Det er en slange der går til kaliperen. Find ud af hvor der kommer fra og lad være med at køre på den, det der kan være livsfarligt,især hvis det er fra bremsen.

  • #12   21. apr 2019 #5
    Der burde ikke være behov for at skille noget af, kig på bremseslangen hvor den går på caliperen, er den tæt der ?
    Så kig på forgaflen, løber olien ned af benet, eller er den våd ved støvmanchetten (sorte gummidut på forgaflerne, gummiduten er næsten i niveau med forskærmen), ellers kig nedenunder forgaflen, nogen støddæmper har en bolt i bunden hvor der sidder en pakning, kunne godt virke som om det kommer derfra.


  • #13   21. apr 2019 Ud fra mængden af olie ville jeg skyde på en bremseslange eller at bundpakningen på forgaffelbenet er utæt.

  • #14   22. apr 2019 Start med at gøre ALT pinligt rent!
    Brug så forbremsen af al din magt, og se om der kommer bremsevæske ud.
    Pres bremsegrebet så hårdt som overhovedet muligt, og bliv kun glad, hvis slangen eller kaliberen opgiver ånden, så slipper du for fremtidigt bremsesvigt i trafikken...
    Og køb så en net-forstærket ny bremseslange.

    Hvis bremsesystemet klarede ovenstående vold-test, så retter du opmærksomheden på gaffelbenene, - og igen, pinligt rent før test.
    Pres forgaflen kraftigt op og ned, (gerne med en hjælper) så du virkelig får maksimal bevægelse, og se så om der kommer gaffelolie ud.
    Enten ved aftapningsbolten, eller fra rørene ovenfor.
    god arbejdslyst!


  • #15   23. apr 2019 Har du fundet ud af hvor den lækkede fra?
    Jeg har lige haft en utæt støddæmper i forgaflen. Og hvis den anden side ser ud ligesom den på billedet, er det ihvertfald ikke forgaflen. Medmindre du har tørret den sorte manchet hvor rørene mødes, og rørene af.
    Hvorfor er det iøvrigt din tidligere Kawa ER5 på profilbilledet? Er du en sløv banan, eller kan vi regne med at du snarest får det bragt i ordnung smiley


  • #17   25. apr 2019 Hej nej, jeg har ikke fundet ud af det endnu.
    Det er min svogers mc og jeg har anbefalet ham at sætte den på central støttefod og få den Hjort ordentligt ren. Håber der ved at vi kan se den bedre.


  • #18   26. apr 2019 Jeg kom ud til min igår og så lå der bare en pyt sådan lidt ved siden af/ under forreste hjørne af motoren....SÅ tænkte jeg....NU er den sgu helt gal og den er ved at føde eller noget.(Smidt vandet....?!) Men så var der heldigvis bare gået hul i en tagplade......(balje med regnvand ovenpå halv taget.) Der måtte jeg lige gnække hysterisk for mig selv lidt. Taget? Jeg er da ligeglad, jeg har solgt huset!
    Håber i finder ud af hvad problemet er. det er jo ikke meget ved at køre med den læk der....


Kommentér på:
Olie læk

Annonce