1.233 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

valg af dæk - sv 650 valg af dæk - sv 650

jeg skal nok have sat dæk på her til foråret og har kigget på lidt forskellige dæk, men kan ikke finde ud af hvilke jeg skal vælge (har ellers læst i forum) men der er mange forskellige svar!

jeg kører en del motorvej, men kører også meget satset på små snoede veje, bremser og accelerere altid hårdt..

dæk jeg har kigget på:

continental roadattack
continental contimotion,
continental sport attack,
pirelli diablo strada,
michelin pilot road,
michelin pilot road 2,
michelin pilot sport
michelin pilot power,
michelin pilot power 2ct..

det er jo en jungle og har ingen erfaring med nogle af dækkene, er der nogle der ikke er nævnt som er værd at tage med? og hvad ville i vælge hvis i kørte på motorvej, men også med meget nedlægning i sving??

- K7 -

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  valg af dæk - sv 650
  • #1   6. dec 2008 michelin pilot road 2,

Har jeg på min, og det fungere ret godt... samenlignet med de conti som var på så føltes det som om de var lavet af lim da jeg fik dem på... og de holder RIGTIG længe

• #2   6. dec 2008 Metzeler Roadtec Z6 kan også anbefales. Det er i samme sporttouring klasse, som Pilot Road 2. Jeg har dem på min V-Strom.

• #4   6. dec 2008 Jeg har sat Pirelli Diablo Stada på min, og det synes jeg squ fungerer godt...Søg lidt på nettet og herinde. De squ eftersigende have mange kilometer, men stadig rigeligt med bid

• #5   6. dec 2008 Der er et dæk du har glemt at kigge på som fungere fortrinligt på
    SV 1000 så mon ikke også det kunne bruges på en Grisling (sv650)
    Bridgestone Battlax BT-016 bagdækket er med 3 forskellige compound
    fordækket med 2 , man dårligt nok at få varme i motoren før dækket er klar til hård kurvkørsel :o)

• #6   6. dec 2008 michelin pilot road 2

my 5 cent ....

mvh

• #7   6. dec 2008 må lige se på BT-016 og metzeler Roadtec Z6 ellers så har i snart fået mig overbevist mig om at jeg skal vælge pilot road 2 smiley men fortsæt gerne med råd og erfaringer ;p

• #8   6. dec 2008 kører selv med pilot road 2 og er rigtigt godt tilfreds med dem, masser af bid i svingerne og god holdbarhed...

Har en kammerat der kører på brigstone BT-016, han siger de er meget glatte i vådt føre....

• #10   6. dec 2008 nå ja glemte jeg også og skrive, kører rimelig tit i regnvejr smiley

• #11   6. dec 2008 Pilot Road 2 er glimrende i regnvejr. Jeg har i øvrigt en kunde, som har kørt ca. 17.000 km på et sæt af disse på sin CBR 1000. De er stadig lovlige, men bagdækket er ved at blive lidt fladt, så der er også masser af km for pengene.

• #12   6. dec 2008 hvad er forskellen på pilot road, pilot road 2? er der blødere sider på 2'eren? og hvad er forskellen på pilot sport, pilot power og pilot power 2ct?

• #13   6. dec 2008 Det eneste dual compound dæk i sportstuoring segmentet der ikke er nævnt endnu er vist dunlop Roadsmart. er i samme "familie" som pilot road2 og BT21 osv
    Alle Micelin dæk der hedder er noget med 2CT er dual compound. forskellen på Power og Power 2t er at power er single compound 2ct er dual..
    Hvis du kører meget motorvej, generelt kører meget og gerne vilhve et dæk der holder mere end 6-7000Km så køb sportstouring...

• #14   6. dec 2008 tror der sidder et dunlop roadsmart på fra standard, det har kørt tæt på 10.000 km nu (ca 9850) men har hørt meget dårligt om dunlop, og har også været ud for 2 gange at man har mistet grebet i et sving uden advarsel over hovedet, og der lå ikke sand/grus på vejen.. vil gerne prøve et andet dæk smiley

nu har jeg fundet frem til at det skal være BT-016, pilot road 2 eller Roadtec Z6..

hvad er forskellen på BT-016 og så BT-021?

• #15   6. dec 2008 Tvivler på det er Roadsmart da det er et rimeligt nyt dæk.Men det er selvfølgelig op til dig om du vil lade andres fordomme vælge dæk for dig smiley
    Det er rigtigt at tidligere modeller fra Dunlop har haft et dårligt ry, men af alle de test jeg har læst er der ikke en eneste hvor Roadsmart ikke er lige så gode eller bedre end Road2 og BT21...
    Bt016 er et sportsdæk(bedre grip, mindre Km) BT21 er et sportstouringdæk

• #16   6. dec 2008 Jeg kører pilot road 2 på min sv 650´er og det er jeg super glad for. De fungerer perfekt. Før sad der et par gamle bridgestone bt010 på og jeg er glad for valget. Nåede dog kun at køre ca.1000km med dem da de først kom på i slutningen af sæsonen.

