1.534 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Benzin - hvilken ? Benzin - hvilken ?
Hej Everyone
Ninja 250r
min forhandler siger at jeg kan køre på blyfri 95 eller 92 alt afhængig af hvad jeg synes den kører bedst på..
jeg ved bare ikke lige hvorfor jeg skulle vælge den ene frem for den anden ? - normalt kører jeg med blyfri 95
0 synes godt om
sep 2007
Følger: 23 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 117 Svar: 774
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.186
Det var dog en interessant udlægning. Totalt vås og vrøvl selvfølgelig, men interessant!
Rasmus, skid på hvad din forhandler siger. Kig i instruktionsbogen, der står der, hvilket oktantal du skal køre med. Umiddelbart vil jeg tro, at 92 er mere end rigeligt, men kig efter alligevel!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Jens har fat i noget omkring statoils bio 95, men ikke pga oktantallet, men simpelthen fordi, den indeholder 5% bioethanol, der gør vand opløselig i benzin helt som karburatorsprit gør det:-)
jun 2008
Følger: 18 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 70 Svar: 285
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 1.944
det eneste førstegenerations ethanol man bør købe er snapsen til julefrokosten.. (og det til gengæld i store mængder
aug 2007
"går længer på literen men ikke meget"
det kan til en hvis grad være sandt, såfremt der er en motor med indsprøjtning.
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
Men det er altid bedre at gå op end ned.
Til min mc bruger jeg altid shells V-power. Men igen - det er jo op til en selv hvad man tro på.
Men jeg har tit drømt om at få lavet et map med shell`s V-power (mener det er 99 oktan) og så kommer oktan forhøjer i - og så sammenligne med mit normale map. Er der en forskel,
På biler var der en stor forksel - men kun ved nye moderne sportspræget biler - så mon ikke en CBR 1000 RR - 2008 kunne få noget ud af dte. Jeg vil tro det - men det er sku nok ikke så meget at det er bøvlet værd. Måske bedre motorgang. Måske.....
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
For meget højtkomprimerede hurtigt roterende motorer er der en mindre forskel - eller ikke.
Det eksperiment du forestiller dig har Teknoligisk Institut og flere andre gennemført for efterhånden flere år side. De har også offentliggjort resultaterne og underbygger, at de forskellige superduperbenziner absolut kun har effekt på priser pr forbrugt liter for 99% af alle motoriserede trafikanter .
Men OK - så længe du selv betaler
Jesper Vejle:
BIO 95 - dine moralske betragtninger om at brænde mad af i benzinen kan jeg kun tilslutte mig. Jeg skrev det jeg gjorde ud fra et rent teknisk sysnpunkt
mar 2007
Følger: 78 Følgere: 76 MC-er: 2 Emner: 105 Svar: 3.232
aug 2007
Enlighten me - hvorfor køler højere oktan benzin motoren bedre?
mar 2007
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
Men for lavt oktan tal - kan være skyld i tæningsbanken - men moderne motore har også sensore til at klare dette. Men det er stadigvæk bedre at bruge den type benzin som er tiltænkt ens motor.
Og det med køling er jo også noget du ser ved motore som køre med for mager blanding - så for mager blanding og for lavt oktan tal er = noget lort.
Jeg har det sådan at ved olie, filter, luftfilter, tændrør, benzin osv bruger jeg kune de dyre mærker.
der er sku en god grund til de er dyre. Selvfølige betaler man også for navnet - men hvordan fik de det navn og ry. :O)
Og ser man test er der forskel på oliemærkers evner - dumt sted at spare. sådan har jeg det også med benzin. Men det er jo smag og behag. (og tro/religion)
aug 2007
Det er jo så bare spørgsmålet om det ikke er på grund af lavere brændværdi ved høj-oktan benzin, at motoren kører køligere.?
"hvis du læser lidt mere om oktan står der de fleste steder at det har den egenskab."
nu er jeg slet ikke med.. der har jo aldrig været oktan i benzin? det udelukkende et stof man sammenligner med.
mar 2007
Benzin - hvilken ?