Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• VVS installatør 1.800 kr.
  • Lampe rep 650 kr.
  • Klipning af hæk 1.700 kr.
  • Eletriker 1.500 kr.
  • Udskiftning af dele på cykel 600 kr.
  • Rengøring 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syn ...blinklys
  • #1   20. dec 2008 Det afhænger af hvor gammel MC'en er og om den er typegodkendt med blinklys.

• #2   20. dec 2008 Typegodkendt eller ikke typegodkendt. Der behøver ikke nødvendigtvis at være blinklys på cykler fra før 95. Men er de der skal de selvfølgeligt fungere.

• #3   20. dec 2008 Hvis den er fra før 1995 er det ikke et lovkrav der er monteret blinklys på en MC, og det uanset typegodkendelsen og om den havde det på ved et tidligere syn eller ej.

Men har man blinklys på, skal de virke korrekt. Altså 60-120 blink pr minut, orange eller gult lys, må ikke været sort glas og skal være E-mærket.

• #4   20. dec 2008 Jesper... Er du helt sikker på det? Såvidt jeg ved, så må man da ikke pille noget af en cykel som den er typegodkendt med... smiley altså hvis der står blinklys i typegodkendelsen

• #5   20. dec 2008 jo de passer fra 95, jeg har pillet mine af min kawa, og de siger de ikke noget til,

• #6   20. dec 2008 Jannic: Ja er helt 110% sikker. Har været til syn med en Hawk hvor der sad sorte blinklys på, men synsmanden gav ikke nogen bemærkning på det, for efter hans eget citat, kunne jeg bare køre hjem og pille dem af, og så ville den være lovlig.

• #7   20. dec 2008 Foran skal der være 22 centimeter mellem blinklysnene,
    og bagtil skal der være 17 centimeter mellem blinklysene. Og de skal kunne ses tydeligt i skarp solskin.

Da jeg fik synet min Duc i sommer, var der en der fik den underkendt med nogle små diode blinklys da de ikke kunne ses.

• #8   20. dec 2008 enig med Jesper.

er cyklen fra ´95 eller ældrer behøver den ikke have dem,
    MEN er de på, SKAL de virke.
    Så er de på og de ikke virker, kan man blot pille dem af

• #9   20. dec 2008 Bare for lige at tjekke - hvis man har en '95 så skal der ikke være blink på right?

• #10   20. dec 2008 som tillæg til Tores.. Der må max være 40 cm fra det bagerste punkt på cyklen til der hvor de bagerste blink sidder... smiley

Forstår ikke helt hvorfor folk vil pille deres blink af.. jeg ville nødig blive smadret bagfra af en bil som ikke der man blinker bare fordi cyklen er pænere uden...

• Steen I
    Steen I Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 5
    #11   21. dec 2008 Jeg takker for alle svarene... jeg har set på en CB550 fra 80 men jeg har set dem både med og uden blinklys...derfor mit spørgsmål.
    Men så kan jeg jo rolig købe den, selvom der ikke er blinklys på.

ITak for de mange svar og god jul til alle..

Kommentér på:
Syn ...blinklys

Annonce