Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Træfældning 6.500 kr.
  • Fjerne bunddække, primært efeu 2.502 kr.
  • Sætte rullegardiner op 1.000 kr.
  • Hænge 4 billeder op på betonmur 300 kr.
  • Tilslutning af vaskemaskin 830 kr.
  • Spots på badeværelse virker ikke 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ang lån til mc?
  • #1   19. jan 2009 hvad har det af konsekvens?

• #2   19. jan 2009 at du SKAL ha kasko på

• #3   19. jan 2009 og sandsynligvis bedre rente som konsekvens

ihvertfald i forhold til et lån på dit glatte ansigt

• #4   19. jan 2009 at banken beholder cyklen hvis du ikke betaler og at der skal kasko på den så den ikke bliver smadret og du så ikke vil betale og de skal have en smadret mc tilbage, ellers er det kun ved salgt at man skal sørge for at der ikke er rest gæld i den, eller at en bank allerede har pant i den

• #5   19. jan 2009 men det betyder ikke at man skal ligge fx 20% inden vel?

• #7   19. jan 2009 Når / hvis du ikke betaler din afdrag, så skal du aflevere MC til finansierings selskabet.
    Hvis det er din egen bank, så ville jeg nok sige tak for tilbudet om lån, og så finder du bare en anden bank som har bedere konditioner.
    Det er min holdning.

• #8   19. jan 2009 Claus, det er de færreste banker som vil lade dig låne til eksempelvis en MV F4 på dit glatte ansigt, med mindre du har noget friværdi de kan bruge som sikkerhed, så skal der sgu pant i cyklen..

• #9   19. jan 2009 Dækskifteren, det med de 20 procent er kun realkredit lån, hvor de kun må pantsætte 80 procent af boligens pålydende værdi..

• #10   19. jan 2009 Hej

Betyder din bankrådgiver har ret til at låne mc`en når han / hun har lyst * GG*

• #12   19. jan 2009 Hvis du har råd til kaskoen er der heller ikke noget problem i at de har pant i den, men står man med billigste bud på 18.000 kr for kasko, så skal man til at fedte for sin bankrådgiver.

• #13   19. jan 2009 For at der kan oprettes et pantebrev, skal man ligge minimum 20% i udbetaling. Oprettelse af pantebrev koster nogle gebyrer, f.eks tinglysning osv. Disse gebyrer skal DU betale. Prøv at spørg i banken om du kan få det med/uden pantebrev-spørg så om når du efter f.eks. 60 mdr. har betalt sidste afdrag, hvor meget du så i alt har betalt ialt ved de to forskellige lå typer. Det giver et godt overblik over noget ellers meget svært gennemskueligt.

• #14   19. jan 2009 næ næ, men det er jo bare sådan at jeg ALLEREDE skal have kasko på, så det kommer ikke til at ændre noget?

men når jeg skal have den mc i de næste lad os sige 5 år, så kommer jeg ikke til at mærke en skid??

• #15   19. jan 2009 Poul A.. da jeg købte min gamle cykel var det 100 procent finansieret af banken uden udbetaling og der forelå pantebrev i cyklen, de 20 procent er KUN i forbindelse med boliglån...

• #16   19. jan 2009 for ikke så mange år siden. var det utænkeligt at få et lån uden enten at have en kautionist eller at banken fik pant i det købte, og jo mindre udbetaling, jo højere rente, mener dog sidste gang jeg var inde med hatten i hånden, at de bare forsikrede lånet, men det er måske blevet for dyrt pga finanskrise mm

• #17   19. jan 2009 En panteret er en sikkerhedsret. Det lån du tager hos banken har de sikkerhed for i din mc, groft sagt. Hvis du misligholder din betalingspligt har de så sikkerhed i din mc.

En forsikring på et lån er typisk ved låntagers dødsfald, så restgælden ikke hæfter på den arv, han efterlader (og banken er dermed sikret sine penge, som kommer til udbetaling fra det forsikringsselskab, der har tegnet forsikringen)

• #18   19. jan 2009 Panteretten er ikke meget værd for banken, hvis du ikke kaskoforsikrer din mc, idet de ved tyveri eller totalskade står uden noget pant at gøre deres krav gældende i, hvis du ikke betaler dem længere. Derfor krav om kasko ved pant.

• #19   19. jan 2009 jeg lånte det fulde beløb til min mc og har ikk pant i min.
    men jeg betaler 4 kilo af om måneden.

Kommentér på:
ang lån til mc?

Annonce