• #17   6. dec 2008 jeg lader ikke andres fordomme bestemme for mig, vil bare gerne prøve et andet dæk, har som sagt prøvet 2 gange at baghjulet har sluppet meget pludseligt.. det kan godt være det ikke er roadsmart, kan ikke huske det, men det er i hvert fald et dunlop dæk ;p

tror jeg hart bestemt mig.. det bliver pilot road 2 smiley

• #18   6. dec 2008 Fordæk
    Pilot sport
    Pilot power 2ct

Bagdæk
    Pilot Road 2 (alt for følsomt over for asfalt-linier/hvide striber - alt alt for dårligt)
    Metzler Z6 (bliver fladt på midten)
    Begge dæg står dog rigtig godt fast - synes dog Z6 bidder lidt mere fast end Road 2'eren (den slipper engang imellem). Begge dæk holder længe.

Jeg skal selv prøve Pirelli Diablo Strada næste gang på bagdækket. Det skal eftersigende være næsten identisk med Metzler , bare andet mønster ...

• #19   6. dec 2008 plejer man ikke og sætte samme model dæk på både for og bagdæk?

• #20   6. dec 2008 Hvorfor?

Jeg vil da heller have ekstra bid foran end bagpå. Skrider forhjulet først - så ligger jeg der ...

P´å bagdækket vælger jeg altid et dæk som lever op til mine krav om "grip" kontra km.
    Sportdæk på mit baghjul er ikke pengene værd - de holder alt for få km.
    Mange hayabussaer kører jo også med sporttouring dæk af samme årsag - de færreste kan/vil udnytte et sportsbagdæk på gaden.

• #21   6. dec 2008 Så er der det æstetiske smiley Synes Metzler Z6 er pisse grimt - og Pilot Road 2's mønster står rigtigt godt til cykelen. Men det betyder jo nada i det store hele.

• #22   6. dec 2008 jeg ved det ikke, troede bare man satte det samme foran og bagpå.. nu kører min svoger tilfældigvis hayabusa, han kører på sportsdæk ham skifter bagdæk 3-5 gange på en sæson, han kører meget hurtigt!!

nå det var en sidebemærkning.. jeg tror jeg vil have et pilot road 2 som baghjul og så må jeg se om det bliver et sports eller sporttouring dæk foran pilot power 2ct/pilot road.. der er lidt tid og tænke endnu smiley

• #23   6. dec 2008 Ved ikke hvorfor man skulle køre med samme dæk for og bag. Det er jo et valg.

Jeg bruger 1½-2 bagdæk pr. sæson. Fordækket holder 1 sæson på trods af at det er meget blødere end bagdækket.
    Vil heller have den ekstra sikkerhed (grip) foran end at køre med et sporttouringdæk der holder 2-3 sæssoner foran.

Desuden er der jo stor forskel på styringen. Nogen fordæk er nemme at nedlægge og vælter nærmest ind i svingene. Andre er mere runde og kræver lidt arbejde. Det er jo smag og behag.
    Jeg prøver pt selv at finde mit bedste dæk. Eksperimenterer lidt. Heldigvis er bagdæk ikke noget man kører med sålænge smiley

• #24   6. dec 2008 okay, men i så fald vil jeg prøve og købe nogle pilot road 2 smiley

• #25   6. dec 2008 kunne også godt tænke mig og prøve diablo corsa, dem har jeg hørt meget godt om, men det må blive næste, næste gang ;o)

skal du bruge dem på gadecyklen?

• #26   6. dec 2008 Jeg har diablo supercorsa pro på Daytonaen og de bider også ret godt , men er længere om at varme op end BT-016 og jeg synes nu heller ikke Diablo er overbevisende på våd vej

• #27   6. dec 2008 okay junior, jeg har ikke hørt om dem i regnvejr, men har hørt de skulle være rigtig gode at køre i sving med smiley

Carsten - det lyder også som et ret godt tilbud når man sammenligner priser på nettet ;p

• #28   6. dec 2008 Nu er det jo også lidt svært for mig at sammenligne når min cykler er så forskellige Racer / touring , jeg har nu også kun hørt godt om
    pilot road 2 , men det gamle pilot road som var standard på SV var et regulært lorte dæk hvis man kører lidt frisk til ;o)

• #29   6. dec 2008 Jeg står selv i samme situation. Men tror, at jeg vælger BT 016.. For de bliver hurtigere varme og det er godt. Især når man ikke har været op på MC`en i 3 mdr. og glæder sig til at komme ud at give masser af gas :o) Og marts - april er måske ikke lige de måneder, hvor varmen er som midt i sommeren.
    Jeg køre mange km og ville vælge BT 016 og bagefter prøve pirelli diablo strada. :o)
    Just my 2 cent. :o)

Kommentér på:
valg af dæk - sv 650

Annonce