1.119 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

forsikring 18 år forsikring 18 år

hej. jeg overvejer at købe noget til sommer i stil med honda vfr 400. for tror jeg får mere sjov af sådan en droslet end med en rs 125 e. lign.
men kan jeg overhoved få sådan en billigt forsikret som 18 årig for erfare at forsikringsselvskaber går efter cc. og ikke hk. jeg vil kun have ansvarsforsikring på den.
har kun snakket med gf forikring og de ville kun forsikre op til 176cc tror jeg det var, med mindre mine forældre flyttede til dem.
hvad er jeres forslag og erfaringer (: ?
// alexander

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forsikring 18 år
  • #1   4. jan 2009 jeg forsikrede min 400ccm ved gf da jeg var 18år. gav 2100kr mener jeg,

• #2   4. jan 2009 Du får ikke noget sjovt ud af en 4 cylinderet neddroslet maskine på 400 kubik..

Se hellere på noget 2 cylinderet, hvis det skal være neddroslet. Bare mit råd til en sjovere tid på en "lille" mc.

Men kik på TopDanmark som forsikring, de gav mig en meget attraktiv forsikring!

• #3   4. jan 2009 Du kan nemt forsikre ved gf, det koster 2500 + 700 i ulykkes forsikring. Det har jeg lige nu uden at have andre forsikringer der. Jeg har også sådan en vfr 400 til salg hvis det er smiley

Mvh. Mathias

• #4   4. jan 2009 Biker Andy ~ König ~ ™ : Tror nu nok den skal være meget sjov. Det er jo ikke en
    rækkemotor som cbr 400, men en V4(Lang slaglængde, massere moment)

Ansvarsforsikring burde ikke være noget probem gf.

• #5   4. jan 2009 ja okay, det kan være hun misforstod jeg også ville have kasko eller et eller anden for det var i fredags jeg ringede der ind..

• #6   4. jan 2009 Højvang.. lang slaglængde ? den er præcis det samme som på en cbr 400 som en vfr 400.. så den holder ikke.. momentet er dog en smule lavere på den vfr.. ca 300 omdr..

• #7   4. jan 2009 Kasko får du ikke hos gf medmindre du er 30år.. men ansvar kan du godt få--.

• #8   4. jan 2009 Jannic (slagelse) H
    det kan være det var det hun trode jeg ville have så. men prøver da lige at ringe til dem igen imorgen for 2500 lyder sku billigt (:

• #9   4. jan 2009 hvis jeg nu forsikre end 400cc så er den jo ikke forsikret som en neddroslet. så hvis jeg piller neddroslingen af gæller ansvarsforsikringen så ikke stadig?

• #10   4. jan 2009 så får du røven på komedie ved et evt uheld....

• #11   4. jan 2009 Jeg mener at det er for de den hedder vfR og ikke vf
    Ligesom en yamaha fzs 600 og en yzf r6

Jeg spurgte min forsikring sagde sagde at det var en R model og derfor var prisen højre

• #12   4. jan 2009 Forsikringen ved jo ikke at du har begrænset den i hk fra starten af, så hvordan skulle de vide at den nogensinde har været der eller at du har pillet den af?

• #13   4. jan 2009 du kan næppe få den forsikret uden neddrosling før du er gammel nok til det...

• #14   4. jan 2009 Mathias U: Hvis han en dag køre en lille skolepige ned, tjekker politiet nok om han har kørekort til mcen, hvilket han ikke har hvis droslingen er pillet af. Derved kan forsikringen slippe for at de skaderne.

Sådan er det ihvert fald med kasko, er ikke sikker med ansvar.

• #15   4. jan 2009 slippe for at betale skaderne* skulle der stå.

• #16   4. jan 2009 Hvis han fusker så kan han være helt sikker på at gf vil undersøge ALT for at slippe for at betale.. jeg havde en bil som brændte og da man ikke lige kunne se hvorfor, så blev den sendt til noget brandtekninsk afdeling for at blive undersøgt, og der fandt man årsagen... det var forsikringen som ville ha den undersøgt..

• #17   4. jan 2009 Jannic (slagelse) H: Kan godt være at CBR og VFR 400 yder det samme i peak, men tror nu stadig at V4eren vil levere momenten meget lavere i omd. samt have en bedre moment kurve en CBRen. Og derfor bedre til drosling end CBR 400eren.

