{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

Jimi J
Jimi J
Tilmeldt:
19. maj 2018
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1

Kørekort A (stor MC) {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg er 38 år, og overvejer at tage MC kørekort, da jeg ikke har haft et før, er jeg nysgerrig på hvilken kategori jeg kan tage til...?

Skal jeg først have A1 og så A2 for at få det store, eller kan jeg erhverve det store direkte...?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørekort A (stor MC)
  • Simon
    Simon Tilmeldt:
    jun 2017

    MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 26
    #1   19. maj 2018 Det store direkte

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.649
    #2   19. maj 2018 Du tager desværre det store med det samme. Det kunne ellers være en rigtig god ting at folk fik noget erfaring på en MC som ikke var så intimiderende, før de fik frie tøjler.

  • #3   19. maj 2018 Du tager det store med det samme.
    Jeg fik mit som 48 årig. Havde minus erfaring med 2 hjulet. kørte sidst knallert som 20 årig smiley
    Jeg brugte længe på at finde den rigtige type til mit temperament. jeg har en cruiser en VZ800 fra Suzuki. ikke den vildeste, men ok til mig.


  • Jimi J
    Jimi J Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1
    #4   19. maj 2018 Fedt nok smiley er helt enig i at det kunne være fedt med mere erfaring, men det er vel så lidt op til den der erhverver at starte med en begynder Mc med få CCm og få Hk... tusinde tak for svarene smiley

  • #5   19. maj 2018 Start med et kørekursus. Så er man allerede rigtig godt i gang.
    Selv er jeg på kursus mindst en gang om året og får lært lidt nyt og banket rust.


  • Allan M
    Allan M Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 106
    #6   19. maj 2018 Jeg forstår ikke helt din kommentar, Sajmon.
    Det er jo helt op til en selv, hvilken cykel man køber.
    Der er selvfølgelig krav om at skolecyklen skal være en "stor" cykel. Men den behøver jo ikke være frygtindgydende for det.
    Selv tog jeg kortet på en 600 cc.
    Der er ingen tvivl om at kørekort reglerne er indført, for at de helt unge ( og kåde ) ikke skal slå sig ihjel.
    Jeg synes heller ikke reglerne er helt optimale, og synes feks. at ens første kort burde være til A2 - hvis man er under 30 år.
    Og jeg ved godt der er nogle der aldrig bliver voksne, men det løser man ikke med regler alligevel. smiley


  • #7   19. maj 2018 Efter min mening burde ingen kunne starte ud på de helt store maskiner. Bare fordi man er over 30, så er det slet ingen garanti for at man kan køre fornuftigt og sikkert.
    Det er meget lettere at lære det grundlæggende på en mindre maskine som man kan tumle.


  • #8   20. maj 2018 Jeg tog MC kortet sidste år som 28 årig, det store. På en ER6N og har nu overtaget min fars gamle XJ600S Diversion.. Jeg synes selv den er rigtig fin at starte op på, trods sine 600ccm og 60hk som gør at den kræver den største kategori at køre på.
    Havde jeg været nød til at starte med A1 så havde nok ærlig talt ventet med at købe en MC til jeg havde haft kortet længe nok til at opgradere det, eller helt droppet at tage kortet... smiley

    Mener bare, at fordi du får A kort er du jo ikke tvunget ud i en Busa eller R1 med stor turbo på som KUN må køres med fuld rulle og stramt kabel med +300 km/t gennem gå gaden smiley


  • #9   20. maj 2018 Reglerne er lavet af idioter, de samme idioter som mener at en 16 årig sagtens kan styre en kæmpestor traktor med 30 tons på slæb (og selvfølgeligt mens man er leger med mobilen, som er lidt mere vanskeligt på MC) eller som 18 årig en bil med 500 hk!! Men en MC - uhada, den er farlig!

  • #10   20. maj 2018 Ja helt åndssvagt! Du kan køre traktor med en vogntogsvægt op til 44 ton som 16 årig og du kan tage B kørekort som 17 årig og køre en Bugatti Chiron, med 8 liters 16 cylindret motor med 4 turboer, 1500 hk og 1600 nm der trækker fra 0-300 på 13,6 sekunder - godt nok elektronisk begrænset til 420 km/t.... men mere end 47,5 hk på to hjul får du ikke lov til før du er fyldt 24 (tidligst 22)

  • Karina F
    Karina F Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 1
    #11   21. maj 2018 Du bestemmer selv. Man kan godt tage til lille eller mellem først hvis det hør dig mere tryk. Hvis så du ønsker det store kort skal du inden for 1 år kun have en køre time og køre prøve for at få det store kort. Er selv ved at tage køre kortet nu.

Kommentér på:
Kørekort A (stor MC)

Annonce