{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

... NRL .
... NRL .
Tilmeldt:
27. maj 2006
Følger: 1 Emner: 36 Svar: 49

stor mc {{forumTopicSubject}}

hej... jeg tænker på at tage mit mc-kort her til foråret/sommer... men har så fået fortalt at når man bliver 21 og kan få det store mc kort, skal man bestå en ny teoriprøve for at få det.... har så også hørt at det bare selv går over til det store...

mit spørgsmål er så hvad der er rigtigt???

LAURSEN


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stor mc
  • #1   9. jan 2009 når man fylder 21 fylder kørekortet stort smiley
    eller hvis man har haft det i 2 år


  • #2   9. jan 2009 du skal bestå en køreprøve hvis du ikke har haft det lille kort i to år inden du bliver 21, men hvis du feks tager det lille når du er 18 får du automatisk det store når du bliver 21.

  • ... NRL .
    ... NRL . Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 36 Svar: 49
    #3   9. jan 2009 jeg er 19 1/2 når jeg tager det her til foråret... men så når eg består køreprøve og teoriprøve (som jeg regner med jeg gør(-; ) så når jeg bliver 21 får automatisk det store eller hva???

  • #4   9. jan 2009 nej man får det automatisk den dag man fylder 21 !!!



  • #5   9. jan 2009 tjek denne side, det forklare det rimelig godt (link fjernet)

  • #6   9. jan 2009 NEJ NEJ NEJ.

    Hvis du får kortet som 19 1/2 årig, er det et lille kort. Når du så gerne vil til at køre stor MC, skal du have haft det lille kort i 2 år, altså til du er 21 1/2 så bliver det automatisk, ud fra dato'en et stort kort. Det koster dig intet, og du får IKKE et nyt kort, så det er stadig stemplet med lille, men gælder som stort.
    ELLER du kan tage en orienterende køreprøve inden de 2 år er gået, men EFTER du er fyldt 21. Det koster penge, men du får et kort med stort stempel i.

    Så i dit tilfælde, vil det være dumt at tage en køreprøve, når du kun skal vente 1/2 år ekstra for at køre stor MC.


  • #7   9. jan 2009 ja nemlig ja, jesper var bedst til at komme med forklaringen smiley

  • ... NRL .
    ... NRL . Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 36 Svar: 49
    #8   9. jan 2009 okay... takker for svarene... tror jeg venter så:-) men hva er det seneste man kan tage det store kort så... for bliver først 21 d. 8/10... så er man holdt med at kan tage prøver der???

  • #9   9. jan 2009 kan gå op til prøve hele året


  • #10   9. jan 2009 vil lige minde om der kommer ny køreprøve og nye krav til mc kørekort i 2009... det bliver ikke nemmere at tage kørekortet. så hvis det ikke allerede er for sent at tage den gamle prøve vil jeg råde dig til at komme igang;-)

  • #11   9. jan 2009 Patrick: Ja, med mindre man har krydset det flueben af, der gør man ikke læser off-topic emner

  • #12   9. jan 2009 smiley

  • #13   10. jan 2009 nævner ingen navne her men
    Det er lykkedes en af mine kammerater at
    Tage kørekort som 20½ årig, han har nu haft kortet i lige over et år og er 21½, han gik ned på kommunen og spurgte hvornår han ville få det storekørekort, damen mente at det burde han da havde fået nu, han fik et midlertidigt hvor der stod han havde stort.
    Nu har han fået det rigtige kort med stort og han har haft kortet i 1 år og har ikke været til ny prøve troede det var løgn men det lykkedes sku smiley


  • #14   10. jan 2009 Natteravnen! Rune ! -> Ren uvidenhed fra hendes side.

    Der er desværre mange der ikke kan finde ud af det. Den motorsagklyndige, jeg havde da jeg tog til CE. Han mente, at når jeg så fik det nye kørekort ville der også være et stempel for stor MC, da det jo var over 2 år siden jeg havde taget det.
    MEN det kommer der ALDRIG til før jeg har været til prøve til stor MC, hvilket jeg ikke kan se hvorfor jeg skulle.

    Men ellers er det HELT som 'Jesper [Virum] P' skriver det så fint!

    - P. Bruun


Kommentér på:
stor mc

Annonce