• #18   4. jan 2009 Ja ja, altså hvis han piller den af inden han må ifølge loven.. men forsikringen behøves jo ikke blive informeret om at den er pillet af når han er blevet gammel nok til at køre "stor" mc, med mindre der er en aftale om det..

• #19   4. jan 2009 Jeg er 20 år og ringede her i efteråret til GF for at høre hvad de skulle have for at forsikre en vfr 400 ccm fra 93 i mit navn.. Der var prisen for ansvar 2700 kr. Ganske rimeligt synes jeg selv

• #20   4. jan 2009 Højvang, forsikringen dækker uanset hvad i ansvar. Kasko kan diskuteres på din kørsel. Jeg har undersøgt det.

• #21   4. jan 2009 GF har lige lavet deres regler om så du skal have haft dit kort i 3 år før du kan blive forsikret hos dem...

Snakkede med demfor 14 dage siden

• #22   4. jan 2009 Thommas er da ret sikker på at uanset hvad, skal de give dig en lovpligtig ansvarsforsikring?

• #23   4. jan 2009 forsikringen dækker IKKE alt i ansvar, de holder evt modpart skadesløs, men har man fiflet med drosling eller lign ting, så gør de krav mod dig...

• #24   4. jan 2009 ansvarsforsikringen vil dække på samme måde som hvis der var drosling.
    Det er gennemreguleret ved lov, og selskabet hæfter over for skadelidte og kan kun gøre regres mod dig, hvis du har handlet "groft hensynsløst"

Færdselsloven § 108 stk. 2

Forsikringsselskabets hæftelse og regres

§ 108. Forsikringsselskabet hæfter umiddelbart over for skadelidte for erstatning efter § 105, stk. 1.

Stk. 2. En aftale mellem forsikringsselskabet og forsikringstageren om, at selskabet skal have regres mod den, der efter § 104 er ansvarlig for skaden, når forsikringsbegivenheden er fremkaldt af den ansvarlige ved uagtsomhed, har kun retsvirkning, hvis forsikringsbegivenheden er fremkaldt ved en uagtsomhed, der kan betegnes som grov hensynsløshed.

Det er altså kun handlingen der tæller, og ikke om din mc er lovlig eller ej.

Men du kan måske få et problem med kaskodækningen

BASTA!

• #26   4. jan 2009 Ringede angående en 110ccm som min søster skulle overtage og denne ville gf ikke tegne ansvar eller kasko på...

Gf har altid været de unges valg med ikke længere og det var den jeg snakkede godt klar,,,

• #27   4. jan 2009 super tak for svarende alle sammen (:

• #28   4. jan 2009 Thommas F: Jeg har lige før jul - 21 dec. tror jeg? Været inde og fået forsikring på min VFR 400, og der var ingen der stillede mig spørgsmål på trods af at jeg kun har haft kørekort i 1½ år? Det var bare lige ind, underskrift på et styk papir, og ud af døren igen på 10 min.. Det var i Esbjerg. Så jeg ved ikke hvorfor i har fået afslag?

Mvh. Mathias

• #29   4. jan 2009 hm ja det må være helt nye regler så
    Alexander

• #30   4. jan 2009 Jakob S: Mon ikke et forsikringsselskab der ikke er glade for at betale til nogen, vil kalde det grov hensynsløst, at køre på en for stor MC?

Alexander C: Ring rundt til alle de selskaber du kan finde i telefonbogen. Det er den eneste måde hvorpå du kan finde den billigste pris. Men ifølge GF's side, så burde du kunne få den forsikret der med ansvar alene.

• #31   4. jan 2009 Jesper nej for det er handlingen der gør det og ikke det du køre på en stor kværn.

Det var copy paste fra en forsikringsmand jeg har lavet, så det tror jeg ikke.

Hvis du kommer kørene og du overser en bil eller lign med normal fart er det jo ikke uagtsomt, men hvis du derimod kommer drønende med 210 km/t kan det roligt kaldes det.

• #32   5. jan 2009 jesper: vi gamle ved ingenting om det...

Kommentér på:
forsikring 18 år

Annonce