{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

Lån af jagtfigurer {{forumTopicSubject}}

Hej derude

Jeg er ved at tage jagttegn og afstandsbedømmelsen volder mig lidt problemer. Er der en venlig sjæl derude der har jagtfigurene (identisk med dem der anvendes til den praktiske del af jagtprøven) så vil jeg meget gerne høre fra jer ang lån af dem en uge. Der skal selvfølgelig nok blive smidt en lille skilling + depositum eller hvad der lige er behov for.
Jeg kommer fra Valby men alt i omegnen af Sjælland nærmest har interesse. Jeg skal op til jagtprøve omkring d. 16/9 så de kommer retur lige efter.

Mvh Stefan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lån af jagtfigurer
  • #1   6. sep 2013 Hvis du er med i den lokal jagtforening, kan du evt. prøve der - måske har de nogen stående, som du evt. kan låne.

• #2   6. sep 2013 Det ER også noget knald.. smiley
    Jeg testede mig selv ved at "gætte" afstande til skilte, busskure og andre ting, for derefter at skridte afstanden af.. i tiden op til prøven smiley

Det må have hjulpet for jeg bestod da.. smiley

Held mæ' det.;-)

• #3   6. sep 2013 Kan du ikke låne dem af din lære, og tegne dem over på noget pap? Det gjorde jeg dengang

• #4   6. sep 2013 Jeg har skridtet alting af og bedømmer afstand på skilte træer osv. Men det er alligevel lidt mere aktuelt at se på de egentlige figurer i rigtig størrelse synes jeg. Men tak for svarene alle sammen smiley

• #5   6. sep 2013 Er selv i gang og det er SKIDE SVÆRT smiley

• #6   6. sep 2013 Det gør det en del nemmere hvis man associerer det til noget man kender. Da jeg skulle undervise mine rekrutter i forsvaret, sagde jeg altid til dem at de skulle prøve at forestille sig pælene på en motorvej (der er 100 meter imellem) eller længden på en fodboldbane i forhold til den afstand der var til et punkt smiley

• #7   6. sep 2013 Det er en rigtig god træning at vurdere afstanden til skilte , hække biler osv. Hvis du ved hvor du skal aflægge prøve, så besøg dog lokaliteten nogle gange og få en fornemmelse af afstande i terrænet - det er jo ikke ulovligt men kan være en ganske god hjælp.

• #8   6. sep 2013 Husker jeg ret.. Nu er det et par år siden jeg tog tegnet.. Haha
    Så er det "bare" at kunne vurdere 18meter (der mener jeg at en af figurne står)..
    Kan man den på rygraden, så er det bare at huske afstanden de andre dyr max må være..

Nu er der også noget om, at man SKAL nakke en/flere duer på flugtskydningsbanen?

Knæk og bræk med tegnet smiley

• #9   6. sep 2013 Huske at ræv og gås står på enten 22 eller 32 meter
    fasan, and, hare på 26 eller 38 meter
    råvildt på 17 eller 26

med de tal i hovedet burde det være til at huske, det var det med at lære differencen mellem ja eller nej det hjalp mig, at bedømme om der var 27 eller 31 meter kunne jeg sgu ikke, men da jeg så forskellene så gav det hele sgu lidt mere mening smiley
    Knæk og bræk du går masser af spændende oplevelser i møde smiley

Kommentér på:
Lån af jagtfigurer

Annonce