{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.665 visninger | Oprettet:

Nye afgifter på biler. Mc..??? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Nu bliver der skrevet så meget i aviserne om de kommende priser for at køre på de danske veje.. At det bliver dyrt at køre i f.eks KBH mellem 7.00 og 10.00, og ellers også bare at det koster mere... Og at det bliver billigere hvor der ikke kører så mange, som f.eks Vestjylland.

Og at det bliver dyrere for mere benzin slugende biler, og billigere for mere miljø venlige biler... de skriver så at afgiften så skal falde næsten helt væk på de mest miljø rigtige biler, og at den også bliver en del lavere for andre biler som også er miljø venlige... Ved ikke hvor meget der er om snakken... men det skulle vidst blive indført senest i 2015...!!!

Det med den lavere afgift skulle vidst opveje priserne for at køre på de danske veje...

Nu er det så jeg tænker om MC'er også bliver billigere i afgiften... Og om man overhovedet skal betale noget for at køre på vejene med dem, det er der nemlig ikke nævnt noget om... For så skal jeg godt nok ikke have bil mere smiley

Er der nogen der er inde i det emne???

http://ekstrabladet.dk/biler/article1095233.ece

http://www.erhvervsbladet.dk/article/20081201/news06/81201011/




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye afgifter på biler. Mc..???
  • #2   9. dec 2008 jeg tror ikke det gælder motorcykler, så bliver det godt nok dyrt for os der både har bil og to motorcykler.

  • #3   9. dec 2008 Lad os nu se hvor det bærer hen - roadpricing løser ikke umiddelbart alt
    - der vil være de samme antal biler, måske flere
    - nødvendig kørsel vil stadig blive foretaget
    og så må vi se om bilpriserne også i praksis vil falde - det har de ikke gjort i f.eks Grækenland, der nedsatte deres afgift, men forhandlerne satte bare prisen op, så det kom ikke forbrugerne til gode.


  • #4   9. dec 2008 Jeg er helt rolig ;-D

    Synes bare at dt er et spændende emne, og så kunne det være fedt hvis afgifterne også kom ned på mc'er, da de er mere miljø venlige end biler, og ikke skaber den store kø og trængsler på vejene!!

    Se evt. denne artikel fra Bike :

    (link fjernet)


  • #5   9. dec 2008 i 2015 er motorcykler sikkert forbudt.. Det har vist også været oppe og vende.. men lad os se hvad fremtiden bringer

  • #6   9. dec 2008 der er ikke noget der er både sjovt og billigt her i landet! Tror kun det kan blive værre, hvis de gennemføer det her der er finder de bare et nyt sted at henet pengene. når der mangler mønter i statskassen er der KUN een til at betale og det er DIG & MIG.
    - det vi vinder på karusellen taber vi på gyngerne, det sådan systemet DANMARK virker.
    Er lidt spændt på hvornår de afskaffer de store benzin slugende MINISTERBILER!!...


  • #7   9. dec 2008 Godt indlæg Gert , Jeg har også tænkt lidt på hvad de (måske) nye regler vil påvirke mc kørsel , for det er der ikke nævnt noget om.


  • #8   9. dec 2008 de snakker og røven den går... regler mig her regler og afgifter mig der.... går det ikke som det er nu....

  • #10   9. dec 2008 Husk lige på at afgiftnedsættelsen på biler hænger sammen med en statsovervåget GPS monteret så de kan tracke dit km forbrug.

    Der kommer ALDRIG nogensinde noget som helst statskontrolleret GPS modul i min motorcykel, for husk lige at gps også kan måle hastighed :-(((


  • #11   9. dec 2008 Jon aKa , nej det går ikke som det er nu.
    Vi betaler alt for meget i afgift i Danmark. Hvis Vi skal skifte til Euro en dag , skal vores afgifter justeres.


  • #12   9. dec 2008 Den diskussion er så latterlig.
    Man vil infører et system hvor man betaler pr. kørt km. (det har vi. Benzin afgift)
    Desto kortere du kører desto mere skal du betale (det har vi. Benzin afgift)
    Du skal belønnes hvis du kører færre km. (det har vi. Benzin afgift)
    HVIS du ikke køre i myldretiden skal du belønnes (det har vi. Benzin afgift)(Forklaring, i myldretid kører min bil 6 på litteren, udenfor, 11)

    Det system man vil infører giver en MASSE ekstra administration, og anlægsudgifter i massevis. de skal betales af brugerne....

    OSV. OSV. JA det hjælper i byen..... og på morgen myldretiden, men kun fordi folk ikke har råd til at køre der...

    LAV 3. vognbane forbudt for biler, med kun 1 person i!!!! det ville måske få folk til at samles i bilerne.
    Fjern afgift på MC, vi fylder mindre i trafikken, og afvikler den hurtigere. OG fjern afgiften på mc'er under 600 kubik, som kan køre 30 km pr. L.

    Osv. Osv.


  • #13   10. dec 2008 Det er jo ikke ALLE mc der sviner mere!!! MEN jo, mange gør (min kører 17 på litteren, min bil MAX 11!)
    Og man kan i dag få biler der kører 30 km pr. l.

    MEN min far har da en "mc" der kører 42 km pr. L.
    MEN den er da også lidt kedelig smiley



  • #14   10. dec 2008 Nu er km/l jo ikke alt, forurening er en helt anden ting.
    Der ud over er fx. 17 km/l benzin på et køretøj der vejer med at 250 kg, mod en bil der måske kører 15-16 på literen og vejer det firdobbelte.


Kommentér på:
Nye afgifter på biler. Mc..???

Annonce